  • 181. Data: 2009-02-27 10:56:32
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 27 Feb 2009 11:01:27 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> pisze:

    >Tia, ale zauważ, pierwsze duże zmiany wprowadzono w wesji Milenium,
    >która się okazała ,,sukcesem'' - dopiero XP był udany.

    Windows Millenium to stara generacja systemów, bazująca na DOS-ie. Po
    prostu rozwinięcie Windows 95 i 98. Było nieudane niejako z założenia
    ;-)

    Być może miałeś na myśli Windows NT, które na etapie rozwoju miało
    nazwę kodową Millenium. NT to rzeczywiście była duża zmiana ale też
    był to całkiem przyzwoity system. Podobnie jak następca Windows 2000.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 182. Data: 2009-02-27 11:03:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ile wystarcza Ninikowi do "kontroli GO".

    Wygeneralizujemy moje potrzeby na potrzeby wszystkich ludzi na świecie? :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 183. Data: 2009-02-27 11:09:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Tia, ale zauważ, pierwsze duże zmiany wprowadzono w wesji Milenium,
    > która się okazała ,,sukcesem'' - dopiero XP był udany.

    Sorry, ale milenium to nie były żadne zmiany - to był win98 ze sztucznie
    zablokowanym trybem dosowym.
    Raczej powinno się zestawić XP z XPsp2

    > Vista to też
    > stosunkowo duże zmiany, tak więc 7 ma szanse być tym czym miała być
    > Vista.

    Ale czym mam być? Co ma tam być, czego nie ma w xp? (albo czego się dla
    xp nie wydaje, ''bo tak'').
    Oprócz ślicznego interfejsu, który od razu zamienię na ten z win95.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 184. Data: 2009-02-27 11:16:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-27 10:33:02 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > Bo niestety jedyną alternatywą jest MacOS.

    I to generalnie bardzo dobra alternatywa. Przynajmniej jeśli mówimy o
    pracy, tudzież rozrywce takiej semi-pro (zdjęcia, filmy, muzyka). Tyle,
    że nie jest to system dla graczy i osób uzależnionych od specyficznych
    narzędzi. Elegancja, prostota, ergonomia (czasem wymagająca zmiany
    przyzwyczajeń, a w skrajnych przypadkach niewielkich "tweaków"), plus
    dla "wtajemniczonych" potęga *NIXa pod spodem. Minus - cena sprzętu i
    łatka snoba jako bonus ;-)

    de Fresz

  • 185. Data: 2009-02-27 11:43:13
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 12:09:22 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale czym mam być? Co ma tam być, czego nie ma w xp? (albo czego się dla
    > xp nie wydaje, ''bo tak'').
    > Oprócz ślicznego interfejsu, który od razu zamienię na ten z win95.

    To jak z aparatami (żeby nie było OT) - kiedy pojawiają się nowe modele,
    stare nie przestają działać. Nikt nikogo pod pistoletem nie trzyma -
    można fotografować stareńkim modelem do końca swych dni, ale kiedy się
    spsuje, to już go nie kupisz (nie licząc wtórnego obiegu) i bedziesz
    zmuszony do kupna nowości.
    XP jest fajny i również będę się go trzymał dopóki komputer nie wyzionie
    ducha. Kiedy jednak przyjdzie mi sprawić sobie nowy PC, to dobrze się
    stało, że nie będę skazany na Vistę (tfu!) - W7 jest pewnym zejściem ze
    złej drogi, na którą MS wlazł decydując się na puszczenie ewidentnej
    niedoróbki.

    Co do różnic między Vista, a W7... Jesteś w błędzie jeśli myślisz, że
    chodzi tylko o inne landrynki i fatałaszki. Na virtualu ciachnąłem RAMu
    do 500MB: Vista klęka, na siódemce można pracować. Jeśli więc MS nie
    spierdziuli zanadto i nie dowali gadających spinaczy, to będą z tego
    systemu ludzie ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 186. Data: 2009-02-27 11:56:43
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 27 Feb 2009 12:43:13 +0100, Grzegorz Góra
    <g...@p...fr> pisze:

    >Co do różnic między Vista, a W7... Jesteś w błędzie jeśli myślisz, że
    >chodzi tylko o inne landrynki i fatałaszki. Na virtualu ciachnąłem RAMu
    >do 500MB: Vista klęka, na siódemce można pracować.

    Pewnie Micorosoft projektując W7 uwzględnił porady, jakie serwisy
    należy wyłączyć, żeby Vista chodziła lepiej ;-) Wydaje mi się, że
    Server 2008 bazujący na Viscie też był lepszy pod tym względem.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 187. Data: 2009-02-27 12:07:08
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 12:56:43 +0100, Andrzej Popowski napisał(a):

    > Pewnie Micorosoft projektując W7 uwzględnił porady, jakie serwisy
    > należy wyłączyć, żeby Vista chodziła lepiej ;-) Wydaje mi się, że
    > Server 2008 bazujący na Viscie też był lepszy pod tym względem.

    Z pewnością MS się pacnął w łepetynę (oby skutecznie i na długo). Na
    pierwszy rzut oka widać to choćby po braku z difoltu bocznego paska,
    mniej upierdliwy UAC.

    Resztę dopieszczą sami użytkownicy. Dorzuci się jeszcze dysk SSD i Janko
    będzie miał mniej powodów do pozrzędzenia ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 188. Data: 2009-02-27 12:10:15
    Od: nico <n...@n...pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > długo i zawierają mnóstwo śmieci (sorry, bardzo przydatnych programów)
    > Mnie skusiłby ten system jeśli potrafiłby się odpalić w kilka sekund,
    > zawierałby coś do internetu (ff), poczty (tb), napisania prostego tekstu
    > (abiword lub oo), uniwersalny odtwarzacz wszystkiego (vlc) i...
    > wystarczy. Wtedy posadziłbym to na netbooku.
    > Coś w miarę zbliżonego do ideału nazywa się puppy - mały i potrafi
    > fajnie wykryć internet. Ale trzeba by go jeszcze okiełznać, poza tym
    > sprawia wrażenie jednak ciągle jeszcze bety.
    >
    > Jakby ktoś znał coś podobnego, niech da znać - ja się w tych

    Mandriva mini o ile masz dobre łącze. Instalujesz goły system w
    zasadzie, a potem tylko co potrzeba. Wystarczy ściągnąć obraz CD, wersja
    32 i 64 bity na jednej płytce.

    --
    nicość

  • 189. Data: 2009-02-27 12:45:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > No właśnie, Ty. I jak sam piszesz - czasem. Zastanów się per masa ile
    > osób jeszcze? Stawiam że znakomita mniejszość.

    Mnie w stosowaniu najbardziej ogranicza nie GO, ale efekty szeroko
    otwartej przysłony (CA, spadek ostrości). Gdybym dostał bonusowo
    działkę, pewnie bym ją wykorzystywał spokojnie.

    > Zwykłym pstrykaczom do
    > szczęścia wystarcza 2.8, w zumie najlepiej, bo tak wygodniej.

    I to na FF ma sens i rzeczywiście może wystarczać, na cropie brakuje. W
    zoomach f/2.8 mam mocno duży słupek na f/2.8. Gdyby te zoomy były f/2 to
    by było idealnie :D

    > Choćby i
    > na kropie. Tak więc podpieranie się tym argumentem, przy twierdzeniu
    > jaki to FF jest fajny (w domyśle - dla mas) jest jakieś takie... słabe?

    Ależ ma - tyle że masy nie mają szkieł f/2.8 ale f/4 czy f/3.5-5.6.
    Działka więcej tam ma spore znaczenie. Jasne, że mogą zamiast
    amatorskich szkieł kupić jaśniejsze, ale jak by taka matryca była tania
    to już to by załatwiło ten temat.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 190. Data: 2009-02-27 12:49:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Góra pisze:

    > To jak z aparatami (żeby nie było OT) - kiedy pojawiają się nowe modele,
    > stare nie przestają działać.

    Nie, to nie jest jak z aparatami. Te wciąż są coraz lepsze i to widać.
    Jak już będą miały ze sto megapikseli i fajne iso 3200
    Jak już jakieś porównanie to może być np. z odtwarzaczami mp3. Jeśli
    jest sprawny to jego ulepszanie nic nie zmieni, dźwięk będzie
    nierozróżnialny niezależnie od superturbohiper3d poprawiacza dźwięku
    (nota bene - raczej psucza).

> [...]
    > stało, że nie będę skazany na Vistę (tfu!) - W7 jest pewnym zejściem ze
    > złej drogi, na którą MS wlazł decydując się na puszczenie ewidentnej

    No ale nadal nie wiem, co tam jest lepiej w tym W7 od XP :)

> [...]
    > do 500MB: Vista klęka, na siódemce można pracować. Jeśli więc MS nie
    > spierdziuli zanadto i nie dowali gadających spinaczy, to będą z tego

    He, sam wpadasz w modną pułapkę porównywania W7 z Vistą. A co z XP? Nie
    wiesza się, wystarczy mu ćwierć giga ramu, startuje kilkanaście sekund,
    nie ma już żadnych niespodzianek, jest doskonale zdokumentowany, pracuje
    na nim wszystko, nadto mam instalki zrobione nlitem, które sadza się
    kilkanaście minut.
    Dlaczego wszędzie słychać ''chcemy W7''? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../