  • Data: 2011-10-09 18:52:35
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Nie omówić. Wypytać. Oczywiście będzie to obarczone jakimś tam błędem,
    > ale raczej niewielkim.

    Zaintrygowała mnie ta odpowiedź.

    Uważam, że mi od jakiegoś czasu udaje się tworzyć nie-wywalające się
    programy - oczywiście przy pierwszych uruchomieniach czasem się i wywalą,
    ale po poprawieniu działają już dobrze. Dużo trudniej jest doprowadzić do
    tego, aby każdy szczegół działał zgodnie z wymaganiami, niż do tego aby
    program się nie wywalał.
    Jednak jedyne co mógłbym powiedzieć o "technice", jak to robię jest: robić
    najprościej jak się da i realizować wyłącznie tę funkcjonalność, która jest
    wymagana. Taka odpowiedź miałaby jednak taką wadę, że do takiej odpowiedzi
    każdy, niezależnie od doświadczenia i umiejętności, mógłby przygotować się w
    minutę, a jednocześnie: to co jeden uważa za program prosty, dla drugiego
    może być programem bałaganiarskim.

    Jeśli możesz, to przedstaw, jakie wg Ciebie techniki się wykorzystuje
    podczas robienia nie-wywalających się programów (wystarczy mi odnośnik do
    jakiegoś tekstu). Powinny spełniać następujące kryteria:
    - pomagać w osiągnięciu celu
    - być czasochłonne w nauczeniu się (bo gdyby dało się jej nauczyć w dzień-
    dwa, to nie byłoby sensu selekcjonować kandydatów wg kryterium znajomości
    tej techniki).
    - ma być trudno o nich opowiadać, jeśli samemu nie umie się ich wykorzystać.