  • 1. Data: 2011-09-18 13:41:19
    Temat: Problem z dyskiem
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam
    Problem jest taki:
    1. bios dysk widzi
    2. XP sie ładuje ale po jakimś czasie następuje restart kompa.
    3. Kiedy uruchamiam R lub instalację naprawczą z CD, program zgłasza że nie
    widzi dysku.
    4. Dysk sprawdzony na innym kompie, HDTune bez zarzutu, chkdsk /f wykrył
    coś tam w filesystemie. Nie znalazłem logu :)

    Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2011-09-18 13:56:16
    Temat: Re: Problem z dyskiem
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 15:41:19 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > 4. Dysk sprawdzony na innym kompie, HDTune bez zarzutu, chkdsk /f wykrył
    > coś tam w filesystemie. Nie znalazłem logu :)

    Wg mnie nie ma problemow sprzetowych, lecz programowe.

  • 3. Data: 2011-09-18 14:33:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 15:56:16 +0200, Jacek napisał(a):

    > Wg mnie nie ma problemow sprzetowych, lecz programowe.

    Coś psuje pliki zapisane na dysku tak że winda nie potrafi wystartować.
    Jasne, zawsze mogę zaorać dysk ale po jakimś czasie problem się powtórzy i
    to najprawdopodobniej z przyczyn sprzętowych. Takich jak błędy pamięci czy
    interfejsu IDE. No, OK, zadam ten problem też na grupie windzianej :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-09-18 15:12:34
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > 4. Dysk sprawdzony na innym kompie, HDTune bez zarzutu, chkdsk /f wykrył
    > coś tam w filesystemie. Nie znalazłem logu :)

    pusc z plyty chkdsk /f 2-3 razy az wszystko naprawi - kiedys tak mialem,
    ze po jednym naprawianiu nie dzialalo.

  • 5. Data: 2011-09-18 15:13:35
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]
    > to najprawdopodobniej z przyczyn sprzętowych. Takich jak błędy pamięci czy
    > interfejsu IDE. No, OK, zadam ten problem też na grupie windzianej :)

    Duzy ten dysk? Dyski nie sa drogie, jak juz naprawisz, kup dysk i zrob
    mirror sobie i podmien dyski. W najgorszym raie bedziesz mial jeden
    dodatkowy dysk :)

  • 6. Data: 2011-09-18 18:27:39
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 16:33:46 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > to najprawdopodobniej z przyczyn sprzętowych. Takich jak błędy pamięci czy

    No to sam już sobie zdiagnozowałeś problem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2011-09-18 18:36:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-09-2011 o 16:33:46 Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > czy
    > interfejsu IDE. No, OK, zadam ten problem też na grupie windzianej :)

    Możesz mieć przypadek podobny do mojego, rozszerzyłem kompa z xp do 2G i
    okazało
    się że w górnej połówce jednego modułu nie chodził jeden bit pamięci,
    Xp się tak dziwnie zachowywał, ładował się, wywalał, dopiero testy ram
    wykryły
    przyczynę, ale za nim do tego doszedłem to uszkodziłem dysk 80G, musiałem
    kupić
    podobny i przełożyć elektronikę aby odzyskać dane, udało się.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-09-20 14:10:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 17:12:34 +0200, Mateusz napisał(a):

    > pusc z plyty chkdsk /f 2-3 razy az wszystko naprawi - kiedys tak mialem,
    > ze po jednym naprawianiu nie dzialalo.

    Zapuściłem chkdsk z konsoli płyty instalacyjnej XP. ten mielił dysk ponad
    godzinę, zgłosił że odzyskał uszkodzony sektor i o dziwo, XP po tym zabiegu
    wystartował. Zapodałem instalację naprawczą, puściłem antywira (nic nie
    znalazł, NOD32) i komp działa. Ale za cholerę nie wiem co doprowadziło
    filesystem do tak złego stanu. Na wszelki wypadek zmieniłem przewód SATA od
    dysku i podpiąłem dysk pod drugi interfejs. Zobaczymy co dalej... :)
    --
    Jacek