    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5bfbfddd$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Date: Tue, 27 Nov 2018 15:15:35 +0100

    dyskusyjnych:b475e493-788b-4b8a-9391-2003b39954e3@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 23:06:51 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    > W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 17:14:00 UTC+9 użytkownik
    > J.F.

    >Robociarze z Ukrainy w Polsce rozmawiają głównie po rosyjsku.

    Tu moge nie rozrozniac ... ale co - to ich Ukraincy tymi gradami
    ostrzelali ?

    Bo chyba nie rusofile ... swoich ?

    >W latach dziewięćdziesiątych na Rosjan którzy dostarczali do pracy
    >innych Rosjan mówiono reketowcy. Dzisiaj nazywasz ich agencjami
    >pracy. Widzę postęp.

    Normalny interes.

    Nie tylko na Ukraincach - sporo Polakow np w IT tak zatrudnianych.

    >Cenionych fachowców sprowadzają bogate firmy z bogatych krajów.
    >Nie twierdzę że to niemożliwe także w Polsce, ale jeśli w ogóle
    >zjawisko sprowadzania w Polsce występuje to jest to nieistotny
    >statystycznie margines.
    >Nie znam ani jednego przypadku, natomiast widziałem takie przypadki w
    >Kopenhadze.

    Po prostu cenionym fachowcem w Polsce moze byc np zwykly spawacz.

    A tych Ukraincow w Polsce pelno - na kazdym kroku spotykam.

    >W Polsce nie trzeba tego nikogo uczyć, to jest w polskim DNA zapisane
    >na co drugim genie.

    Moze po prostu do swiata nie doroslismy ... albo przeskoczylismy jakis
    etap.

    >Mylisz się i to bardzo.

    Mozesz jakies przyklady ?

    >I o to chodzi. Ma starczyć dla najlepszych. A ci którym nie starczyło
    >niech się nauczą.

    Jest to jakis punkt widzenia ...

    >Znaczy czegoś tam ten ich wyborca się uczy. Potem zapomina, potem
    >znowu się uczy i tak się pomału żyje na wyspie.
    >Przypomnij mi kiedy ostatnio polski wyborca czegoś się nauczył.

    IMO sie co chwila ucza. Zazwyczaj trwa to ponizej 4 lat, ostatnio bylo
    ~6 lat :-)
    Ewentualnie - jesli inaczej spojrzec, to juz tylko jakies 2 lata.

    >Bo ja widzę postępujące skretynienie. Jakbyś zrobił na osiedlu wybory
    >który gang ma kraść samochody w przyszłym roku z parkingu...

    Skutek uboczny.
    Ale IMO tez dosc istotny, zeby czasem uciac powiazania :-)

    Poza tym demokracja - coz chcesz - wszystkim naraz nie dogodzisz, a
    ktos rzadzic musi.

    Chocby taka kwestia przyjmowania uchodzcow i Ukraincow ... co jest
    dobre, a co zle ?

    J.