  • 21. Data: 2013-05-16 09:43:39
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-16 09:36, ZIWK pisze:

    > Po prostu w Ducato (marny włoski wyrób) - działają tak, jak powinny i,
    > to robią we wszystkich NORMALNYCH i sprawnych autach - czyli dźwigienka
    > zaskakuje i do powrotnego kręcenia kierownicą kierunkowskazy działają
    > bez angażowania kierowcy.
    >
    > Ale jak można widać wg. niektórych to źle - w dźwignię trzeba trzymać...

    Nie wnikając w dorabianie golfiarskich ideologii, to nie spotkałem się
    z mechanizmem, który by nie 'trzymał' dźwigni - chyba, że jest zepsuty.
    Różnie natomiast są skonstruowane mechanizmy 'chwilowej sygnalizacji'
    (że tak to określę) - lekkie puknięcie w dźwignię może wyzwolić parę
    impulsów, lekkie trzymanie (przed zatrzaskiem) może uruchomić
    kierunkowskazy tak długo, póki nie puścimy itd.

  • 22. Data: 2013-05-16 09:59:19
    Od: perio <p...@p...com>

    Dnia 16.05.2013 Franc <w...@w...pl> napisał/a:

    > Zapomniałeś o silniku. Koniecznie wyłączaj silnik, bo przecież wydaje
    > bezsensowne i irytujące dzwięki z racji swojej pracy - zdecydowanie za
    > głośne jak wyłączysz radio.
    > Co za bzdurne argumenty.

    Robbo pytał o możliwe powody, więc dopisałem. To nie był żaden argument
    a stwierdzenie faktu. Czy Ci sie to podoba, czy nie, tak jest.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 23. Data: 2013-05-16 10:04:12
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowc?w nie u?ywa kierunkowskaz?w?
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16-05-2013 09:40, ZIWK pisze:

    > Potwierdzam częstotliwość :) - w nastu samochodach przez naście lat - ze
    > 3-4 razy... A to koszt ogromny, trzeba wziąć kredyt, zastawić nawet psa
    > i można kupić jedną żarówkę.

    szczegolnie, ze predzej sie ta pomaranczowa farba zluszczy niz sie ta
    zarowka przepali.

  • 24. Data: 2013-05-16 10:10:50
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 09:43, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > impulsów, lekkie trzymanie (przed zatrzaskiem) może uruchomić
    > kierunkowskazy tak długo, póki nie puścimy itd.

    Widać nigdy nie jeździłeś oplami :)
    Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

    Ryba

  • 25. Data: 2013-05-16 10:20:54
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
    > uczestników ruchu drogowego).
    Tak ze 25%.

    5. Rozmowa przez komórkę i zajęta ręka... IMHO najczęstszy przypadek. Tak na
    moje oko jakieś 70%.

  • 26. Data: 2013-05-16 10:25:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 09:36, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-05-16 08:18, Lewis pisze:
    > (...)
    >
    > Jak jesteś nerwowy to idź do lekarza, jak masz problem z oczami to
    > podobnie. Nie żebym popierał świecenie np. przeciwmgłowymi po oczach,
    > ale kierunkowskazy czy stopy są czymś naturalnym.

    > Postępujesz niewłaściwie - należy sygnalizować zamiar manewru, a nie
    > sygnalizować dopiero rozpoczęcie.

    W dzień sygnalizuję wszystko z wyprzedzeniem.
    Późno w nocy, debilne trzymanie na hamulcu podczas gdy samochód nie ma
    ASB i nie stoi na pochyłym terenie nie jest normalne i tak, irytuje
    mnie, zwłaszcza jak ktoś jeszcze do jakiegoś starego truchła pozakłada
    diodowe lampki...

    Lewis

  • 27. Data: 2013-05-16 10:28:33
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Jak jesteś nerwowy to idź do lekarza, jak masz problem z oczami to
    > podobnie. Nie żebym popierał świecenie np. przeciwmgłowymi po oczach,
    > ale kierunkowskazy czy stopy są czymś naturalnym.

    ledowe mocne stopy w jakimś suvie świecące w nocy przez kilkadziesiąt
    sekund prosto w oczy potrafią nieźle oślepić.

  • 28. Data: 2013-05-16 10:36:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-16 10:10, *Ryba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Widać nigdy nie jeździłeś oplami :)
    > Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

    Niestety wycofali się z tego :(

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 29. Data: 2013-05-16 10:37:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robbo" napisał w wiadomości
    >Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    >Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za
    >każdym razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne
    >przypuszczenia i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie
    >używa kierunkowskazów:

    U nas i tak sie ich sporo uzywa.

    >1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je
    >byle co, mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także
    >jeździ byle jak.

    Ale na egzaminie wymagali. Widac nie weszlo w nawyk.

    >2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie
    >kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z
    >działania odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za
    >kierownicą, dlatego nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia
    >nie ma innych pojazdów i nie ma potrzeby informowania ich za pomocą
    >kierunkowskazów.

    Bo tak po prawdzie - rzadko jest prawdziwa potrzeba stosowania, a jak
    jest, to juz malo kto sygnalizujue odpowiednio wczesnie, np lewoskret.

    Tym niemniej to powinien byc odruch, a nie myslenie.

    >3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie
    >używał zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana
    >pasa, rozglądanie się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak
    >absorbujące, że dla kierunkowskazów już nie było miejsca.

    Ale odruchowo powinien wlaczyc wczesniej, zanim bedzie absorbujaco.

    >4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
    >uczestników ruchu drogowego).

    patrz ad2. W wiekszosci wypadkow nie trzeba :-)

    J.

  • 30. Data: 2013-05-16 10:45:02
    Od: ""

    At 16 May 2013 00:21:10 +0200 Robbo wrote:
> [...]

    że dla kierunkowskazów już nie było miejsca.

    > 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym

    Obstawiam zdecydowanie punkt 4.

    Pozdrawiam
    Pawik