  • 211. Data: 2009-02-27 17:15:30
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > on nie pojmuje że ostry krązek bokehu działa jak swoisty sharpen, nawet
    > lekko nieostre krawędzie nabierają dodatkowej ostrości, miekki soczewkowaty
    > bokeh powoduje że nawet to co jest w punkcie ostrości będzie miało miękkei
    > krawędzie a ostrość szybciej ucieknie poza punktem ostrości.

    Właściwie możesz mieć rację, ale trzeba byłoby sprawdzić doświadczalnie czy
    maska bokehu faktycznie wpływa na fakturę obiektów w GO. Bo ja takiego
    wpływu nigdy nie zauważyłem.

  • 212. Data: 2009-02-27 17:29:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go8ddm$8t0$1@news.wp.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:
    > Też czasem rzucam okiem w linuxy, czy coś tam się zmieniło. I
    > praktycznie wszystkie dystrybucje mają jedną wadę - są wielkie, startują
    > długo i zawierają mnóstwo śmieci (sorry, bardzo przydatnych programów)
    > Mnie skusiłby ten system jeśli potrafiłby się odpalić w kilka sekund,
    > zawierałby coś do internetu (ff), poczty (tb), napisania prostego tekstu
    > (abiword lub oo), uniwersalny odtwarzacz wszystkiego (vlc) i...
    > wystarczy. Wtedy posadziłbym to na netbooku.

    Jest coś co miało pod eee startować chyba 5 czy 6 sekund. Zaś
    tak bardziej praktycznie, to właśnie z ciekawości porównałem:
    Ubuntu - 75 sekund
    XP Home - 65 sekund
    Ze stoperem w ręku od momentu przejścia przez bootloader do
    zakończenia ładowania wszystkiego przy starcie. Systemy oba
    w mniej więcej domyślnej konfiguracji, Windows bez antywira
    czy innych typowych spowalniaczy. Windows siedzi w szybszej
    części dysku (zewnętrzne sektory).

    W sumie to mnie to trochę zdziwiło - przypuszczałbym, że to
    Linux będzie szybszy. Ale różnica powalająca nie jest.

    > Coś w miarę zbliżonego do ideału nazywa się puppy - mały i potrafi
    > fajnie wykryć internet. Ale trzeba by go jeszcze okiełznać, poza tym
    > sprawia wrażenie jednak ciągle jeszcze bety.

    I chyba zawsze będzie. Możesz z Ubuntu zrobić to, co pewnie
    zrobiłeś z XP. Albo też pójść z drugiej strony i zainstalować
    Debiana (właśnie wyszedł nowy stable - Lenny). Jeśli zaczniesz
    od samego base system i każesz mu zainstalować tylko te programy
    które wymieniłeś, to skończysz pewnie z dość małym systemem. Choć
    może w nim czegoś braknąć, to samo doinstaluje zależności programów
    z listy.

    Mi mój serwerowy system (więc bez środowiska graficznego) pisze,
    że instalacja Firefoksa (oni to nazywają iceweasel, bo są głupi)
    razem z zależnościami będzie mnie kosztować 66MB dysku. Więc nie
    jest tragicznie ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 213. Data: 2009-02-27 18:26:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:
    > to wymien tego laptopa na palmtopa. Klawiature bezprzewodowa podpinasz
    > pod BT. Tylko z monitorem problem...

    Taki palmtop w obudowie małego laptopa, z odpowiednio większą baterią i
    dłuższym czasem działania, szybkim startem i niższą ceną? Czemu nie? Do
    domu i na wyprawy się nada. Mógłby mieć jeszcze wbudowany dysk twardy,
    który by służył np. do archiwizacji zdjęć i filmików z wypraw. Mógłby
    też być bardzo wygodny w ogrodzie - działał by tak z 5-8 godzin, to nie
    trzeba by kabli ciągać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 214. Data: 2009-02-27 18:27:16
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@l...localdomain>,
    l...@l...localdomain nabazgrał:
> [...]
    > które wymieniłeś, to skończysz pewnie z dość małym systemem. Choć
    > może w nim czegoś braknąć, to samo doinstaluje zależności programów

    No i z LWN zaatakowali linkiem:
    http://crunchbanglinux.org/

    Nie testowałem, ale z opisu to jest to to, czego szukasz.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 215. Data: 2009-02-27 18:28:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go9b9a$9fv$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:
> [...]
    > który by służył np. do archiwizacji zdjęć i filmików z wypraw. Mógłby
    > też być bardzo wygodny w ogrodzie - działał by tak z 5-8 godzin, to nie

    Przyglądałeś się może netbookom? ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 216. Data: 2009-02-27 18:58:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-27 17:55:03 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Taki, że przypomnij sobie jak się definiuje GO i czemu tak jest...

    No więc nie widzę specjalnego związku. Rozwiniesz?

    de Fresz

  • 217. Data: 2009-02-27 19:16:50
    Od: m...@a...net.pl

    >kto wie co
    >się do tamtego czasu pojawią za nowości, które na XP już nie za bardzo
    >będą chciały hulać - to dwa.

    I to jest bardzo wazny argument - wyjscie Wine sprawia, ze powoli
    systemy Linuxowe i Mac umozliwiaja odpalanie aplikacji dzialajacych
    na Win XP. Microsoft musi cos zrobic, musi uciec do przodu.

    Nowe aplikacje nie powinny dzialac na Wine. Skutek uboczny
    najprawdopodobniej bedzie taki, ze nie beda dzialaly na XP.

    Michal

  • 218. Data: 2009-02-27 19:34:21
    Od: m...@a...net.pl

> [...]
    >który by służył np. do archiwizacji zdjęć i filmików z wypraw. Mógłby
    >też być bardzo wygodny w ogrodzie - działał by tak z 5-8 godzin, to nie

    Asus wlasnie zapowiedzial, ze zaprzestaje produkowac swoje eee PC
    z ekranem 9cio calowym, bo przechodzi na 10cio calowe tylko.

    Nowsze jego komputerki (nie wiem jak to nazwac, mi sie podoba
    slowo "komputerek") beda wiec tylko 10cio calowe, maja
    nikomuniepotrzebne twarde dyski, i kurde waza poltora raza
    wiecej niz te normalne - bezdyskowe. Jak dla mnie jest
    to poltora raza za duzo.

    Nalezy wiec sie spodziewac, ze w perspektywie kilku miesiecy
    od teraz, pojawia sie ostre wyprzedaze asusa eee, model 901.

    Powiem tak:
    Na to oplacaloby sie zapolowac.

    Michal

  • 219. Data: 2009-02-27 19:47:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On 27 Feb 2009 17:03:57 GMT, l...@l...localdomain wrote:

    >W poście <a...@4...com>,
    > Grzegorz Krukowski nabazgrał:
    >
    >Dobre :D Wiesz, czemu pod OSX nie ma problemu z ,,egzotycznym''
    >sprzętem? Bo się go nie da odpalić na tymże. Po prostu nielegalne.
    No to ja wiem.

    >Co do ukrywania, to ja nie wiem co byś jeszcze chciał, żeby
    >w takim Ubuntu ukryli... Choć ja z tymi ukrywanymi rzeczami
    >problemów nie mam. Może po prostu nie zapamiętałem.
    Ubuntu jak ubuntu ;) ale do dostępności sterowników się nie odniosłeś
    ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 220. Data: 2009-02-27 20:29:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Powiem tak:
    > Na to oplacaloby sie zapolowac.

    Teraz to i tak po ptokach. Mam już laptopa i nie zamierzam bawić się w
    żonglowanie sprzętem. Tak samo czekam na ciekawą propozycję od Pentaksa,
    bo nie zamierzam bawić się w wyprzedawanie sprzętu do niego i kupowanie
    do nowego systemu - oczywiście ze stratą, bo jakby inaczej. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.