  • Data: 2011-10-13 14:13:02
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 13, 10:58 am, Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> wrote:

    > Synchronizuje ten fragment, wokół którego jest użyty. To w kodzie widać.

    Przecież defnicja mutexa jest gdzie indziej niż kod, gdzie jest
    używany.

    > Wg mnie słówko atomic, bądź synchronized jest konieczne - aby wyraźnie
    > oznaczyć, że to jest operacja z synchronizacją między wątkami. I że w razie
    > problemów z wydajnością na wielu procesorach, należy się przyjrzeć także
    > temu fragmentowi.

    Według mnie jeśli klasa nazywa się ThreadSafeCounter i można ją tylko
    np. inkrementować, resetować i sprawdzać wartość, to oczywistym jest,
    że te wszystkie operacje są thread-safe.

    > Np. "Filtr pasmowo-przepustowy wokół częstotliwości 2400Hz, ale ze
    > współczynnikami zespolonymi, tak aby w jego widmie częstotliwościowym były
    > niezerowe wartości wyłącznie dla częstotliwości dodatnich".

    Nie znam się na tym, ale zasadniczo wydaje mi się, że tak jak liczba
    zespolona może być wyrażona odpowiednim typem, tak możesz mieć typ
    generyczny Współczynnik (być może zdefiniowany wewnątrz klasy filtra
    czy przestrzeni nazw 'Filtr', żeby było jasne, że chodzi o
    współczynnik filtra), możesz mieć konkretną klasę
    WspółczynnikZespolony parametryzującą szablon FiltrPasmowoPrzepustowy,
    który ma konstruktor przyjmujący argument typu Częstotliwość i tak
    dalej.