  • 71. Data: 2013-05-17 07:44:26
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-16 23:59, Robbo pisze:

    > Mieszkam w Warszawie od urodzenia. Od kilku lat, z powodu drogiej
    > benzyny, więcej chodzę niż jeżdżę. Takie mam niemiłe obserwacje, jako
    > pieszy.

    To już mnie nie dziwi takie postrzeganie :)

  • 72. Data: 2013-05-17 08:08:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-16 17:52, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    Na razie tylko do przycisków :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 73. Data: 2013-05-17 09:42:11
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 21:33:31 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam mruga
    >
    > iles tam razy. Ma takie kierunki wyzwalane impulsem i zatrza�ni�te a�
    >
    > siďż˝ wymrygaja.

    Aaaa :) Tak to mają teraz już chyba wszystkie Fiaty - w Punto od 2008 roku. Mój jest
    z 2007 i też ma dwustopniową dźwignię, ale jeszcze nie mruga sam kilka (chyba 3) razy
    po lekkim wciśnięciu - ja mogę albo przytrzymać i mrugać tyle ile potrzebuję, albo
    włączyć na stałe.

    Jako ciekawostkę dodam, że był z tym we Fiatach problem i akcja serwisowa - po
    skręcie w prawo, kiedy obrót kierownicy wyłączał kierunkowskaz, dźwigienka siłą
    rozpędu dawała impuls do lewego kierunku i ten sobie mrugał 3 razy :) Z tego co wiem,
    zmienili soft i teraz wymaga to trochę dłuższego przytrzymania dźwigni.

    Pozdrawiam
    MK

  • 74. Data: 2013-05-17 11:40:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    =========

    > Zwłaszcza w nocy, jak zjeżdżam na któryś pas do skrętu migam
    > kierunkowskazem raz lub dwa. Dojeżdżam do świateł i nie migam i nie
    > trzymam nogi na hamulcu - nie wiem czy wiesz jak to wkurza kogoś za Tobą
    > jak się stoi i świeci wszystkimi światełkami po gałach...
    > Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

    A wiesz jak to wkurza gdy dojedzie się za takim który stoi na pasie z opcją
    skrętu i jazdy prosto a taki na żółtym włącza kierunek i potem czeka aż mu
    piesi przejdą (przy prawoskręcie) albo jadący z przeciwka przejadą (przy
    lewoskręcie).

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 75. Data: 2013-05-17 16:54:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam
    > mruga iles tam razy. Ma takie kierunki wyzwalane impulsem i
    > zatrzaśnięte aż się wymrygaja.
    >

    > Nie pamietam teraz co się dzieje jak się nagle rozmyslisz tzn czy
    > pomaga pociągnięcie w odwrotna stronę czy trzeba wyczekać aż się
    > wymrygają.

    No dziś sprawdziłem. Na szczęscie jest logicznie (w koncu jakiś
    dyrechtor się pod tym podpisywał) przełączenie strony następuje
    natychmiast po daniu impulsu w przeciwną stronę.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 76. Data: 2013-05-18 09:38:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 03:37:08 +0200, Olkotek napisał(a):

    > To nie jest dyskusyjne,
    > Jak zobaczy pustą drogę to wyprzedza, a nie "nabiera zamiaru".
    > Zamiar miał wcześniej, tylko czekał na pustą drogę.

    Czyli np widze z naprzeciwka blisko ciezarowke, migam, bo zaraz po
    niej mam zamiar, mijam ja, za nia widze nastepna w sredniej
    odleglosci, wylaczam migacz, bo co prawda nadal mam zamiar, ale przez
    najblizszych pare sekund nie. ona sie zbliza, to ja wlaczam, bo zaraz
    jak minie mam zamiar itd.

    Bo inaczej ktos z tylu klnie - ten dziadyga w maluchu niby chce
    wyprzedzac, ale boi sie, miga, nie wiadomo co sygnalizuje, a ja bym go
    juz dziesiec razy wyprzedzil.

    No nie, tylko raz, po nim dochodzimy do wniosku ze kapelusz jeden
    zapomnial migacza wylaczyc :-)

    Zreszta w obu wersjac przeszkadza tak samo :-)

    J.

  • 77. Data: 2013-05-19 12:00:58
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie u?ywa kierunkowskazów?
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-16 21:47, TW Dziobak pisze:
    > Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał

    > Rozumiem , masz immmmunitett.
    >

    > Pieszy

    To znaczy, że co? Ze to szwagier stróża prawa (drogowego)?

    Jan

  • 78. Data: 2013-05-19 12:21:58
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-16 00:21, Robbo pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    >
    > (...) Mam jedynie pewne
    > przypuszczenia i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie
    > używa kierunkowskazów:
    >
    > 1. (...)
    > 2. (...)
    > 3. (...)
    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
    > uczestników ruchu drogowego).

    Z moich obserwacji wynika, że ten ostatni powód jest najczęstszy.
    Rzecz jasna gdyby danego nieużywającego kierunkowskazów zapytać
    o powód, na pewno wymyśliłby coś innego, bardziej neutralnego.
    Koledzy już podali kolejny powód, czyli oszczędność na żarówkach.
    To nieprawdziwy powód, bo częściej wymieniać trzeba żarówki świateł
    drogowych.

    Ale mogę ten nieprawdziwy powód zastąpić innym, mógłbym argument
    oszczędnościowy wzmocnić swoim doświadczeniem przy wymianie żarówki.
    Po pięciu latach jazdy (od nowości) moim lacetti heczbekiem
    zauważyłem, że nie świeci się żarówka tylnego światła pozycyjnego.
    Przeczytałem instrukcję. Operacja miała wymagać wyjęcia całego
    zespołu, czyli lampy. Nie miałem pod ręką wkrętaków, więc udałem
    się do warsztatu fachowego. I całe moje szczęście, że tak zrobiłem.
    Najpierw jeden, potem dwóch, a na końcu aż trzech fachowców,
    w tym szef całej firmy, zajęło się wymianą. Trudzili się przez
    godzinę, ale z sukcesem. Dlatego też od razu wymieniłem wszystkie
    żarówki w tej lampie, w tym także tą (dobrą!) od kierunkowskazu.

    To zdarzenie uświadomiło mi, że przy decyzji o wyborze samochodu
    warto sprawdzić, jak się wymienia żarówki. Jeśli z dużym trudem,
    trzeba sprawdzić opinię, jak częste są wymiany.

    Ale - co do używania kierunkowskazów - nie wpłynęło to zdarzenie
    na moje zwyczaje i nadal włączam migacze przy każdej zmianie
    kierunku lub pasa.

    Jan

  • 79. Data: 2013-05-19 12:31:35
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-16 11:10, Jimiasty pisze:

    > Za glosno klikaja. Gdy masz kaca to glowa boli.

    Piękny powód, nie wpadłbym na to. Czyli kij na psa zawsze mamy
    pod ręką.

    Ale ja wolę szczerość. To jeszcze bardziej pouczające.
    Zapytałem dobrego znajomego, dlaczego jeździ tak szybko
    i zrywnie, nierzadko zupełnie bez sensu i potrzeby.
    Odrzekł, że tak lubi. I już. Widać polubił karuzelę
    w dzieciństwie i rajcują go przyspieszenia wszelkie.

    Jan

  • 80. Data: 2013-05-19 12:55:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan45" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zapytałem dobrego znajomego, dlaczego jeździ tak szybko
    > i zrywnie, nierzadko zupełnie bez sensu i potrzeby.
    > Odrzekł, że tak lubi. I już. Widać polubił karuzelę
    > w dzieciństwie i rajcują go przyspieszenia wszelkie.

    Widać to on powinien pisać na tą grupę zamiast Ciebie, jeśli Ciebie to
    dziwi.