-
21. Data: 2020-03-22 11:58:49
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
>> W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
>>> W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
>>>>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>>>>>>
>>>>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
>>>>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą
>>>>>>> albo nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak
>>>>>>> ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z
>>>>>>> gniazdka
>>>>>>
>>>>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>>>>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie
>>>>>> większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>>>>>
>>>>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
>>>>> wersji spalinowej -
>>>>
>>>> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
>>>
>>> dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
>>> sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie
>>> kupiłem tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80
>>> funtów, a 30 funtów zaoszczędzisz na road taxie
>>
>> Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
>> dwukrotna, niezależnie od waluty.
>> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
>> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
>> A nie są.
>
> tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
> rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
doładowania mikrego aku.....
-
22. Data: 2020-03-22 13:09:48
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 22 Mar 2020 11:58:49 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
>> W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
>>> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
>>> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
>>> A nie są.
>>
>> tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
>> rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
>
> Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
> doładowania mikrego aku.....
Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
dogodne gniazdko. I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.
J.
-
23. Data: 2020-03-22 13:17:49
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-03-2020 o 13:09, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 22 Mar 2020 11:58:49 +0100, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
>>> W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
>>>> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
>>>> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
>>>> A nie są.
>>>
>>> tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
>>> rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
>>
>> Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu
>> doładowania mikrego aku.....
>
> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
> dogodne gniazdko.
Tylko po co mu wtedy hybryda?
Żeby przepłacać?
>I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
zakupu może być niższa.
>
> Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.
To bardziej prawdopodobne.
-
24. Data: 2020-03-23 06:57:37
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
>
>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
>> dogodne gniazdko.
a jeśli nie 20, to 50km..
>
> Tylko po co mu wtedy hybryda?
> Żeby przepłacać?
po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej bez ułomności elektryka
>
>> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
>
> Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
> zakupu może być niższa.
z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę) za
dużego wyboru nie ma, więc tańsza będzie hybryda
Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje
samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem
+ tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa. Poza tym sporą
część stanowią auta leasingowane na firmę - a firma podliczy ogólny
koszt eksploatacji i taka hybryda, ze względu na przepisy może być tańsza.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
25. Data: 2020-03-23 07:22:59
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
>>
>>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
>>> dogodne gniazdko.
>
> a jeśli nie 20, to 50km..
>
>>
>> Tylko po co mu wtedy hybryda?
>> Żeby przepłacać?
>
> po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej
Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?
>bez ułomności elektryka
A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?
>
>>
>>> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
>>
>> Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
>> zakupu może być niższa.
>
> z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę) za
> dużego wyboru nie ma,
Szybkie ładowania ma każdy obecnie produkowany.
> więc tańsza będzie hybryda
Nie będzie.
Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.
W Niemczech jeszcze taniej, bo mają dopłaty.
>
> Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje
> samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem
> + tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa.
Niby dlaczego nie?
Elektryki lepiej trzymają cenę.
Sensowny dwulatek kosztuje z 10% mniej niż taki sam nowy.
A nawet takiego ciężko w Polsce dostać.
-
26. Data: 2020-03-23 10:08:32
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 23.03.2020 o 07:22, Cavallino pisze:
> W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
>> W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
>>>
>>>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
>>>> dogodne gniazdko.
>>
>> a jeśli nie 20, to 50km..
>>
>>>
>>> Tylko po co mu wtedy hybryda?
>>> Żeby przepłacać?
>>
>> po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej
>
> Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?
>
> >bez ułomności elektryka
>
> A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?
>
A są?
>>
>>>
>>>> I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.
>>>
>>> Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena
>>> zakupu może być niższa.
>>
>> z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę)
>> za dużego wyboru nie ma,
>
> Szybkie ładowania ma każdy obecnie produkowany.
Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?
>
>
>> więc tańsza będzie hybryda
>
> Nie będzie.
> Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
> Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.
Kia Ceed jest "od 128 tys". Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko
drogo jak s...syn.
MJ
-
27. Data: 2020-03-23 10:33:45
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-03-2020 o 10:08, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 23.03.2020 o 07:22, Cavallino pisze:
>> W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
>>> W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:
>>>>
>>>>> Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
>>>>> dogodne gniazdko.
>>>
>>> a jeśli nie 20, to 50km..
>>>
>>>>
>>>> Tylko po co mu wtedy hybryda?
>>>> Żeby przepłacać?
>>>
>>> po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej
>>
>> Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?
>>
>> >bez ułomności elektryka
>>
>> A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?
>>
>
> A są?
W Polsce?
Wejdź na stronę Greenwaya - w dużych miastach co kilka km, na trasach
gdzieś tak co 50 km.
Względnie plugshare.com
> Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?
OD wyboru do koloru.
Ja jeździłem przez 4 miesiące totalnie za darmo.
>
>>
>>
>>> więc tańsza będzie hybryda
>>
>> Nie będzie.
>> Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
>> Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.
>
> Kia Ceed jest "od 128 tys".
No właśnie.
Czyli kupując hybrydę plug-in płacisz drożej, a nie taniej.
> Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko
> drogo jak s...syn.
Bo PIS ukradł kasę na dopłaty, z nimi miało być jeszcze o 37 tys taniej.
Ale obiecali i nie dali.
Pozostaliśmy chyba jedynym państwem w Europie który nie dopłaca NIC do
czystych elektryków, a niektóre dopłacają też do hybryd.
Również w przypadku używek.