-
Data: 2012-12-31 00:33:23
Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-12-30 02:33, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:00:30 +0100, Adam napisał(a):
>
>> Witajcie.
>>
>> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
>> przy elektryce auta.
>>
>> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
>
> Kto niby tak zaleca?
>
Podobno producenci.
Widziałem w instrukcji Toyoty LC 120, też w instrukcji bodajże
Forestera. Nie pamiętam, ale też chyba jakaś nowa "Cytryna" albo coś
innego na "f".
Kilka razy też czytałem artykuły w różnych "Motorach" i "Autoświatach",
gdzie tak zalecano. A w większości przypadków tych artykułów nie płodzą
redaktorzy o poziomie intelektualnym jakiegoś dziennikarzyny z gazety
wybiórczej ;)
Ale też zauważyłem, że instrukcje nowszych aut różnią się
niejednokrotnie w wersjach dla poszczególnych krajów.
To, co zauważyłem w moim byłym Freelanderze: w instrukcji pl, franc, ang
i jeszcze jakiejś: po odpaleniu silnika na dużym mrozie należy odczekać
co najmniej minutę przed ruszeniem, żeby Webasto zaczęło ogrzewać silnik
i olej w skrzyni biegów.
Natomiast ta sama instrukcja dla tego samego pojazdu ale na rynek
niemiecki nakazuje natychmiast po uruchomieniu silnika rozpocząć jazdę :(
Widocznie w Niemczech są inne prawa fizyki ;)
Jednak powyższe wynika z przepisów w poszczególnych krajach, a na razie
jeszcze na szczęście w przypadku odpinania akumulatora w swoim aucie nie
trzeba mieć uprawnień SEP ani spełniać norm HACCP ;)
Chociaż z drugiej strony wkurzają mnie współczesne idiotyczne czasami
instrukcje do aut. W porównaniu do instrukcji z lat 70-80 nie ma w nich
w zasadzie nic. Nawet takie dość podstawowe rzeczy jak momenty
przykręcania śrub czy luzy zaworowe trzeba już szukać w serwisówkach :(
Pamiętam jeszcze, jak czasami niektórzy wymieniali panewki w silnikach
dosłownie "na krawężniku", a teraz niektórzy jeżdżą do serwisu wymieniać
żarówkę...
Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem
okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.12 00:40 Miroslaw Kwasniak
- 31.12.12 00:44 Wmak
- 31.12.12 00:50 masti
- 31.12.12 01:11 Tomasz Pyra
- 31.12.12 01:18 Tomasz Pyra
- 31.12.12 03:47 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 11:20 J.F.
- 31.12.12 12:22 Adam
- 31.12.12 15:14 Desoft
- 31.12.12 16:16 Tomasz Pyra
- 31.12.12 16:50 Sylwester Łazar
- 31.12.12 17:34 jerzu
- 31.12.12 18:06 chwdp
- 31.12.12 18:06 Tomasz Pyra
- 31.12.12 18:23 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie