eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradar
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 149

  • 141. Data: 2012-12-14 23:13:33
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 13.12.2012, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wroted:

    >>>> Potrafisz liczyć? Jeśli z drewna wytwarzamy 81% energii
    >>>> elektrycznej (bo niby jakiej innej) ze źródeł odnawialnych,
    >>>
    >>> Cieplnej. Czy to naprawdę takie trudne?
    >>
    >> Tu masz tylko elektryczność:
    >> http://www.energies-renouvelables.org/observ-er/html
    /inventaire/charge.asp?inv=13&doc=13e-inventaire-Cha
    p03-3.5.7-Pologne.pdf
    >> http://goo.gl/yDZ6Y I co, jak wielkie widzisz różnice?
    >
    > Widzę bardzo duże różnice w stosunku do twierdzenia, że 80% jest
    > z drewna. Bo 3.9 z 7.3 to jest 53%

    Czyli pisząc z pamięci pomyliłem energię ogółem z energią elektryczną.
    Co to zmienia w argumentacji? Nadal twierdzenie, że całość energii
    elektrycznej powstaje z paliw kopalnych jest nonsensem, nawet w Polsce.

    > i zawiera całość biomasy, nie tylko drewno.

    Na pewno jesteś w stanie podać całą masę elektrowni, które palą
    prasowaną słomę, wierzbę energetyczną czy odpady, prawda? Uważasz,
    że znasz ten rynek lepiej od tego analityka, który prognozuje
    zużywanie 2/3 produkcji drewna przez elektrownie w roku 2020?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 142. Data: 2012-12-14 23:14:28
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 14.12.2012, <1...@8...072455.invalid> (Tom N) <1...@8...072455.invalid>
    wroted:

    > I nie wyszła Grzesiu manipulacja

    Może się baby jakiejś czep? Ciśnienie na mózg spadnie, od razu
    się lepiej poczujesz.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 143. Data: 2012-12-15 00:10:00
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 14.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >>> No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
    >>> sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
    >>> obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
    >>> drewna nie wydziela CO2.
    >>
    >> Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
    >> o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
    >> przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?
    >
    > Pozostańmy przy pytaniu, czy wycinka lasów i ich spalanie rzeczywiście
    > powoduje spadek czy wzrost stężenia CO2.

    To jak, ile razy musisz usłyszeć odpowiedź, żeby ją zapamiętać?
    Tak samo jak w przypadku tych twoich ulubionych "wyłącznie dodatnich"
    sprzężeń zwrotnych? Sto razy? Tysiąc?

    >>> Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.
    >>
    >> 2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.
    >
    > Niewiarygodnych bo?

    LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
    wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
    produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
    nie są wiarygodne? Dodatkowo ignorujesz tysiąc pięćset czynników
    typu różnica między spalaniem węgla, ropy, gazu, biogazu itd.
    i wymagasz zaufania do takich "wyliczeń"? Dziękuję bardzo, wolę
    sprawdzać rzeczywiście wykonane badania, niż twoje jak widać
    mocno ułomne "wyliczenia" na odwrocie serwetki.

    >> http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf
    >>
    >> "An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
    >> Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
    >> with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
    >> buses with 18 m articulated diesel buses. [...]
    >>
    >> Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
    >> ex. Arnhem.
    >>
    >> Diesel bus Trolley bus Trolleys total
    >> g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
    >> with diesel engines
    >
    >> CO2 1880 1380 73%
    >
    > Obliczenia proszę - ja przedstawiłem, ty podałeś wyniki.

    Ich wyniki przekonują mnie bardziej niż twoje "obliczenia", w których
    nagle się pojawiają założenia typu "eklektryczność może pochodzić
    tylko z paliw kopalnych". Na wiarygodność trzeba sobie niestety
    zapracować.

    >> Szwedzi podkreślają przy tym, że:
    >>
    >> "The emissions was calculated for the whole system including energy
    >> production."
    >
    > Czyli dokładnie co?
    >
    >> i rozsądnie dodają, że:
    >>
    >> "For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
    >> contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
    >> bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
    >> greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
    >> Netherlands."
    >>
    >> No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
    >> Usenetu, prawda?
    >
    > No - nie ma to jak spec Staniak - porównał tramwaje w Szwecji, gdzie
    > węglem nie palą z Polską gdzie elektrownie węglem stoi i mu wyszło... Ehh.

    Nie ma to jak "dyskutant" Shrek, który nawet nie zagląda do tekstów
    które krytykuje, a poza tym i tak nie umie rozmawiać bez ustawiania
    rozmówcy, bzdurzenia na temat cytowanych tekstów i zmian tematu:

    a) 25% mniejsze emisje CO2 brutto uzyskali cytowani przez Szwedów
    Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują z paliw kopalnych;
    Szwedzi ocenili tylko, że w ich przypadku oszczędności byłyby rząd
    wielkości większe; jeśli masz problemy z czytaniem po angielsku
    to powiedz, przetłumaczę ci odpowiednie akapity;

    b) nawet w Polsce masz odsetek elektryczności ze źródeł odnawialnych
    nieznacznie tylko mniejszy niż w Holandii -- tym bardziej bzdurnie
    prezentują się twoje "wyliczenia";

    c) i last but not least, baranku: uciekać z wątku przez zmianę
    tematu trzeba umieć -- bynajmniej nie porównywaliśmy ze sobą różnych
    krajów, a już na pewnie nie Polskę ze Szwecją, mówiliśmy ogólnie
    o transporcie spalinowym vs. eletrycznym; natgomiast jeśli Holendrzy
    mają ponad 25% mniejsze emisje dla transportu elektrycznego, nie ma
    żadnego powodu, dla którego u nas nie miałoby być możliwe ich
    zmniejszenie o 15-20% -- zwłaszcza, że mamy u siebie jednego
    z większych graczy na rynku tej technologii (Solaris).

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 144. Data: 2012-12-15 09:51:23
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-12-15 00:10, Grzegorz Staniak wrote:

    > LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
    > wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
    > produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
    > nie są wiarygodne?

    Stało wcześniej - "w naszych warunkach" jakbyś nie wiedział, nie mamy
    elektrowni atomowych, a Staniak z dumą patrzący na tramwaj i mówiący -
    "ech jaki zajebisty ekologiczny pojazd - proszę sobie wyobraźić, że
    jakby był zasilany z EJ to by CO2 nie wydzielał, a na razie tymczasowo
    możemy spełnić ten postulat jeśli nie będzie jeździł" jakoś do mnie nie
    przemawia - EOT.

    Shrek.


  • 145. Data: 2012-12-18 13:10:57
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 15.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >> LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
    >> wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
    >> produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
    >> nie są wiarygodne?
    >
    > Stało wcześniej - "w naszych warunkach"

    _Nawet_ w naszych warunkach, cienki manipulatorze, 7% energii
    elektrycznej nie jest pozyskiwane z paliw kopalnych. Oczywiście
    dla ciebie to na pewno będzie znowu jakieś "7% to 7% czyli nic",
    ale w sumie to już prawie 9%. I zostaje jeszcze długi szereg
    takich "niców" do zsumowania.

    > jakbyś nie wiedział, nie mamy elektrowni atomowych, a Staniak z
    > dumą patrzący na tramwaj i mówiący - "ech jaki zajebisty
    > ekologiczny pojazd - proszę sobie wyobraźić, że jakby był zasilany
    > z EJ to by CO2 nie wydzielał, a na razie tymczasowo możemy spełnić
    > ten postulat jeśli nie będzie jeździł" jakoś do mnie nie przemawia

    Tyle że musiałeś wcześniej wyciąć to, co Staniak rzeczywiście pisał,
    żeby wyssany z palca obrazek ustawionego odpowiednio rozmówcy nie
    kłócił się aż tak bardzo z cytatami. Przyjmij do wiadomości,
    baranku, że _empiryczne_ studium transportu w Arnhem, w przeciwieństwie
    do twoich teoretycznych "wyliczeń" na bzdurnych założeniach, pokazało
    ~25% oszczędności pod względem emisji CO2 dla kraju, w którym 90%
    energii uzyskiwane jest z paliw kopalnych -- prawie tak jak u nas.
    Dowolna ilość machania rękami i tupania nóżką nie zmieni rzeczywistości,
    tak jak i podobnych studiów z innych miejsc.

    > - EOT.

    Mało dziwne. Nakłamać, pomanipulować, spierdalać...

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 146. Data: 2012-12-18 18:23:58
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-12-18 13:10, Grzegorz Staniak wrote:
    >> Stało wcześniej - "w naszych warunkach"
    >
    > _Nawet_ w naszych warunkach, cienki manipulatorze, 7% energii
    > elektrycznej nie jest pozyskiwane z paliw kopalnych. Oczywiście
    > dla ciebie to na pewno będzie znowu jakieś "7% to 7% czyli nic",
    > ale w sumie to już prawie 9%. I zostaje jeszcze długi szereg
    > takich "niców" do zsumowania.

    Taa - i wiele innych niców. Z tym że jak pokazują wyliczenia, (które ci
    przedstawiłem, w przeciwieństwie do ciebie) te "nice" to raczej działają
    na niekorzyść tramwajów w stosunku do autobusów.

    >> jakbyś nie wiedział, nie mamy elektrowni atomowych, a Staniak z
    >> dumą patrzący na tramwaj i mówiący - "ech jaki zajebisty
    >> ekologiczny pojazd - proszę sobie wyobraźić, że jakby był zasilany
    >> z EJ to by CO2 nie wydzielał, a na razie tymczasowo możemy spełnić
    >> ten postulat jeśli nie będzie jeździł" jakoś do mnie nie przemawia
    >
    > Tyle że musiałeś wcześniej wyciąć to, co Staniak rzeczywiście pisał,
    > żeby wyssany z palca obrazek ustawionego odpowiednio rozmówcy nie
    > kłócił się aż tak bardzo z cytatami.

    Akurat jeśli chodzi o cytaty, to ty jestaś znany - nawet nie z
    wycinania, co _edycji_, więc się łaskawie odstosunkuj.

    > Przyjmij do wiadomości,
    > baranku, że _empiryczne_ studium transportu w Arnhem,

    To "empiryczne" studium to wygląda na samorządowy prospekt reklamowy.
    Poszukać ci analogicznych w DC o tym jak to zmniejszenie ilości kursów
    poprawia komfort podróży, albo wyliczenia Vincenta na temat długu
    publicznego. Twoje studium ma jedną wadę - nie ma w nim nic oprócz tezy.

    Masz obliczenia - szukaj w nich błędu.

    Shrek.


  • 147. Data: 2012-12-18 20:38:20
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 18.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    > > _Nawet_ w naszych warunkach, cienki manipulatorze, 7% energii
    > > elektrycznej nie jest pozyskiwane z paliw kopalnych. Oczywiście
    > > dla ciebie to na pewno będzie znowu jakieś "7% to 7% czyli nic",
    > > ale w sumie to już prawie 9%. I zostaje jeszcze długi szereg
    > > takich "niców" do zsumowania.
    >
    > Taa - i wiele innych niców. Z tym że jak pokazują wyliczenia,
    > (które ci przedstawiłem, w przeciwieństwie do ciebie) te "nice" to
    > raczej działają na niekorzyść tramwajów w stosunku do autobusów.

    Oczywiście -- kiedy tylko oprzesz się na założeniach typu "100%
    elektryczności powstaje ze spalania paliw kopalnych" itp. Garbage in,
    garbage out.

    > > Przyjmij do wiadomości, baranku, że _empiryczne_ studium
    > > transportu w Arnhem,
    >
    > To "empiryczne" studium

    Empiryczne. Bez cudzysłowu. W przeciwieństwie do twoich _teoretycznych_
    obliczeń obciążonych absurdalnymi założeniami.

    > to wygląda na samorządowy prospekt reklamowy.

    TTST. I oczywiście ideolo mają nie takie jak trzeba. Tak jak każdy,
    kto mówi nie to, co chciałbyś usłyszeć.

    Tutaj masz 444 strony studium na temat emisji w pełnym cyklu
    paliwowym i materiałowym dla różnych rodzajów transportu, biorące
    przy tym pod uwagę cały wielki zestaw czynników, których twoje
    "wyliczenia" pisane na kolanie nie uwzględniały:

    http://escholarship.org/uc/item/9vr8s1bb

    Zerknij sobie na tablicę 58 i zobacz jakie oszczędności były
    prognozowane dla różnych rodzajów transportu.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>


  • 148. Data: 2012-12-20 21:04:04
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-12-18 20:38, Grzegorz Staniak wrote:

    >>> Przyjmij do wiadomości, baranku, że _empiryczne_ studium
    >>> transportu w Arnhem,
    >>
    >> To "empiryczne" studium
    >
    > Empiryczne. Bez cudzysłowu. W przeciwieństwie do twoich _teoretycznych_
    > obliczeń obciążonych absurdalnymi założeniami.
    >
    >> to wygląda na samorządowy prospekt reklamowy.
    >
    > TTST. I oczywiście ideolo mają nie takie jak trzeba. Tak jak każdy,
    > kto mówi nie to, co chciałbyś usłyszeć.
    >
    > Tutaj masz 444 strony studium na temat emisji w pełnym cyklu
    > paliwowym i materiałowym dla różnych rodzajów transportu, biorące
    > przy tym pod uwagę cały wielki zestaw czynników, których twoje
    > "wyliczenia" pisane na kolanie nie uwzględniały:
    >
    > http://escholarship.org/uc/item/9vr8s1bb
    >
    > Zerknij sobie na tablicę 58 i zobacz jakie oszczędności były
    > prognozowane dla różnych rodzajów transportu.

    Możesz tam pokazać tramwaj?

    Jest tylko porównanie w klasie "low duty" - wypada gorzej niz LPG.

    Shrek


  • 149. Data: 2012-12-20 22:09:43
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 20.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >>> to wygląda na samorządowy prospekt reklamowy.
    >>
    >> TTST. I oczywiście ideolo mają nie takie jak trzeba. Tak jak każdy,
    >> kto mówi nie to, co chciałbyś usłyszeć.
    >>
    >> Tutaj masz 444 strony studium na temat emisji w pełnym cyklu
    >> paliwowym i materiałowym dla różnych rodzajów transportu, biorące
    >> przy tym pod uwagę cały wielki zestaw czynników, których twoje
    >> "wyliczenia" pisane na kolanie nie uwzględniały:
    >>
    >> http://escholarship.org/uc/item/9vr8s1bb
    >>
    >> Zerknij sobie na tablicę 58 i zobacz jakie oszczędności były
    >> prognozowane dla różnych rodzajów transportu.
    >
    > Możesz tam pokazać tramwaj?
    >
    > Jest tylko porównanie w klasie "low duty" - wypada gorzej niz LPG.

    Weź, żałosny się robisz. Poproś kogoś kto zna angielski żeby ci
    przetłumaczył tę tabelę.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: