eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? › Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news2.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!news
    feed1.plix.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.
    com!nntp.giganews.com!novia!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl!not-for-mail
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Date: Tue, 9 Feb 2010 11:36:28 +0000 (UTC)
    Organization: media
    Lines: 33
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    References: <hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl> <hkqa87$mr8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1265715388 17040 83.3.137.42 (9 Feb 2010 11:36:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2010 11:36:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253508
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 09.02.2010 Michał <m...@o...pl> napisał/a:
    >>>
    >>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    >>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
    >>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >>>
    >>> Chodzi o silniki benzynowe
    >>
    >> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
    >>
    >
    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
    > Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.

    Wtrysk mechaniczny, nie potrzebuje komputera. W sumie
    można to uznać za najdoskonalszy gaźnik jaki wymyślono przed ECU.

    Nie znam tych aut, ale to coś jak k-jetronic czy jakoś tak, później
    przeszły w ke-jetronic już może mieć z lambda, krokowcem na jałowym,
    cutoff, katalizatory i ecu do zarządzania, taka mieszanka
    elektoniczno/mechaniczna - nadal membrany i tłoczki zamiast listwy, ale
    te mogły już palić jak te z listwą. O ile pamiętam odczyty ze sondy regulowały
    ciśnienie na tłoczkach a tym samym ilość wtryskiwanego paliwa co
    pozwalało dokładnie dawkować ilość i realizować cutoff i obsługiwać
    tym samym katalizator odpowiednimi spalinami. Wtryski były nadal
    sterowane mechaniczne, co nie pozwalało w dowolnym zakresie regulować
    momentu wtrysku przez ecu - co może wpływać na większe zużycie paliwa.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: