  • 11. Data: 2013-05-16 08:18:07
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 08:08, Ryszard G. pisze:

    =========

    > Taka jest niestety rzeczywistość, największą przyczynę stawiam na pkt 4
    > Dociekałem z jakimś kierowcą dlaczego wyłącza kierunkowskaz czekając na
    > światłach przed skrzyżowaniem
    > by potem je włączyć przed ruszeniem. Argumentacja byłą taka, że drażni
    > go dźwięk "tykania"
    > i przeszkadza w słuchaniu radia.

    Zwłaszcza w nocy, jak zjeżdżam na któryś pas do skrętu migam
    kierunkowskazem raz lub dwa. Dojeżdżam do świateł i nie migam i nie
    trzymam nogi na hamulcu - nie wiem czy wiesz jak to wkurza kogoś za Tobą
    jak się stoi i świeci wszystkimi światełkami po gałach...
    Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

    Lewis

  • 12. Data: 2013-05-16 08:28:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 00:21:10 +0200, Robbo napisał(a):

    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Ja to bym nieco zmienił i zapytał: Czemu niemal wszyscy kierowcy
    sygnalizują początek manewru a nie zamiar manewru?
    Typowa sytuacja: Gość wyprzedzający ciężarówkę podjeżdża do niej i widząc
    że z przeciwka jedzie rządek, czeka sobie. Oczywiście ma zamiar wyprzedzić
    przez cały czas oczekiwania ale nie włącza kierunkowskazu. Potem jest
    bardzo zdegustowany że w chwili kiedy pojawia się "okienko" i on rusza z
    wyprzedzaniem, to ich obu wyprzedzi ktoś komu akurat okienko zapasowało i
    ma nadwyżkę prędkości. A wyprzedza legalnie, bo brak sygnalizacji.
    Powinien mieć włączony kierunkowskaz przez cały czas dyndania za
    ciężarówką.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2013-05-16 08:38:27
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 06:12:19 +0000 (UTC), perio napisał(a):

    > 5. Bezsensowne i irytujące "pik-pik" towarzyszące pracy kierunkowskazu.
    > Przy wyłączonym radiu zdecydowanie za głośne, przy włączonym na ogół
    > niesłyszalne.

    Zapomniałeś o silniku. Koniecznie wyłączaj silnik, bo przecież wydaje
    bezsensowne i irytujące dzwięki z racji swojej pracy - zdecydowanie za
    głośne jak wyłączysz radio.
    Co za bzdurne argumenty.

    --
    Franc

  • 14. Data: 2013-05-16 08:43:00
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 08:28:20 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ja to bym nieco zmienił i zapytał: Czemu niemal wszyscy kierowcy
    > sygnalizują początek manewru a nie zamiar manewru?
    Zgadzam się. Kierunek ma służyć do sygnalizowania zamiary - bo jak ktoś już
    skręca to widać co robi. Za późno.

> [...]
    > wyprzedzaniem, to ich obu wyprzedzi ktoś komu akurat okienko zapasowało i
    > ma nadwyżkę prędkości. A wyprzedza legalnie, bo brak sygnalizacji.
    Wiele razy spotykam taką sytację.

    > Powinien mieć włączony kierunkowskaz przez cały czas dyndania za
    > ciężarówką.
    To już nie do końca. Wyobraź sobie, że doganiasz wolniejszy pojazd, chcesz
    go wyprzedzić, ale jedziesz za nim z 3 kilometry - bo podówujna ciągł, bo
    ruch z przodu itp. Będziesz migał kierunkiem przez cały czas? Nie bardzo.
    Uważam, że wystarczy na kilka chwil przed manewrem - widzę dziurę z przodu,
    dam radę wyprzedzić -> spoglądam we wsteczne lusterko -> daję kierunek ->
    wyprzedzam.

    --
    Franc

  • 15. Data: 2013-05-16 08:46:38
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowc?w nie u?ywa kierunkowskaz?w?
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16-05-2013 00:35, TW Dziobak pisze:
    > Nie wziąłeś jeszcze pod uwagę :
    >
    > 5. Drogie żarówki - o cenach proporcjonalnych do ceny auta ;)
    >
    > Nie migałem raz - i dzwon spowodowany przez debila poszedł na moje konto.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Pieszy

    ile razy przepalila ci sie zarowka w kierunku? bo mi, przez 13 lat jak
    mam PJ, lacznie dwa razy w dwoch samochodach. duuuuuuuuuuzo czesciej
    wymieniam H7.

  • 16. Data: 2013-05-16 09:08:01
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Większość to nowobogackie luje w suwach i "szybkich" furach, taki nie ma
    czasu na pierdoły bo wiecznie zapierdala. Druga grupa to paniusie w jakiś
    crossrowerach którym się chyba wydaje, że są tak zajebiste że nie muszą
    używać kierunków. Jak jade za takim to nigdy nie mam pewności czy nie
    zacznie wyprzedzać jak ja zaczne wyprzedzać jego bo nie dość że nie używa
    kierunków to jeszcze nie patrzy w lusterka.

  • 17. Data: 2013-05-16 09:10:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.05.2013 00:21, Robbo pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

    Ja zawsze używam, aczkolwiek jest spora grupa kierowców, którzy jadą
    sobie spokojnie zostawiając dużą luke przed sobą, ale na widok
    sygnalizacji zamiaru zmiany pasa przez pojazd na pasie sąsiednim, za
    wszelką cenę chcą tę lukę zamknąć...

    MJ

  • 18. Data: 2013-05-16 09:36:12
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-05-16 08:18, Marcin Kiciński pisze:
    > Zaintrygowałeś mnie :)
    > Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się różnią od "tradycyjnej wajchy" w Golfie?
    Czy ten Passat jest zepsuty?

    > Sory za ciekawość, ale tak się składa, że nigdy nie siedziałem za kierownicą
    Ducato, ani żadnego VW ;)
    Po prostu w Ducato (marny włoski wyrób) - działają tak, jak powinny i,
    to robią we wszystkich NORMALNYCH i sprawnych autach - czyli dźwigienka
    zaskakuje i do powrotnego kręcenia kierownicą kierunkowskazy działają
    bez angażowania kierowcy.

    Ale jak można widać wg. niektórych to źle - w dźwignię trzeba trzymać...

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 19. Data: 2013-05-16 09:36:37
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-16 08:18, Lewis pisze:
    (...)
> [...]
    > trzymam nogi na hamulcu - nie wiem czy wiesz jak to wkurza kogoś za Tobą
    > jak się stoi i świeci wszystkimi światełkami po gałach...

    Jak jesteś nerwowy to idź do lekarza, jak masz problem z oczami to
    podobnie. Nie żebym popierał świecenie np. przeciwmgłowymi po oczach,
    ale kierunkowskazy czy stopy są czymś naturalnym.

    > Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

    Postępujesz niewłaściwie - należy sygnalizować zamiar manewru, a nie
    sygnalizować dopiero rozpoczęcie.

  • 20. Data: 2013-05-16 09:40:13
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-05-16 08:46, K pisze:

    > ile razy przepalila ci sie zarowka w kierunku? bo mi, przez 13 lat jak
    > mam PJ, lacznie dwa razy w dwoch samochodach. duuuuuuuuuuzo czesciej
    > wymieniam H7.

    Potwierdzam częstotliwość :) - w nastu samochodach przez naście lat - ze
    3-4 razy... A to koszt ogromny, trzeba wziąć kredyt, zastawić nawet psa
    i można kupić jedną żarówkę.