  • 131. Data: 2009-02-26 12:46:53
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > A na to to miałem swojego czasu odpowiednią sygnaturkę:

    Taa... powinniśmy wszyscy używać C-128 dziś, w końcu to tak potężny
    komputer. Po drugie Vista nie wymaga PIV 3GHz. Płynnie to łazi nawet na
    atomie. Rozumiem, że kontrast byłby trochę mały ;)

    > Panowie - wyluzujcie. Fajne jest zarówno D3x jak i E620 - dla każdego
    > coś miłego. Nie każdy potrzebuje (śmiem twierdzić, że większość
    > użytkowników nie potrzebuje) kontroli GO jaką daje 85/1.4 na FF. Ci co
    > potrzebują, mogą sobie kupić A900, D700, C5D, czy nawet większe formaty.

    Nie ma na canona 85/1.4 ;) jest f/1.8 i f/1.2 :)

    > Ci co chcą zdjęcia robić, kupią po prostu aparat. ;)

    Zdjęcie z 85/1.4 to nie zdjęcie już? :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 132. Data: 2009-02-26 12:48:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Zdjęcie z 85/1.4 to nie zdjęcie już? :)

    Zwykle - kicz dla onanistów GO.

  • 133. Data: 2009-02-26 12:49:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Ciekawe ile milionów roboczogodzin zmarnowano w walce o te bajty. A
    > pamiętam, że marnowano nagminnie gimnastykując się z config.sys i
    > autoexec.bat, każda gazeta komputerowa pełna była porad jak co upchnąć
    > na górę.
    > Dziś ta wiedza jest potrzebna jak... :)

    Przynajmniej użytkownicy byli bardziej świadomi tego co, jak i dlaczego.
    Dzisiaj komputer to dla większości czarna skrzyneczka z karsnoludkiem w
    środku.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 134. Data: 2009-02-26 12:52:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Zgadza się, wynik zależał od użytej karty graficznej. 704 albo 736kB.

    W OS/2 takie triki były bardzo proste, a emulacja DOS-a chodziła lepiej
    niż oryginalny DOS :)

    > Warto zanotować pewien postęp, dzisiaj mam 10 tysięcy razy więcej RAM.

    Dokładnie tak, ja mam 4GB i o pamięci już całkowicie niemal zapomniałem.
    Jak widzę takiego firefoksa, który zżera i pół giga, to mnie to naprawdę
    mało obchodzi, skoro dzięki temu działa on błyskawicznie. I tak w
    większości przypadków pamięć leży odłogiem.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 135. Data: 2009-02-26 12:56:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Przynajmniej użytkownicy byli bardziej świadomi tego co, jak i dlaczego.
    > Dzisiaj komputer to dla większości czarna skrzyneczka z karsnoludkiem w
    > środku.

    No i po co ci więcej wiedzieć? Ma wykonywać polecenia, a ty masz
    wiedzieć, jak wydawać komendy, żeby działało. I to wszystko.
    Z tego co widzę u rodziców największym problemem jest zrozumienie jak
    działa edytor tekstu - że jak piszą, to mogą zmieniać, a jak nie zapiszą
    to zginie to co napisali.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 136. Data: 2009-02-26 13:02:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Taa... powinniśmy wszyscy używać C-128 dziś, w końcu to tak potężny
    > komputer. Po drugie Vista nie wymaga PIV 3GHz. Płynnie to łazi nawet na
    > atomie. Rozumiem, że kontrast byłby trochę mały ;)

    Nie wiem, co to ten atom, ale na C1,7 GHz i 1 GB Ram musiałem powyłączać
    wszelkie vistowe wodotryski, żeby dało się normalnie pracować. A sam
    start, czy zamykanie systemu to porażka.
    A co do C-128 - z lepszą kartą graficzną obsługującą 1280x1024 i
    chociażby 16 bitową głębię kolorów? Czemu nie? Tylko, że teraz to i
    strony www zamiast w htmlu to w różnych flashach, xmlach i czym tam
    jeszcze, co zżera moc procesora tylko po to, żeby można było tekst
    przeczytać.
    I tak generalnie korzystam z WWW, poczty i czytnika grup. Mógłbym mieć
    to w jakimś superoszczędnym 500MHz komputerze z 128MB RAMU i
    dostosowanym do tego systemem operacyjnym na kości flash (taki DSL na
    flashu). Oby tylko klawiatura i monitor były przyzwoitych rozmiarów. No
    i dobra bateria.
    Do obróbki grafiki to i tak ten laptop średnio się nadaje. Mój
    stacjonarny zresztą też, chociaż trochę lepiej chodzi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 137. Data: 2009-02-26 13:08:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Zwykle - kicz dla onanistów GO.

    ASch Ci głupcy kupuje takie jasne drogie szkła :D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 138. Data: 2009-02-26 13:10:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > Z tego co widzę u rodziców największym problemem jest zrozumienie jak
    > działa edytor tekstu - że jak piszą, to mogą zmieniać, a jak nie zapiszą

    M.in. to jest wprost związane z działaniem komputera.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 139. Data: 2009-02-26 13:52:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > M.in. to jest wprost związane z działaniem komputera.

    Ale nie musisz wiedzieć jak działa komputer, żeby nim się w miarę
    sprawnie posługiwać w codziennym zakresie. Tak samo jak nie musisz
    wiedzieć, co się dzieje w silniku, gdy naciskasz pedał gazu, żeby umieć
    jeździć, a nawet żeby zostać bardzo dobrym kierowcą.
    Zresztą z fotografią to samo. To, o czym dyskutujemy, czyli te różnice w
    szumie, w GO, w oddaniu szczegółów, czy kolorów, czy też precyzja GO
    powinny mało obchodzić kogoś, kto fotografuje. Ta wiedza nie jest
    potrzebna(i rozróżnianie tego) do robienia dobrej fotografii.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 140. Data: 2009-02-26 14:08:24
    Od: nico <n...@n...pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Wed, 25 Feb 2009 23:26:54 +0000, "Paweł W."

    > Raczej nie, skoro sprzedaje kilka wersji Windos obsługujących dużo
    > więcej.

    A wiesz z czego wynika ten limit? Na 32 bitach da się zaadresować 4GB
    pamięci. Jeśli masz kartę graficzną z 756MB RAM to będziesz miał 3,25GB
    RAM do wykorzystania, jeśli masz kartę 128MB, to będziesz miał trochę
    więcej do wykorzystania. A Windowsy mogą zaadresować więcej, gdy są 64
    bitowe. To nie jest kwestia chęci, tylko możliwości.

    --
    nicość