-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Date: Mon, 2 Apr 2018 20:46:49 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 84
Message-ID: <p9ttqq$b5p$1@node1.news.atman.pl>
References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
<p9ot4a$hsf$1@node1.news.atman.pl>
<10v1vdax4w3uj$.11tb1p26uw6kq.dlg@40tude.net>
<p9qnjt$8hd$1@node2.news.atman.pl>
<6np2ns940bzr$.lcd52c5h26nc$.dlg@40tude.net>
<p9qr2k$bp1$1@node2.news.atman.pl>
<17qkwa8kkoxmn.1nudyvx6jk3es$.dlg@40tude.net>
<p9rdq9$u7c$1@node1.news.atman.pl>
<aq1cfvdhgmlu$.nflqhewev6w$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1522694810 11449 89.69.207.111 (2 Apr 2018 18:46:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2018 18:46:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <aq1cfvdhgmlu$.nflqhewev6w$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628091
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-01 o 22:57, J.F. pisze:
> No to jednak dwoch pilotow w lotnictwie pasazerskim (a takze np
> bombowym) bylo od bardzo dawna.
> I nie dlatego, ze jeden moze zwariowac.
Nieprawda do sześcianu :-) Nie było takiego obowiązku do 2015r.
Jeśli mi nie wierzysz to poczytaj sobie choćby tutaj:
http://www.newsweek.pl/polska/ilu-pilotow-musi-byc-w
-kokpicie,artykuly,359894,1.html
TVN też o tym mówi:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/linie-lo
tnicze-zmieniaja-przepisy-w-kokpicie-stale-dwie-osob
y,527982.html
Czemu się tak upierasz? Wystarczy pogooglać.
>>> Ja o czym innym - ze moglby byc w ogole tylko jeden pilot, i dlugim
>
> Jak poleca w nocy czy w chmurze, to gory nie zauwaza.
> Wiec ryzyko jest IMO niewielkie.
Ja pier... :-D Ręce opadają. Podobnie będzie jak każdy z nich nałoży
sobie torbę papierową na głowę. Już nie wspomnę o tym gdy stewardesa
striptease urządzi w kabinie tudzież poleje każdego z nich wrzącą zupą.
> IMO to one juz sa - rzadkie sa te awarie autopilotow.
> A jak padnie czujnik to i trzech pilotow nie pomoze.
Praktycznie zawsze pomoże. Zdarza się, że nie i wtedy czytamy o tym w
gazetach. Zdarzyło się, że zatkane rurki Pitota bo owady tam się
zagnieździły lub grad się pojawił, co doprowadziło do katastrofy.
Jednakże zdecydowanie większość przypadków była taka, że piloci zgodnie
uznali, że mimo błędnych wskazań obu prędkościomierzy, automatycznie
wyłączającego się autopilota wszystko jest ok i nic nie należy zmieniać.
>
> Ale w AF447 pomogl.
> A w MH370 zostal wylaczony.
Guzik prawda. W MH370 system wysyłał komunikaty jeszcze przez 8h od
czasu zniknięcia z radarów. Przecież są dostępne odczyty i możesz sobie
wyszukać tych informacji.
Natomiast w AF447 pomógł w pośredni sposób. Kurs samolotu był znany:
linia prosta. Prędkość też. Gdyby nie to, to g... by się dowiedzieli o
pozycji. Znając czas jaki samolot był w powietrzu wyliczono odległość.
Proste. Do tego fart, że szczątki ktoś zobaczył na wodzie w miarę szybko.
> No ale pudelko za 200 pilot moze kupic, ale go nie wykorzysta, bo ono
> nie bedzie dzialac tam w gorze. I podlaczyc do ACARS pilot tez nie
> bedzie potrafil. Chyba, ze samolot ma internet dla pasazerow ... i
> pilota.
To była drwina z kulawej technologii :-) Wyjaśnię, że chodziło mi o to,
że tylko z lenistwa lub bezmyślności nie wprowadzono monitorowania
pozycji samolotów bo technologicznie nie ma przeszkód.
Nie załapałeś? Nawet wprost to napisałem.
>> A mój komentarz dotyczący tego, żeby pilot kupił se lokalizator GPS był
>> na zasadzie przekąsu, że lepszy rydz niż nic. Jest jakaś szansa, że
>> zadziała on zanim samolot w ziemię uderzy. A tak nic. Nawet gdy pod
>> samym Strassburgiem rozbił się samolot, to szukali go kilka godzin! I to
>> tylko dlatego, że ktoś zadzwonił, że silnik z Airbusa A320 przygniótł mu
>> owcę na pastwisku i spłoszył kota. Bo gdyby nie to, to do dziś by go
>> szukali pewnie.
>
> A przeciez mozna bylo zobaczyc na flightradar24 :-)
Głupki leśne z komisji badań wypadków lotniczych tego nie zrobiły.
Przecież widać tam nawet tą przygniecioną owcę :-D
> Nowe raportuja pozycje co pewien czas.
> A dolozenie takiej funkcji do 30-letniego samolotu moze nie byc takie
> proste.
Proponuję więc abyś zadzwonił to BEA czy innych i powiedział, że wiesz
jak odszukać nowoczesnego MH370.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.18 21:20 Shrek
- 02.04.18 22:05 Shrek
- 02.04.18 22:05 J.F.
- 02.04.18 23:07 Tomasz Pyra
- 02.04.18 22:53 Poldek
- 02.04.18 23:52 kk
- 03.04.18 01:10 RadoslawF
- 03.04.18 01:14 RadoslawF
- 03.04.18 01:49 Poldek
- 03.04.18 01:53 Poldek
- 03.04.18 07:18 Shrek
- 03.04.18 13:55 RadoslawF
- 03.04.18 19:23 kk
- 03.04.18 19:41 Yakhub
- 03.04.18 19:49 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=