eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne? › Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
  • Data: 2012-11-21 18:59:57
    Temat: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k8j2vi$93k$1@news.task.gda.pl...

    > Też takie mam. Ale pytam, czemu one są tak wielkie. Czemu ppi monitorów
    > ciągle stoi na stałym poziomie. Co więcej - rośnie. Decyduje ergonomia,
    > czy ekonomia?
    >
    > Podobnie w laptopach - 15 cali zostało zdominowane przez 1388x768. 768 to
    > strasznie mało przy przeglądaniu internetu, nie wspominając o
    > poważniejszych zastosowaniach.

    Czemu? Może dlatego, że taniej. To raz. Dwa, przy upakowaniu pikseli jak w
    matrycy z telefonu, tak amatryca z 24 calowego monitora musialaby mieć
    niezłą rozdziałkę, co by to wyśwwietliło bez interpolacji? Trzy. Na ekranik
    smarfona/tableta patrzysz z mniejszej odległości niż na monitor i względne
    rozmiary pikseli się wyrównują.

    Ja mam np. 24 cale z 1920x1200 i jakoś nie wydaje mi się, że potrzebowałbym
    jeszcze wyższej rozdzielczości. Siedząc od niego w odległości ok 50cm nie
    jestem w stanie dostrzec pojedynczych pikseli. Więc po co przepłacać :)

    T.