  • 161. Data: 2009-02-26 19:26:24
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net>

    Henry(k) wrote:

    > Dla mnie to też coraz bardziej taka skrzyneczka - do tego stopnia, że jak
    > ostatnio robiłem podejście do ubuntu (zainstalowałem sobie wirtualnie)
    > to po godzinie poszedł do kosza...

    Czemu? Nie, żebym chwalił Ubuntu, ani jakąkolwiek z dystrybucji "live", ale
    ciekaw jestem, co Ci nie podpasowało w linuksie.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 162. Data: 2009-02-26 20:12:08
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4...@o...ten>,
    Grzegorz Sapijaszko nabazgrał:

    > Czemu? Nie, żebym chwalił Ubuntu, ani jakąkolwiek z dystrybucji "live", ale
    > ciekaw jestem, co Ci nie podpasowało w linuksie.

    Może główne menu przy górnej krawędzi ekranu? Albo kopiuj-wklej
    bez nadmiarowej klikaniny? Albo...

    Serio, rzeczywisty powód to siła przyzwyczajeń. Jak już masz
    działające XP, to po co się uczyć na nowo wszystkiego? Z drugiej
    strony te systemy są już na tyle rozwinięte, że jak posadzisz ZU*
    przed zainstalowanym Linuksem, to też nie będzie narzekać. Dowiedzione
    empirycznie na całej mojej rodzinie. Ba, nawet późniejsza przesiadka
    na Windows okazuje się traumatyczna (choć po okresie przejściowym
    znowu jest OK, dokładnie tak jak przy przejściu w drugą stronę).

    * - kryterium bycia ZU - nie wymaga specyficznego oprogramowania

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 163. Data: 2009-02-26 22:22:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > BTW Nikkor tu wypada o niebo lepiej.

    hmmmm

    klasyczny nikkor, od zawsze znany z robienia szkieł "ostrych" o niezbyt
    ładnej plastyce obrazu ale dających ostry wyraźnie zarysowany obraz.

    reporterzy to lubią bo obraz jest wyrazisty, artyści niezbyt.

  • 164. Data: 2009-02-26 22:39:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-26 18:00:59 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Bronię jasnych stałek, bo to opcja jak każda inna i daje konkretny
    > zakres możliwości. Ktoś może wykorzystywać, a ktoś nie i to zależy od
    > niego tylko.
    > Sam wykorzystuję czasem i pewnie nawet gdybym miał f/0.7 to bym zrobił
    > kilka zdjęć nim.

    No właśnie, Ty. I jak sam piszesz - czasem. Zastanów się per masa ile
    osób jeszcze? Stawiam że znakomita mniejszość. Zwykłym pstrykaczom do
    szczęścia wystarcza 2.8, w zumie najlepiej, bo tak wygodniej. Choćby i
    na kropie. Tak więc podpieranie się tym argumentem, przy twierdzeniu
    jaki to FF jest fajny (w domyśle - dla mas) jest jakieś takie... słabe?

    de Fresz

  • 165. Data: 2009-02-26 22:46:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > klasyczny nikkor, od zawsze znany z robienia szkieł "ostrych" o niezbyt
    > ładnej plastyce obrazu ale dających ostry wyraźnie zarysowany obraz.

    Ostrośc maski bokehu nie ma nic wspólnego z ogólna ostrością szkła.

  • 166. Data: 2009-02-26 22:52:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Popowski napisal:
    > Zgadza się, wynik zależał od użytej karty graficznej. 704 albo 736kB.
    > Warto zanotować pewien postęp, dzisiaj mam 10 tysięcy razy więcej RAM.

    I dziesiec tysiecy razy wiecej mozliwosci? Niestety, watpie...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 167. Data: 2009-02-26 22:53:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > Prawdę mówiąc to nie wiem, jakby chodziły strony www nawet na htmlu na takim
    > sprzęcie.

    Ale ja usiłuję ustalić czy piszesz o 128 *kilo*bajtach czy 128 *mega*bajtach!

    pzdr, Gotfryd
    (który do sławnego "TSR-80 w klawiaturze" czyli Meritum dorabiał sobie
    128 *k*Bajtów RAMdysk sterowany rejestrem głośnika, co dawało
    nieprzeciętny efekt, ktoś jeszcze miał warczący RAMdysk?)

  • 168. Data: 2009-02-26 22:57:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > A ja myślałem, że to dlatego, że banki handlowały między sobą niczym,
    > udzielając kredytu od kredytu od kredytu od kredytu, dodając do tego
    > jakieś zabezpieczenia kredytu, czy inne takie. Generalnie - jak wydać
    > tego samego dolara 10 razy ;)

    A Bagsik z Gasiorowskim to robili te rzeczy juz kilkanascie lat temu :)
    I nie nazywali sie 'bankierami inwestycyjnymi'.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 169. Data: 2009-02-26 23:21:20
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <g...@t...hamstera.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:

    > Ostrośc maski bokehu nie ma nic wspólnego z ogólna ostrością szkła.

    Tak jak szybkość jazdy nie ma nic wspólnego ze spalaniem? ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 170. Data: 2009-02-26 23:57:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze l...@l...localdomain:

    > Tak jak szybkość jazdy nie ma nic wspólnego ze spalaniem? ;)

    Jak już jesteśmy w głębi ostrości, to bokeh nie ma wpływu.

    Chyba że chodziło o samo rozmycie, wtedy zgoda.