    From: Edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Date: Tue, 11 Oct 2011 23:48:02 +0200
    <j5s9mu$c1e$1@inews.gazeta.pl> <j60dl2$or5$1@inews.gazeta.pl>
    <j6f0tl$f35$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@j...googlegroups.com>
    <j6hra9$6qj$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@t...googlegroups.com>
    <j6l5sd$5u$1@inews.gazeta.pl> <j6m0pc$pp6$1@inews.gazeta.pl>
    <j6sqj7$skh$1@inews.gazeta.pl> <j6tqei$hr2$1@inews.gazeta.pl>
    <j6u1ie$2ri$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@5...googlegroups.com>
    <j6udri$b1b$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@d...googlegroups.com>
    <j6ui3n$ptl$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <j6vc34$cl5$1@node2.news.atman.pl>
    <10pdy09799bno$.dlg@localhost.localdomain>
    <j6vld8$nn8$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@l...localdomain>

    On 10/11/2011 09:51 PM, Waldek M. wrote:

    > To się podziel.

    Eeeeeeeeee?

    > Pytasz, na czym polega kaszaniasty kod. Podaję Ci link
    > do paru niezłych przykładów takowego.

    Hmm. Obejrzałem tą stronę na wiki i nadal nie widzę. Potrafię
    sobie wyobrazić Zbaraniałego jako autora Management by Perkele,
    tyle, że niewiele mi to mówi o samym kaszaniastym kodzie.

    > Eeeeee?
    > Ja coś definiuję?

    Nie. Tylko ja spytałem o jakąś definicję. Definicja czy nie-definicja,
    rozumiem, że dla Ciebie kaszaniaty kod to taki, do którego można
    przyczepić jakiś AntiPattern. Uważasz Singleton za Pattern?
    (retoryczne)

    > A kto mówi, że to proste?

    Twoja odpowiedź była prosta, a przynajmniej krótka. Widziałem już
    w życiu kaszaniasty kod, o wzorcach też wiem, nie uważam wzorców,
    antywzorców, debatowania o wzorcach, wzorcu poprawnego debatowania
    o wzorcach ani ciasta wzorcowego za odpowiedź cokolwiek wnoszącą.
    Prywatnie uważam wzorce głównie za zbiór pojęć, którego
    na szczęście nie wszyscy używają jako czarno białą wyrocznię.

    Natomiast uważam ludzi, którzy dowiedzieli się o wzorcach, a jeszcze
    nie nauczyli się pisać kodu, za Wzorcowych Łosi (tm) (o ile
    się tym chwalą i robią więcej Fabryk niż ich powstało na początku ery
    przemysłowej)

    > Eeeeeee?
    > Narzędzia do sprawdzania np. nadużyć wzorców projektowych?

    Te, do których widziałem toole: Circular Dep., Raze Hazard, Constant
    Interface, BaseBean (chyba), Object Orgy, Blind Faith (fcuk, gcc to
    sprawdza, b oczywiście), Ctrl-C Ctrl-V, i sporo innych, których
    akurat na tej stronie nie ma.

    Oczywiście nie ma toola, który ze źródeł wywnioskuje, że ma miejsce
    Improbability Factor czy Anemic Domain Model, o Gold Plating nie
    wspominam. Wspomniałem o toolach głównie dlatego, że dla nich nie
    istnieje coś takiego jak wyjątek od reguły, o wyższych funckjach
    nie wspominając.

    Edek