eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
  • Data: 2012-12-28 23:24:43
    Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 28 Dec 2012, PiteR wrote:

    > na ** p.m.s ** Adam pisze tak:
    >
    >> Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje
    >> się błędy w większości współczesnych samochodów.
    [...]
    > Qurczę ja w to niewierzę. Poczytałbym.

    Nie wiem gdzie czytać, ale potwierdzam że powyższe (reset
    przez wyłączenie zasilania - dowolna żarówka wyładuje ewentualne
    pozostałości) obejmuje również autobusy :P

    > Dlaczego taki uciążliwy sposób a nie guzik reset?

    Bo guzik reset wymagałby doprowadzenia tego resetu do wszystkich
    miejsc, które należy zresetować.
    Do tego "porządny" reset wymaga osobnego połączenia, fizycznego
    oddzielnego drutu do wszystkich możliwych elementów logicznych
    (bo co komu po rozkazie reset przesyłanym niedziałającą magistralą).
    A na deser jest pytanie, czy konstruktor fafnastego z kolei
    modułu czy czujnika taką operację przewidział.
    I wejście dla tego druta (czy przewidział).
    Włączanie zasilania zaś niemal na pewno przewidział, tyle,
    że układ resetujący w takim przypadku wręcz może być "schowany"
    nie tylko w jakimś module, ale wręcz w scalaku, bez wyjścia
    na zewnątrz.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: