-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Date: Fri, 28 Dec 2012 14:12:37 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 41
Message-ID: <kbk5s6$1jv$1@news.icm.edu.pl>
References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl> <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1356700358 1663 83.0.30.67 (28 Dec 2012 13:12:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Dec 2012 13:12:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2477524 pl.misc.elektronika:639731
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-28 13:55, Jarek Pudelko pisze:
> Witam
>
>> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
>> przy elektryce auta.
>>
>> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
>>
>> Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i
>> cyklistów? ;)
>
> Serio? Przeciez to bez sensu jest.
> Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe
> dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje
> mega....mega zabawny fajerwerk :)
>(...)
A możesz wytłumaczyć, skąd ten potencjał się weźmie? Oprócz ewentualnie
kondensatorów w końcówce mocy.
Przecież zwierasz obwód bez zasilania, gdyż akumulator jest odpięty.
Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje się
błędy w większości współczesnych samochodów. W niektórych instrukcjach
serwisowych jest to zresztą opisane, przykładowo spotkałem się w jakimś
audi czy vw, że kasowanie błędów Common Rail i wtryskiwaczy to
czterokrotne zwarcie kabli w ciągu 4 sekund.
Co do "fajerwerków":
Ewentualnie jeszcze zostaje zasilanie własne syreny od alarmu, ale
jeszcze takiej nie spotkałem, której zasilanie podtrzymujące byłoby
wpięte równolegle z zasilaniem głównym.
Lub ktoś, kto wytworzył ów "fajerwerk" może zapomniał odłączyć drugi
akumulator, gdyż w wielu modelach aut terenowych są dwa.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.12 14:17 PiteR
- 28.12.12 14:38 Mario
- 28.12.12 15:42 zapinio
- 28.12.12 16:20 masti
- 28.12.12 16:34 Mario
- 28.12.12 17:43 J.F.
- 28.12.12 21:10 Robert Wańkowski
- 28.12.12 23:06 PiteR
- 28.12.12 23:24 Gotfryd Smolik news
- 29.12.12 00:00 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 29.12.12 00:52 PiteR
- 30.12.12 02:33 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 00:33 Adam
- 31.12.12 00:40 Miroslaw Kwasniak
- 31.12.12 00:44 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=