    From: Jan45 <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Date: Sun, 19 May 2013 12:21:58 +0200

    W dniu 2013-05-16 00:21, Robbo pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    >
    > (...) Mam jedynie pewne
    > przypuszczenia i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie
    > używa kierunkowskazów:
    >
    > 1. (...)
    > 2. (...)
    > 3. (...)
    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
    > uczestników ruchu drogowego).

    Z moich obserwacji wynika, że ten ostatni powód jest najczęstszy.
    Rzecz jasna gdyby danego nieużywającego kierunkowskazów zapytać
    o powód, na pewno wymyśliłby coś innego, bardziej neutralnego.
    Koledzy już podali kolejny powód, czyli oszczędność na żarówkach.
    To nieprawdziwy powód, bo częściej wymieniać trzeba żarówki świateł
    drogowych.

    Ale mogę ten nieprawdziwy powód zastąpić innym, mógłbym argument
    oszczędnościowy wzmocnić swoim doświadczeniem przy wymianie żarówki.
    Po pięciu latach jazdy (od nowości) moim lacetti heczbekiem
    zauważyłem, że nie świeci się żarówka tylnego światła pozycyjnego.
    Przeczytałem instrukcję. Operacja miała wymagać wyjęcia całego
    zespołu, czyli lampy. Nie miałem pod ręką wkrętaków, więc udałem
    się do warsztatu fachowego. I całe moje szczęście, że tak zrobiłem.
    Najpierw jeden, potem dwóch, a na końcu aż trzech fachowców,
    w tym szef całej firmy, zajęło się wymianą. Trudzili się przez
    godzinę, ale z sukcesem. Dlatego też od razu wymieniłem wszystkie
    żarówki w tej lampie, w tym także tą (dobrą!) od kierunkowskazu.

    To zdarzenie uświadomiło mi, że przy decyzji o wyborze samochodu
    warto sprawdzić, jak się wymienia żarówki. Jeśli z dużym trudem,
    trzeba sprawdzić opinię, jak częste są wymiany.

    Ale - co do używania kierunkowskazów - nie wpłynęło to zdarzenie
    na moje zwyczaje i nadal włączam migacze przy każdej zmianie
    kierunku lub pasa.

    Jan