    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 24 Aug 2018 12:37:28 +0200

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 11:55:58 +0200, Marek Panek napisał(a):

    > Oczywiście: po wprowadzeniu tej technologii wyroby w 90% trzymały
    > parametry, po około 3-5 lat uzysk dla tolerancji 10% spadł znacząco dla
    > drabinek rezystorowych stosowanych w sprzęcie pomiarowym. precyzyjnych
    > danych niestety nie posiadam :-)

    10% w sprzecie pomiarowym ?
    Tam z 1% powinien byc.

    No i czy przy okazji nie zmieniono innych parametrow - jakies krajowe
    pasty, rezygnacja z dewizowych dodatkow, wykorzystywanie tych samych
    sit przez lata ...

> [...]
    > cienkie to pi*oko (10-100)*mniej, stąd konieczność praktycznie
    > bezpylnych stref roboczych. Dla współczenej technologii pp klasa
    > pomieszczeń to co najmniej 100 z obszarami roboczymi kklasy "0" (chociaż
    > jej się nie definiuje.Współczesne układy scalone są konstruowane w
    > regule projektowania 22nm (ta nanometra!) Dla wspomnianej techniki f-my
    > Sprague wymagana klasa pomieszczeń to 10000, a obszarów roboczych 1000
    > (jeden tysiąc) Cyferki podałem dla dawnej US Military Std. Dla
    > zainteresowanych tutaj zgrubne dane klas (europejskie także):

    Oczywiscie, ale to produkcja polprzewodnikow, tu wszystko gra role.

    A i tak - za PRL, nawet na swiecie, ale w czasach PRL uzysk ukladow
    scalonych byl chyba niewielki - mowilo sie o 15, 20, 30%.

    A teraz ? nikt sie tym nie chwali, ale mam wrazenie, ze znacznie
    wiecej.

    Albo takie telewizory LCD - 50", a to chyba jeden wielki uklad
    scalony. I co - 80% uzysku ?

> [...]
    > blachy i skręcenie śrubami. Sala operayjna: marzenie fantasty - dwa
    > stanowiska, jedno na półpiętrze, lamny oświetleniowe - cudo - mnóstwo
    > różnych zródeł, oczywiście klima (Uwaga: standard bezpylności i
    > antyseptyki w sali operacyjnej - wygrzeb w internecie). I co: ano nico -
    > wrota śluz powietrznych do wjazdu na salę poblokowane klinami, aby było
    > wygodniej i szybciej.
    > No i teraz wisienka na torcie:
    > Wstępny gips zdejmowali mi w tumanach pyłu elektrycznymi piłami, nie
    > bacząc na to, że powinno się to robić w sali przedoperacyjnej, ani nie

    Szpitale to osobna bajka ... ale moze nikt im nie uswiadomil, co
    czynia ..

    > Wniosek: dopóki nie podniesie się szeroko rozumianej kultury
    > technicznej i autoodpowiedzialności w narodzie dalej będzie tak jak
    > było. Pewna jaskółką dla mnie jest tu transport: drzewiej wszystko było
    > super brudne, niezadbane tecznicznie, a dzisiaj serce się raduje. Nawet
    > zaniedbane dostawczaki zaczynają równać w górę

    Ale to tez czesciowo kwestia ladunku - brudzi, albo nie.
    Coraz czesciej nie brudzi.

    J.