-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Date: Fri, 28 Dec 2012 14:12:37 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 41
Message-ID: <kbk5s6$1jv$1@news.icm.edu.pl>
References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl> <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1356700358 1663 83.0.30.67 (28 Dec 2012 13:12:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Dec 2012 13:12:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2477524 pl.misc.elektronika:639731
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-28 13:55, Jarek Pudelko pisze:
> Witam
>
>> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
>> przy elektryce auta.
>>
>> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
>>
>> Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
>> cyklistów? ;)
>
> Serio? Przeciez to bez sensu jest.
> Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
> dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
> mega....mega zabawny fajerwerk :)
>(...)
A możesz wytłumaczyć, skąd ten potencjał się weźmie? Oprócz ewentualnie
kondensatorów w końcówce mocy.
Przecież zwierasz obwód bez zasilania, gdyż akumulator jest odpięty.
Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje się
błędy w większości współczesnych samochodów. W niektórych instrukcjach
serwisowych jest to zresztą opisane, przykładowo spotkałem się w jakimś
audi czy vw, że kasowanie błędów Common Rail i wtryskiwaczy to
czterokrotne zwarcie kabli w ciągu 4 sekund.
Co do "fajerwerków":
Ewentualnie jeszcze zostaje zasilanie własne syreny od alarmu, ale
jeszcze takiej nie spotkałem, której zasilanie podtrzymujące byłoby
wpięte równolegle z zasilaniem głównym.
Lub ktoś, kto wytworzył ów "fajerwerk" może zapomniał odłączyć drugi
akumulator, gdyż w wielu modelach aut terenowych są dwa.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.12 14:17 PiteR
- 28.12.12 14:38 Mario
- 28.12.12 15:42 zapinio
- 28.12.12 16:20 masti
- 28.12.12 16:34 Mario
- 28.12.12 17:43 J.F.
- 28.12.12 21:10 Robert Wańkowski
- 28.12.12 23:06 PiteR
- 28.12.12 23:24 Gotfryd Smolik news
- 29.12.12 00:00 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 29.12.12 00:52 PiteR
- 30.12.12 02:33 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 00:33 Adam
- 31.12.12 00:40 Miroslaw Kwasniak
- 31.12.12 00:44 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów