eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradar
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 149

  • 61. Data: 2012-12-01 14:41:16
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 20:04:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    >> Daj jakis link, poczytam.
    > http://gielda.onet.pl/amerykanie-chca-powrotu-tramwa
    jow,40484,3661777,prasa-detal
    > "Waszyngtońskie ministerstwo transportu USDOT otrzymało 65 podań o
    > dofinansowanie rozmaitych projektów tramwajowych w USA, na łączną sumę 1
    > mld dolarów"
    >
    > wcale nie chcą prawda?

    Nie rozumiesz - ministerstwo daje pieniadze, to chca.
    Jak pieniedzy nie dostana, to nie beda chcieli :-)

    przez poprzednie 100 lat rzad federalny nie sypal groszem i widzisz ile
    tych tramwajow chcieli ... tylko w SF ?

    J.


  • 62. Data: 2012-12-01 14:44:50
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Dec 2012 13:43:39 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
    > J.F wrote:
    >> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >> marnowanie miejsca.
    >>
    > Jednak autobus czy trolejbus potrzebuje więcej miejsca.

    Mniej, jesli doliczysz trawniczek przy torach.

    > Szczególnie w zakrętach.

    Hm, nie jestem pewien, przegubowce sie na pasach mieszcza, a tramwaje maja
    lusterka :-(

    Ale ostre zakrety sa rzadko ..

    >Poza tym tramwaj może być dłuższy i przewozić więcej pasażerów.

    Lepiej zeby jezdzily czesciej, ale to ponoc za drogo :-)

    J.


  • 63. Data: 2012-12-01 14:46:15
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2012 13:54:24 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    >> J.F wrote:
    >>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >>> marnowanie miejsca.
    >>>
    >> Jednak autobus czy trolejbus potrzebuje więcej miejsca.
    >
    > Ale nie potrzebuje wyłącznego dla siebie.

    Jak buspas, to jednak tylko dla siebie. Ale przystanki mniej zabieraja.

    J.




  • 64. Data: 2012-12-01 17:01:19
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4sckbhq59inv$.13iz5y1ytkr59$.dlg@40tude
    .net...
    > Dnia Sat, 1 Dec 2012 13:54:24 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w
    >> wiadomości
    >>> J.F wrote:
    >>>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >>>> marnowanie miejsca.
    >>>>
    >>> Jednak autobus czy trolejbus potrzebuje więcej miejsca.
    >>
    >> Ale nie potrzebuje wyłącznego dla siebie.
    >
    > Jak buspas,

    No pewnie że nie buspas.

    O takich heretyckich rozwiązaniach nawet myśleć nie wolno.


  • 65. Data: 2012-12-01 17:50:13
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 01.12.2012, J.F. <j...@p...onet.pl> wroted:

    >> http://gielda.onet.pl/amerykanie-chca-powrotu-tramwa
    jow,40484,3661777,prasa-detal
    >> "Waszyngtońskie ministerstwo transportu USDOT otrzymało 65 podań
    >> o dofinansowanie rozmaitych projektów tramwajowych w USA, na łączną
    >> sumę 1 mld dolarów"
    >>
    >> wcale nie chcą prawda?
    >
    > Nie rozumiesz - ministerstwo daje pieniadze, to chca.
    > Jak pieniedzy nie dostana, to nie beda chcieli :-)
    >
    > przez poprzednie 100 lat rzad federalny nie sypal groszem i widzisz ile
    > tych tramwajow chcieli ... tylko w SF ?

    Wiele istniejących wcześniej sieci tramwajowych -- były dość
    popularne -- zostało rozebranych po II wojnie. M.in. wskutek działań
    koncernów samochodowych:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_American_Streetca
    r_Scandal

    Po wojnie Amerykanie przez większość czasu uprawiali nadkonsumpcję,
    promując przy tym dość absurdalne modele urbanistyczne. Tramwajów
    nie ma też m.in. dlatego, że nie budowano tradycyjnych miast w których
    mogłyby się sprawdzać, za to wszędzie powstawały rozległe przedmieścia.
    Wymuszało to używanie transportu samochodowego, co z kolei ciągnęło
    wielkie inwestycje drogowe. Niestety, 50 lat zajęło im -- i to tylko
    niektórym -- skonstatowanie faktu, że to droga do nikąd.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 66. Data: 2012-12-01 17:51:05
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2012 17:01:19 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>>> Jednak autobus czy trolejbus potrzebuje więcej miejsca.
    >>> Ale nie potrzebuje wyłącznego dla siebie.
    >>
    >> Jak buspas,
    > No pewnie że nie buspas.
    > O takich heretyckich rozwiązaniach nawet myśleć nie wolno.

    Czas sie przyzwyczaic - nie wszystko bedzie tak jak chcesz :-P

    J.


  • 67. Data: 2012-12-01 20:34:24
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-01 10:41, Shrek pisze:
    > On 2012-12-01 00:41, t? wrote:
    >> masti wrote:
    >>
    >>> O'RLY?
    >>> pokaż wyliczenia, które pokazują, że tramwaje przewożą mniej niż
    >>> samochody po ulicy
    >>
    >> Sam sobie policz, to mniej więcej poziom podstawówki. Aczkolwiek biorąc
    >> pod uwagę fakt, że do dzisiaj nie ogarniasz, że zdania zaczyna się wielką
    >> literą, a kończy kropką, nie byłbym taki pewien, czy sobie poradzisz.
    >
    > Aleje Jerozolimskie - ok 1 tram/min = 60/h. Puste nie jeżdzą więc
    > załóżmy 100 na tram - IMHO realnie - wszystko w szczycie. 6 tysięcy
    > paxów na godzinę i wcale nie wyczerpana pojemność.
    >
    > Teraz szukaj jednopasmówki o przez którą przejeżdza 5k samochodów.
    > Dzwigowa? - 34k na dobę, więc może w szczycie się do tego zbliża. Tylko,
    > że na Dźwigowej masz już max, a do tramu spokojnie zamiast 100 wejdzie
    > 200 paxów.

    A teraz niech policzy np. uciążliwość dla środowiska itd... :)


  • 68. Data: 2012-12-01 21:16:17
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-01 00:07, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 30 Nov 2012 19:35:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >> W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
    >> (...)
    >>> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
    >>> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
    >>
    >> Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
    >> mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...
    >
    > A co - nie moge raz na rok pojechac tramwajem, bo auto u mechanika ?

    Ależ możesz, nawet 2 razy do roku.

    > Ale nawet nie musze, rozklady sa dostepne :-)

    To polecam ich przestudiowanie szczególnie tam, gdzie natężenie ruchu
    duże.

    > No dobra, czasem jest lepiej, jedzie np 5 linii, kazda co 15 minut,
    > to daje nam co 3 minuty ...

    Dobra, nawet zakładając, że to aż 3 minuty (w rzeczywistości znacznie
    częściej w czasie szczytów - widać to na rozkładach) to spróbuj to
    przeliczyć na efektywność transportu (czas, liczba pasażerów) i skutki
    dla środowiska - w tym dla ludzi.

    >> No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    >> tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    >> dziwo wróciły.
    >
    > Moze maja luzniejsza zabudowe, moze budynki zdazyly juz popasc w ruine :-)

    Hmm, Strasburg, Genewa, londyński Tramlink, Dublin itd.

    > znaczy sie jak ? Miasto zamieni parkingi na torowiska, zebym mogl zaplacic
    > za parking i za tramwaj, no i za torowisko ?

    Cóż, miasto ma zapewnić sprawny transport (ekonomicznie uzasadniony i w
    miarę możliwości o najmniejszej uciążliwości dla środowiska), a jak
    chcesz parkować pod oknem to zmień miejsce zamieszkania, albo płać.
    Takie są realia.

    > I ja bede na taka wladze glosowal ? :-)

    To nie głosuj.

    >> Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
    >> sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).
    >
    > Specyficzne wcale - wystarczy plaska nawierzchnia na torach.

    Bardzo specyficzna. Tramwaj powinien być odseparowany od ruchu
    kołowego w miarę możliwości. To, że we Wrocławiu cześć torów
    przebiega po jezdni to wada tego rozwiązania, a nie zaleta.

    > Wszedzie mozna zrobic.

    Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
    i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
    można np. pod balonami.

    >>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >>> marnowanie miejsca.
    >> Tak, szczególnie w korkach...
    >
    > Zamiast torowiska robisz buspas. Ale po prawej. Przystanki sie komponuja w
    > chodnik. miejsce pod trawnik sie nie marnuje.

    Hmmm... Buspas zamiast torowiska? A o tym, że trolejbusy potrzebują
    więcej miejsca nie zapomniałeś?

    > Moze trzeba troche pomyslec - ale w razie awarii jeden zepsuty nie blokuje
    > wszystkich na trasie.

    No fakt - trochę pomyśleć można. Omijanie zepsutego trolejbusu przez
    inny to operacja wcale nie taka łatwa (powodująca dodatkowo korkowanie
    nie-buspasa). We Wrocławiu miało to miejsce ostani raz chyba w 1913.
    Argument z awarią i blokowaniem wszystkich jest nietrafiony, ponieważ
    zdarza się to rzadko, a w przypadku faktycznego wystąpienia takiego
    problemu (z różnych przyczyn) uruchamia się awaryjny transport kołowy.



  • 69. Data: 2012-12-01 23:00:09
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>


    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    news:50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Teraz szukaj jednopasmówki o przez którą przejeżdza 5k samochodów.
    >> Dzwigowa? - 34k na dobę, więc może w szczycie się do tego zbliża. Tylko,
    >> że na Dźwigowej masz już max, a do tramu spokojnie zamiast 100 wejdzie
    >> 200 paxów.

    A do kazdej osobowki wejda 4 osoby, jak juz maxa liczymy... (tak, wiem, ze
    czesciej max w tramwaju niz w osobowce)
    >
    > A teraz niech policzy np. uciążliwość dla środowiska itd... :)
    >

    No, jak sie policzy prad uzyskany z wegla brunatnego, to nie wiem, czy tak
    idealnie wyjdzie.

    --
    Axel


  • 70. Data: 2012-12-01 23:29:58
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5qzojgfj9y7l$.2q8kqcmmguq3$.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Sat, 1 Dec 2012 17:01:19 +0100, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> grup
    >>>>> Jednak autobus czy trolejbus potrzebuje więcej miejsca.
    >>>> Ale nie potrzebuje wyłącznego dla siebie.
    >>>
    >>> Jak buspas,
    >> No pewnie że nie buspas.
    >> O takich heretyckich rozwiązaniach nawet myśleć nie wolno.
    >
    > Czas sie przyzwyczaic - nie wszystko bedzie tak jak chcesz :-P

    Nie widzę powodów, aby godzić się na jakieś ekooszołomskie bzdury.
    Nie jesteśmy na forum dla pryszczatych studentów, których nie stać na
    samochód i nie mamy obowiązku powielać ich fobii.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: