-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 01 Dec 2012 21:16:17 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl><n681y9fe8nbw$.1kla2z2xottcm.
dlg@40tude.net><9...@p...pl.invalid><k98enl$brl$1
@node2.news.atman.pl><1...@p...pl.invalid><k98fv
q$d1m$1@node2.news.atman.pl>
<c1.01.3YCDCq$1QV@mike.oldfield.org.pl><k98q3a$mp3$1@node2.news.atman.pl>
<k99se9$j02$5@dont-email.me><k99vjh$9ev$1@node1.news.atman.pl>
<k9a33j$oq1$10@dont-email.me><k9a7m0$ce$1@node2.news.atman.pl>
<k9a80t$caa$2@dont-email.me><k9aik0$b2n$1@node2.news.atman.pl>
<k9aiud$juq$3@dont-email.me><k9akat$cnt$1@node2.news.atman.pl>
<k9aoou$l9q$1@dont-email.me> <k9ar8n$61k$1@node1.news.atman.pl>
<50b8f929$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<50b8fc75$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...net>
In-Reply-To: <c...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 83
Message-ID: <50ba6599$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 031011198139.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1354392985 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1298 31.11.198.139:51389
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2474543 pl.pregierz:2044763
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-01 00:07, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 30 Nov 2012 19:35:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
>> (...)
>>> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
>>> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
>>
>> Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
>> mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...
>
> A co - nie moge raz na rok pojechac tramwajem, bo auto u mechanika ?
Ależ możesz, nawet 2 razy do roku.
> Ale nawet nie musze, rozklady sa dostepne :-)
To polecam ich przestudiowanie szczególnie tam, gdzie natężenie ruchu
duże.
> No dobra, czasem jest lepiej, jedzie np 5 linii, kazda co 15 minut,
> to daje nam co 3 minuty ...
Dobra, nawet zakładając, że to aż 3 minuty (w rzeczywistości znacznie
częściej w czasie szczytów - widać to na rozkładach) to spróbuj to
przeliczyć na efektywność transportu (czas, liczba pasażerów) i skutki
dla środowiska - w tym dla ludzi.
>> No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
>> tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
>> dziwo wróciły.
>
> Moze maja luzniejsza zabudowe, moze budynki zdazyly juz popasc w ruine :-)
Hmm, Strasburg, Genewa, londyński Tramlink, Dublin itd.
> znaczy sie jak ? Miasto zamieni parkingi na torowiska, zebym mogl zaplacic
> za parking i za tramwaj, no i za torowisko ?
Cóż, miasto ma zapewnić sprawny transport (ekonomicznie uzasadniony i w
miarę możliwości o najmniejszej uciążliwości dla środowiska), a jak
chcesz parkować pod oknem to zmień miejsce zamieszkania, albo płać.
Takie są realia.
> I ja bede na taka wladze glosowal ? :-)
To nie głosuj.
>> Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
>> sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).
>
> Specyficzne wcale - wystarczy plaska nawierzchnia na torach.
Bardzo specyficzna. Tramwaj powinien być odseparowany od ruchu
kołowego w miarę możliwości. To, że we Wrocławiu cześć torów
przebiega po jezdni to wada tego rozwiązania, a nie zaleta.
> Wszedzie mozna zrobic.
Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
można np. pod balonami.
>>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
>>> marnowanie miejsca.
>> Tak, szczególnie w korkach...
>
> Zamiast torowiska robisz buspas. Ale po prawej. Przystanki sie komponuja w
> chodnik. miejsce pod trawnik sie nie marnuje.
Hmmm... Buspas zamiast torowiska? A o tym, że trolejbusy potrzebują
więcej miejsca nie zapomniałeś?
> Moze trzeba troche pomyslec - ale w razie awarii jeden zepsuty nie blokuje
> wszystkich na trasie.
No fakt - trochę pomyśleć można. Omijanie zepsutego trolejbusu przez
inny to operacja wcale nie taka łatwa (powodująca dodatkowo korkowanie
nie-buspasa). We Wrocławiu miało to miejsce ostani raz chyba w 1913.
Argument z awarią i blokowaniem wszystkich jest nietrafiony, ponieważ
zdarza się to rzadko, a w przypadku faktycznego wystąpienia takiego
problemu (z różnych przyczyn) uruchamia się awaryjny transport kołowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.12 23:00 Axel
- 01.12.12 23:29 Cavallino
- 01.12.12 23:55 szufla
- 02.12.12 06:43 Dariusz K. Ładziak
- 02.12.12 11:36 Shrek
- 02.12.12 12:57 Axel
- 02.12.12 13:04 Shrek
- 02.12.12 14:25 tÎż
- 02.12.12 14:26 tÎż
- 02.12.12 16:22 J.F.
- 02.12.12 16:24 tÎż
- 02.12.12 18:53 Shrek
- 02.12.12 18:59 Shrek
- 02.12.12 19:13 szufla
- 02.12.12 21:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=