  • 11. Data: 2010-09-14 20:34:39
    Temat: Re: Dlaczego nie odbieram PR1 na 225 ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2010 20:06:51 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >http://media2.pl/media/54298-polskie-radio-parlamen
    t-milknie.html
    > W czwartek (30 lipca 2009 roku) o północy zostanie wyłączony nadajnik na
    > fali długiej 198 kHz w Raszynie. Taką decyzję publiczny nadawca tłumaczy
    > pogarszającymi się wynikami finansowymi.

    Ale wylaczyc nie znaczy zdemontowac.

    > Nadajnik długofalowy w Raszynie pracował [...]
    > oraz całodobowo na fali 225 kHz emitując Program 1 Polskiego
    > Radia w sytuacjach, gdy nadajnik długofalowy 225 kHz w Solcu Kujawskim nie
    > mógł być czasowo wykorzystywany (konserwacja, uszkodzenie itp.).

    Jak widac w tym roku juz nie jest czasowo wykorzystywany.

    J.

  • 12. Data: 2010-09-14 20:41:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Jak widac w tym roku juz nie jest czasowo wykorzystywany.

    U mnie Raszyn był i tak bardzo słabo słyszalny - było słychać, że jest
    ale słuchać się nie dało.

    Mirek.

  • 13. Data: 2010-09-14 20:50:46
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Aż poszedłem do samochodu sprawdzić. Głucho. Spróbowałem coś wyguglać
    > na ten temat -- też głucho. Od dawna podejrzewałem, że jak przestaną
    > nadawać program na falach długich, to pies z kulawą nogą tego nie
    zauważy.

    Też słyszałem, że być może jest to taki balon próbny i wyłączą ten Solec
    na zawsze, szczególnie, że podobno nie jest to zbyt udana konstrukcja.
    Niestety jedyna udana konstrukcja zawaliła się dawno temu w bardzo
    podejrzanych okolicznościach :)

    e.

  • 14. Data: 2010-09-14 21:38:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    -milknie.html

    > Ale wylaczyc nie znaczy zdemontowac.

    Może jeszcze trzeba brać pod uwagę to, jaka firma zawiaduje nadajnikiem.
    Powiedzą "BMT" i nic im nie można wtedy zrobić.

    Ano właśnie.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-09-15 06:28:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > Niestety jedyna udana konstrukcja zawaliła się dawno temu w bardzo
    > podejrzanych okolicznościach :)

    Tusk magnesem ? Antek jeszcze tego nie bada ?

  • 16. Data: 2010-09-15 09:13:11
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Już dawno się zastanawiałem jaka jest sprawność energetyczna emisji
    > pierwszego programu Polskiego Radia na falach długich. To znaczy co
    > jest większe: moc wysyłana z nadajnika do anteny w Solcu Kujawskim,
    > czy sumaryczna moc poruszająca membrany głośniczków w radyjkach
    > wszystkich nocnych stróżów. No a tu się nagle okazuje, że słucha
    > tego również ktoś, kto ma Internet. Życie cały czas mnie zaskakuje.
    >
    > Jarek

    Słucham PR1 tylko w czasie zagranicznych podróży - na samochodowym radiu w
    czasie postoju, bo podczas jazdy zakłocenia od silnika zagłuszają sygnał.
    Na 25-letnim przenośnym panasonicu z syntezą bardzo dobrze słychać pod
    węgierską granicą.
    Wmak

  • 17. Data: 2010-09-15 09:29:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

> [...]
    > zagłuszają sygnał. Na 25-letnim przenośnym panasonicu z syntezą
    > bardzo dobrze słychać pod węgierską granicą.

    Jak jeszcze stał maszt w Gąbinie, to słuchałem gdzieś pod Rzymem.
    Na ruskim prijomniku bodajże.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-09-15 14:32:39
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tusk magnesem ? Antek jeszcze tego nie bada ?

    nie, pomajstrowano trochę przy odciągach :)

    e.

  • 19. Data: 2010-09-16 05:37:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie, pomajstrowano trochę przy odciągach :)

    No dobrze, ale "kondominium" czy zwykła polska nieuwaga ?

  • 20. Data: 2010-09-16 07:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > Może jeszcze trzeba brać pod uwagę to, jaka firma zawiaduje
    > nadajnikiem.
    > Powiedzą "BMT" i nic im nie można wtedy zrobić.

    No wiesz, tu sie o pieniadze rozchodzi i to grube.
    Wcale sie nie dziwie ze jak nie chcieli placic za utrzymanie w
    gotowosci, to potem uslyszeli zaporowa cene za wlaczenie.

    No coz - racje mial jeden z kolegow - nadszedl dzien, gdy
    wylaczafale dlugie, i nikt tego nie zauwazy :-)

    J.