  • 1. Data: 2011-09-18 16:37:48
    Temat: Drukarka tania w eksploatacji do 250zł, atramentowa czy laserowa?
    Od: MK <m...@g...com>

    Sprawia przedstawia się następująco... Drukarki potrzebuje do
    zastosowań studenckich, tzn. drukuje praktycznie tylko tekst, bez
    koloru dlatego strasznie mi na jakości nie zależy. Mocno mi natomiast
    zależy na kosztach eksploatacji, niejednokrotnie nadziałem się na
    drukarki, które mocno zużywały tusz, a tonery/zamienniki były
    masakrycznie drogie. Kilka osób mi radziło aby z tego powodu wziąć
    laserówkę, toner starcza na o wiele dłuższy czas (a jak z jego
    kosztami?) i nie ma zagrożenia wyschnięciem głowicy (a czasem mam
    takie przestoje, że dłuższy czas nic nie drukuje). Czy w takim wypadku
    warto inwestować w laserówkę. Cena też gra sporą rolę za drukarkę mogę
    dać 200-250 zł.

    Znajomy mocno mnie nagabywał na Samsunga ML-1665, drukarka niewielka,
    tania (~200zł) podobno toner starcza na bardzo długo i nie sprawia
    kłopotów, wygląda atrakcyjnie ale nie wiem czy nie znajdzie się coś
    lepszego?

    Z góry ogromnie dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2011-09-18 19:16:59
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 09:37:48 -0700 (PDT), MK napisał(a):

    > Czy w takim wypadku
    > warto inwestować w laserówkę. Cena też gra sporą rolę za drukarkę mogę
    > dać 200-250 zł.

    Do takich zastosowań to tylko laser.
    Chociażby coś takiego
    http://allegro.pl/hp-laserjet-1100-bcm-i1727535058.h
    tml
    To nie jest moja aukcja, ale mam taką drukarkę.
    Toner oryginalny to koszt ok. 230 zł, zamiennik to ok 60-70 zł.
    Z jednego tonera wychodzi ok 2500 stron średniego zaczernienia.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Z czego składa się samochód?
    Otóż wg pań składa się on z lakieru i tapicerki,
    która powinna pasować do kreacji.'

  • 3. Data: 2011-09-19 13:58:18
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-09-18 21:16, ..::Wiskoler::.. pisze:

> [...]
    > Toner oryginalny to koszt ok. 230 zł, zamiennik to ok 60-70 zł.
    > Z jednego tonera wychodzi ok 2500 stron średniego zaczernienia.
    Obserwuj euro rtv agd, dziś widziałem tam laserówke samsunga
    wielofunkcyjną za 299zł.

    Jednakże im tańsza drukarka tym zwykle dorższa eksploatacja.

  • 4. Data: 2011-09-19 17:15:54
    Od: geyb <g...@g...pl>

> [...]
    > tania (~200zł) podobno toner starcza na bardzo długo i nie sprawia
    > kłopotów, wygląda atrakcyjnie ale nie wiem czy nie znajdzie się coś

    Bierz tego Samsunga i będziesz zadowolony.
    Weź tylko pod uwagę, że wraz z drukarką otrzymujesz toner "startowy" na
    kilkaset stron druku, więc lepiej od razu kup sobie zapasowy toner,
    który faktycznie wystarczy Ci na długo w domowych warunkach.

    Ja sam wybrałem inną opcję - używaną HP1300 (na allegro), ale tylko
    dlatego, że miałem do niej zapasowy toner (obecnie nowy toner kosztuej
    więcej niż taka drukarka, hehehe) no i moduł "hp jetdirect", bo u mnie
    drukarka pracuje grzecznie w sieci, cobym mógł sobie pchnąć wydruki nie
    tylko z peceta, ale też z lapka i z komórki :)

  • 5. Data: 2011-09-19 17:46:10
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 19:15:54 +0200, geyb napisał(a):

    > "hp jetdirect", bo u mnie
    > drukarka pracuje grzecznie w sieci, cobym mógł sobie pchnąć wydruki nie
    > tylko z peceta, ale też z lapka i z komórki :)

    A istnieją takie moduły do hp1100?
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Naprzeciw Stirlitza szły trzy umalowane kobiety.
    - Kurwy - pomyślał Stirlitz.
    - Pułkownik Issajew - pomyślały prostytutki.

  • 6. Data: 2011-09-19 22:19:28
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 19.9.2011, ..::Wiskoler::.. napisał(a):

    > A istnieją takie moduły do hp1100?

    W zasadzie to są do prawie każdej drukarki (do niektórych stosuje się
    wewnętrzne, a do innych zewnętrzne). Potrzebujesz print server.
    Oryginalny HP to z tą drukarką powinien działać Jetdirect 175x
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF05a/18972-
    18972-236253-34214-64302-28830.html
    albo któryś z niższych modeli LPT. Listą obsługiwanych urządzeń za bardzo
    się nie kieruj, bo nie będzie zawierać wszystkiego - np. z tym konkretnym
    modelem miałem w sieci kilka drukarek (do naklejek) Zebra, plus kilka
    innych nie HP, jak np. Brother.
    Ogólnie zasadą jest, że jeśli drukarka nie jest GDI (winprinter) to
    powinna działać z dowolnym serwerem druku.
    Dodam też, że wiele urządzeń typu NAS czy router ma taki print server
    wbudowany.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 7. Data: 2011-09-19 22:51:48
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "geyb" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > kilkaset stron druku, więc lepiej od razu kup sobie zapasowy toner, który
    > faktycznie wystarczy Ci na długo w domowych warunkach.

    Jak sie ustawi we właściwościach drukarki "druk ekonomiczny" to spokojnie
    starczy na 2 razy więcej stron przy nieco bledszym wydruku.

  • 8. Data: 2011-09-20 02:16:55
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MK" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Kupowalismy do firmy w zeszlym roku, pewnie mozna je otrzymac taniej, ale
    opieram sie na przykladzie naszego zakupu na alledrogo.

    *HP LaserJet 1320 (mono, dodatkowy podajnik, duplex, usb, ltp) - koszt ~320
    zl (11k kartek przerobila wedlug licznika), sa rowniez modele z "n" czyli z
    siecia.

    Koszt Druku Mono: ~0,005 zl (przy zastosowaniu zamienikow, przy napelnianiu
    koszt podzielic przez 2)

    Realna wydajnosc przy tonerze Q5949X wynosi ok. 6000-7000 stron.

    Kazda z tych drukareczek przy wymianie tonera dostaje nowy beben.
    Dostalismy na nie 8 miesiecy gwaracji. Stan zewnetrzny bardzo dobry, wydruki
    zyleta jak ta lala.
    Wszystkie kwoty brutto ;)
    Tonery na poziomie srednio 70% wszystkie.

    doom3

  • 9. Data: 2011-09-21 14:26:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Gil pisze:

    > Jak sie ustawi we właściwościach drukarki "druk ekonomiczny" to
    > spokojnie starczy na 2 razy więcej stron przy nieco bledszym wydruku.

    O ile chip na tonerze nie będzie wredny i powie Ci "Koniec tonera" mimo,
    że wydruki są w 100% ok.

    --
    pozdrawiam
    Piotr