eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradarRe: Długo oczekiwany fotoradar
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Staniak <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Date: Fri, 14 Dec 2012 23:10:00 +0000 (UTC)
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 103
    Message-ID: <kagbk8$rbg$1@mx1.internetia.pl>
    References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl> <k9b9fu$8kr$2@dont-email.me>
    <50b94434$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <k9cjci$s4k$1@node1.news.atman.pl>
    <50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
    <k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
    <k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
    <50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
    <50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
    <k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
    <k9pd67$l4r$1@node1.news.atman.pl> <ka6t0c$cq8$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7q52$1j6$1@node1.news.atman.pl> <kadc9m$tm0$1@mx1.internetia.pl>
    <kadhv5$s85$1@node1.news.atman.pl> <kadnjs$3ps$1@mx1.internetia.pl>
    <kaeemb$n76$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.146.58.235
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1355526600 28016 213.146.58.235 (14 Dec 2012 23:10:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Dec 2012 23:10:00 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476131 pl.pregierz:2047260
    [ ukryj nagłówki ]

    On 14.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >>> No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
    >>> sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
    >>> obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
    >>> drewna nie wydziela CO2.
    >>
    >> Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
    >> o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
    >> przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?
    >
    > Pozostańmy przy pytaniu, czy wycinka lasów i ich spalanie rzeczywiście
    > powoduje spadek czy wzrost stężenia CO2.

    To jak, ile razy musisz usłyszeć odpowiedź, żeby ją zapamiętać?
    Tak samo jak w przypadku tych twoich ulubionych "wyłącznie dodatnich"
    sprzężeń zwrotnych? Sto razy? Tysiąc?

    >>> Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.
    >>
    >> 2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.
    >
    > Niewiarygodnych bo?

    LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
    wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
    produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
    nie są wiarygodne? Dodatkowo ignorujesz tysiąc pięćset czynników
    typu różnica między spalaniem węgla, ropy, gazu, biogazu itd.
    i wymagasz zaufania do takich "wyliczeń"? Dziękuję bardzo, wolę
    sprawdzać rzeczywiście wykonane badania, niż twoje jak widać
    mocno ułomne "wyliczenia" na odwrocie serwetki.

    >> http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf
    >>
    >> "An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
    >> Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
    >> with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
    >> buses with 18 m articulated diesel buses. [...]
    >>
    >> Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
    >> ex. Arnhem.
    >>
    >> Diesel bus Trolley bus Trolleys total
    >> g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
    >> with diesel engines
    >
    >> CO2 1880 1380 73%
    >
    > Obliczenia proszę - ja przedstawiłem, ty podałeś wyniki.

    Ich wyniki przekonują mnie bardziej niż twoje "obliczenia", w których
    nagle się pojawiają założenia typu "eklektryczność może pochodzić
    tylko z paliw kopalnych". Na wiarygodność trzeba sobie niestety
    zapracować.

    >> Szwedzi podkreślają przy tym, że:
    >>
    >> "The emissions was calculated for the whole system including energy
    >> production."
    >
    > Czyli dokładnie co?
    >
    >> i rozsądnie dodają, że:
    >>
    >> "For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
    >> contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
    >> bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
    >> greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
    >> Netherlands."
    >>
    >> No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
    >> Usenetu, prawda?
    >
    > No - nie ma to jak spec Staniak - porównał tramwaje w Szwecji, gdzie
    > węglem nie palą z Polską gdzie elektrownie węglem stoi i mu wyszło... Ehh.

    Nie ma to jak "dyskutant" Shrek, który nawet nie zagląda do tekstów
    które krytykuje, a poza tym i tak nie umie rozmawiać bez ustawiania
    rozmówcy, bzdurzenia na temat cytowanych tekstów i zmian tematu:

    a) 25% mniejsze emisje CO2 brutto uzyskali cytowani przez Szwedów
    Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują z paliw kopalnych;
    Szwedzi ocenili tylko, że w ich przypadku oszczędności byłyby rząd
    wielkości większe; jeśli masz problemy z czytaniem po angielsku
    to powiedz, przetłumaczę ci odpowiednie akapity;

    b) nawet w Polsce masz odsetek elektryczności ze źródeł odnawialnych
    nieznacznie tylko mniejszy niż w Holandii -- tym bardziej bzdurnie
    prezentują się twoje "wyliczenia";

    c) i last but not least, baranku: uciekać z wątku przez zmianę
    tematu trzeba umieć -- bynajmniej nie porównywaliśmy ze sobą różnych
    krajów, a już na pewnie nie Polskę ze Szwecją, mówiliśmy ogólnie
    o transporcie spalinowym vs. eletrycznym; natgomiast jeśli Holendrzy
    mają ponad 25% mniejsze emisje dla transportu elektrycznego, nie ma
    żadnego powodu, dla którego u nas nie miałoby być możliwe ich
    zmniejszenie o 15-20% -- zwłaszcza, że mamy u siebie jednego
    z większych graczy na rynku tej technologii (Solaris).

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: