  • 141. Data: 2009-02-26 14:13:51
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nico pisze:

    > A wiesz z czego wynika ten limit? Na 32 bitach da się zaadresować 4GB
    > pamięci. Jeśli masz kartę graficzną z 756MB RAM to będziesz miał 3,25GB
    > RAM do wykorzystania, jeśli masz kartę 128MB, to będziesz miał trochę
    > więcej do wykorzystania. A Windowsy mogą zaadresować więcej, gdy są 64
    > bitowe. To nie jest kwestia chęci, tylko możliwości.

    A ja mam kartę bez własnej pamięci (najprawdopodobniej), która
    współdzieli RAM z procesorem (Ati Radeon Xpress 1100). :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 142. Data: 2009-02-26 14:15:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Przynajmniej użytkownicy byli bardziej świadomi tego co, jak i dlaczego.
    > Dzisiaj komputer to dla większości czarna skrzyneczka z karsnoludkiem w
    > środku.

    E tam, świadomi - powtarzali bez zrozumienia mity od znajomych i z
    gazetek (internetu nie było), często takie same głupoty jak dziś się
    zdarzają. Tylko zamiast w rejestr wpisywało się to do batchów, a
    tuningowe programiki dla ''wtajemniczonych'' robiły czary mary w trybie
    tekstowym, a nie w oknie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 143. Data: 2009-02-26 14:18:52
    Od: m...@a...net.pl

    >M.in. to jest wprost związane z działaniem komputera.

    Eee tam.
    A ja sie nie zgadzam.
    Dla mnie taki samochod jest czarna skrzynka do ktorej sie
    wlewa paliwo i jedzie.

    A sto lat temu musialbym wiedziec tysiac rzeczy
    "wprost zwiazanych z dzialaniem samochodu".

    Uwazam ze z czasem komputery stana sie dorosle,
    w tym sensie jak dzis samochody.
    :-P

    Jak na razie sa zbyt skomplikowane.

    Michal

  • 144. Data: 2009-02-26 14:35:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > ASch Ci głupcy kupuje takie jasne drogie szkła :D

    To nie tak.

    Nie mówię że te szkła służą do robienia kiczowatych zdjęć.
    Natomiast ostatnio klaruje się w internecie dość jasna opinia, że portrety z
    "jednym okiem ostrym" są po prostu wtórne i kiczowate.

  • 145. Data: 2009-02-26 15:03:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > A co do C-128 - z lepszą kartą graficzną obsługującą 1280x1024 i chociażby 16
    > bitową głębię kolorów? Czemu nie?
    [...]
    > jakimś superoszczędnym 500MHz komputerze z 128MB RAMU

    Się rozpuścił.
    I nie zauważa zmiany o 3 rzędy wielkości :]

    pzdr, Gotfryd

  • 146. Data: 2009-02-26 15:17:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > Natomiast ostatnio klaruje się w internecie dość jasna opinia, że
    > portrety z "jednym okiem ostrym" są po prostu wtórne i kiczowate.

    To nie rób takich zdjęć i żyj szczęśliwie, ale głupot to nie powtarzaj.
    Jak komuś pasuje mała GO to niech jej używa. Nie zawsze siedzisz w
    studio i masz tło, a wystający z dala śmietnik gryzie po oczach.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 147. Data: 2009-02-26 15:38:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-26 16:17:41 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > To nie rób takich zdjęć i żyj szczęśliwie, ale głupot to nie powtarzaj.
    > Jak komuś pasuje mała GO to niech jej używa.

    No właśnie. Gdybyś był uprzejmy przyjąć do wiadomości ten argument i
    nie wyciągać w każdej jednej dyskusji małej GO, jako kluczowego
    argumentu fajności FF - dla każdego.

    > Nie zawsze siedzisz w studio i masz tło, a wystający z dala śmietnik
    > gryzie po oczach.

    I do tego potrzeba f1.2 na FF? No bez jaj...

    de Fresz

  • 148. Data: 2009-02-26 15:48:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Się rozpuścił.
    > I nie zauważa zmiany o 3 rzędy wielkości :]

    Prawdę mówiąc to nie wiem, jakby chodziły strony www nawet na htmlu na
    takim sprzęcie. Bo do pisania maili i tekstów nadawał by się w sam raz.
    Dlatego takie moje "minimalne" wymagania. Chociaż pewnie jakiś Pentium
    II 233Mhz też by się w tej roli spisał doskonale. Miałem w domu kiedyś
    takiego IBMa - z 32MB RAM, czy coś takiego i na Win98 chodził całkiem
    sprawnie i www dało się przeglądać i zaawansowane programy biurowe
    chodziły jak trzeba (poprzednik open office). Może nawet jakaś Amiga czy
    Atari 1024 też by się nadał po odpowiednim skonfigurowaniu, jak np.
    wyłącznie do grania służy taka PS3, czy Xbox ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 149. Data: 2009-02-26 15:55:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    > No właśnie. Gdybyś był uprzejmy przyjąć do wiadomości ten argument i nie
    > wyciągać w każdej jednej dyskusji małej GO, jako kluczowego argumentu
    > fajności FF - dla każdego.

    Czy ja mam sobie napisać wszędzie na czole "moim zdaniem"?
    Każde słowo będziesz przyjmował jako prawdę objawioną?
    Wyluzuj.

    > I do tego potrzeba f1.2 na FF? No bez jaj...

    Czy napisałem, że niezbędnie potrzebne jest akurat f/1.2?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 150. Data: 2009-02-26 15:59:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > To nie rób takich zdjęć i żyj szczęśliwie, ale głupot to nie powtarzaj.
    > Jak komuś pasuje mała GO to niech jej używa. Nie zawsze siedzisz w
    > studio i masz tło, a wystający z dala śmietnik gryzie po oczach.

    Jak robisz zdjęcie tego oka o którym tyle pisałeś, to tła i tak nei widać.