eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradarRe: Długo oczekiwany fotoradar
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 01 Dec 2012 21:16:17 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl><n681y9fe8nbw$.1kla2z2xottcm.
    dlg@40tude.net><9...@p...pl.invalid><k98enl$brl$1
    @node2.news.atman.pl><1...@p...pl.invalid><k98fv
    q$d1m$1@node2.news.atman.pl>
    <c1.01.3YCDCq$1QV@mike.oldfield.org.pl><k98q3a$mp3$1@node2.news.atman.pl>
    <k99se9$j02$5@dont-email.me><k99vjh$9ev$1@node1.news.atman.pl>
    <k9a33j$oq1$10@dont-email.me><k9a7m0$ce$1@node2.news.atman.pl>
    <k9a80t$caa$2@dont-email.me><k9aik0$b2n$1@node2.news.atman.pl>
    <k9aiud$juq$3@dont-email.me><k9akat$cnt$1@node2.news.atman.pl>
    <k9aoou$l9q$1@dont-email.me> <k9ar8n$61k$1@node1.news.atman.pl>
    <50b8f929$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <50b8fc75$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...net>
    In-Reply-To: <c...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 83
    Message-ID: <50ba6599$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 031011198139.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1354392985 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1298 31.11.198.139:51389
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2474543 pl.pregierz:2044763
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-12-01 00:07, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 30 Nov 2012 19:35:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >> W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
    >> (...)
    >>> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
    >>> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
    >>
    >> Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
    >> mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...
    >
    > A co - nie moge raz na rok pojechac tramwajem, bo auto u mechanika ?

    Ależ możesz, nawet 2 razy do roku.

    > Ale nawet nie musze, rozklady sa dostepne :-)

    To polecam ich przestudiowanie szczególnie tam, gdzie natężenie ruchu
    duże.

    > No dobra, czasem jest lepiej, jedzie np 5 linii, kazda co 15 minut,
    > to daje nam co 3 minuty ...

    Dobra, nawet zakładając, że to aż 3 minuty (w rzeczywistości znacznie
    częściej w czasie szczytów - widać to na rozkładach) to spróbuj to
    przeliczyć na efektywność transportu (czas, liczba pasażerów) i skutki
    dla środowiska - w tym dla ludzi.

    >> No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    >> tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    >> dziwo wróciły.
    >
    > Moze maja luzniejsza zabudowe, moze budynki zdazyly juz popasc w ruine :-)

    Hmm, Strasburg, Genewa, londyński Tramlink, Dublin itd.

    > znaczy sie jak ? Miasto zamieni parkingi na torowiska, zebym mogl zaplacic
    > za parking i za tramwaj, no i za torowisko ?

    Cóż, miasto ma zapewnić sprawny transport (ekonomicznie uzasadniony i w
    miarę możliwości o najmniejszej uciążliwości dla środowiska), a jak
    chcesz parkować pod oknem to zmień miejsce zamieszkania, albo płać.
    Takie są realia.

    > I ja bede na taka wladze glosowal ? :-)

    To nie głosuj.

    >> Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
    >> sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).
    >
    > Specyficzne wcale - wystarczy plaska nawierzchnia na torach.

    Bardzo specyficzna. Tramwaj powinien być odseparowany od ruchu
    kołowego w miarę możliwości. To, że we Wrocławiu cześć torów
    przebiega po jezdni to wada tego rozwiązania, a nie zaleta.

    > Wszedzie mozna zrobic.

    Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
    i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
    można np. pod balonami.

    >>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >>> marnowanie miejsca.
    >> Tak, szczególnie w korkach...
    >
    > Zamiast torowiska robisz buspas. Ale po prawej. Przystanki sie komponuja w
    > chodnik. miejsce pod trawnik sie nie marnuje.

    Hmmm... Buspas zamiast torowiska? A o tym, że trolejbusy potrzebują
    więcej miejsca nie zapomniałeś?

    > Moze trzeba troche pomyslec - ale w razie awarii jeden zepsuty nie blokuje
    > wszystkich na trasie.

    No fakt - trochę pomyśleć można. Omijanie zepsutego trolejbusu przez
    inny to operacja wcale nie taka łatwa (powodująca dodatkowo korkowanie
    nie-buspasa). We Wrocławiu miało to miejsce ostani raz chyba w 1913.
    Argument z awarią i blokowaniem wszystkich jest nietrafiony, ponieważ
    zdarza się to rzadko, a w przypadku faktycznego wystąpienia takiego
    problemu (z różnych przyczyn) uruchamia się awaryjny transport kołowy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: