eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Date: Tue, 26 Feb 2019 12:00:59 +0000 (UTC)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > W miare cichy i ekonomiczny sie pewnie da, np. takie ~150cm3 pala przy
    > spokojnej jezdzie z 1.5 litra/100km,

    Znajdź mi taki :)

    > tylko raczej nikt tego nie chce kupowac.

    Ja kupiłem w zeszłym roku Majesty 125 na zimę właśnie żeby mieć mały,
    lekki jednoślad, który łatwiej opanuję na śniegu i lodzie i który nie
    będzie kosztował miliona monet, jak jednak go nie opanuję. Nie mam
    miernika zużycia paliwa, ale na oko pali nieco ponad 3 l / 100 km.

    Natomiast w porównaniu do "głównego" moto (Hayabusa) jeździ się tym
    skuterkiem po mieście dużo, dużo przyjemniej. Pozycja wygodniejsza,
    zawieszenie bardziej miękkie (choć to jest akurat do ustawienia). Na
    tyle, że zastanawiam się, czy nie zrobić z niego swojego głównego środka
    transportu też latem.

    Tylko mocy to nie ma :) Ale znów -- w mieście co się rozpędzisz to zaraz
    musisz hamować.

    > a wtedy pali toto (np. moj GSXR 1000) min 5.0/100, maks ? (spokojnie ponad 10)

    W Hayce raz zszedłem do 4,8 l / 100 km (deszcz, stała prędkość ok. 80 km/h
    na 6 biegu). Średnio pali mi po mieście 9-10, maksymalnie było ok. 13.

    To już samochód pali mi mniej, bo ok. 7-8 l / 100 km (w trasie ok. 6).

    > co do halasu / eko... znacznie trudniej zrobic taki silnik w motocyklu
    > niz w samochodzie (masa, ilosc miejsca), raczej silniki wysokoobrotowe,
    > bo nie ma miejsca na wieksza pojemnosc lub turbo (u mnie 190KM z litra,
    > przy 12000 rpm)

    Instalują do GSXR-ów akcesoryjne turbiny. Ile to kosztuje to inna sprawa :)