  • 1. Data: 2011-09-19 23:52:10
    Temat: Dlaczego pendrive nie pozwala na normalny start systemu
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Przy wsadzonym pendrive przy resecie występuje problem ze startem.
    Zatrzymuje się na trochę innym ekranie pojawiającym się przed logiem Windows
    XP Pro. Co może być przyczyną? To nie jest markowy pendrive. Jakaś
    reklamówka na potrzeby firmy.

  • 2. Data: 2011-09-20 07:26:52
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 01:52, rageofhonor pisze:
> [...]
    > Zatrzymuje się na trochę innym ekranie pojawiającym się przed logiem
    > Windows XP Pro. Co może być przyczyną? To nie jest markowy pendrive.

    Może komputer ma włączone bootowanie z pendrive przed bootowaniem z
    dysku HDD, a na pendrive nie ma startującego systemu?

    miab

  • 3. Data: 2011-09-20 07:57:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > Zatrzymuje się na trochę innym ekranie pojawiającym się przed logiem
    > Windows XP Pro. Co może być przyczyną? To nie jest markowy pendrive.
    Dlatego, że masz w biosie włączoną funkcję "legacy usb storage detect" -
    nie wiem jak w twoim się nazywa konkretnie. Mimo że ustawiony boot masz
    na hdd a nie usb, to obecność napędu usb niejako "dodaje" przez bios
    kolejny dysk/literę dysku nim windows wstanie. Windows jest glupiutki i
    tylko wie ze ma szukac swoich plikow na np 1szym dysku (C: lub volume1 )
    a tu - dysk usb jest wrzucany przez bios do numeracji wcześniej, przez
    co hdd trafia jako volume2 i windows staje bo nie może znaleźć swoich
    plików.
    Wyłącz w biosie tą funkcję, wtedy pendrive będzie widoczne dopiero gdy
    system całkiem wstanie i nie będzie robiło problemów.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-09-20 19:08:22
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    BartekK nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > na hdd a nie usb, to obecność napędu usb niejako "dodaje" przez bios
    > kolejny dysk/literę dysku nim windows wstanie.

    BIOS i literkę? A czasem same windowsy tego nie robią?

    > Windows jest glupiutki i tylko wie ze ma szukac swoich plikow na np 1szym
    > dysku (C: lub volume1 )

    A to prędzej, wolumeny czy partycje, np:
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\
    ale nie literki.
    Przem

  • 5. Data: 2011-09-20 19:49:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemek" napisał:

    > BIOS i literkę? A czasem same windowsy tego nie robią?

    Z tego co zaobserwowałem, system (w sensie komputer) popada w głębokie
    zamyślenie jeszcze przed przekazaniem uruchamiania systemu do HDD-0 (80h).
    Zatem owa "głupiutka Winda" nic do tego nie ma. IMHO, oczywiście.

    JoteR

  • 6. Data: 2011-09-20 19:55:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-20 21:08, Przemek pisze:
    > BartekK nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > BIOS i literkę? A czasem same windowsy tego nie robią?

    To był mocny skrót myślowy, ale o to właśnie chodzi.
    Podczas uruchamiania systemu, w początkowym stadium gdy odpala się
    zawartość bootsektora/mbr - nie ma problemu, się uruchomi, bo jest
    wybrany jako pierwszy boot.
    Później, gdy bootmenager z mbr odpali ładowanie systemu operacyjnego -
    też to jakoś idzie, do momentu gdy odpali się już jądro systemu i
    zaczyna "po swojemu" sięgać do dysków (zmienia się sposób numerowania
    dysków), bo nagle są nr dysków przesunięte.

    Nie wnikając w budowę windowsa, zwłaszcza XP, prosto to sprawdzić.
    Biorąc np bootowalny cd instalkę XP - odpalić ją i zobaczyć, że gdy
    będzie uruchamiana gdy od początku jest obecny pendrive - to na ekranie
    gdzie wybiera się 'docelowy dysk do instalacji windowsa' dysk
    "podstawowy" nie będzie pierwszym, najpierw będzie ten pendrive, jakby
    tak zainstalować system - to będzie on startował np z dysku D: (dysk
    systemowy będzie miał literkę D:).

    Jest to typowa upierdliwość, gdy instalujemy XP w kompie, który ma
    wsadzony czytnik kart na usb (45in1 itp tanie tandety) - gdy jest
    podłączony, obsługiwany przez bios, to nawet pomimo że nie ma żadnej
    karty - windows zainstaluje dysk systemowy/mechaniczny hdd na jakiejś
    literce G:\

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173