  • 71. Data: 2010-10-22 11:03:15
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w
    >// No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym
    >pasem i
    >mówi że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem.Ani nie jest
    >tam
    >napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów Reszta to już jedynie
    >kultura i dobre zwyczaje.

    >nie przesadzajmy, przepis jest dość precyzyjny:
    >"na zmianę, za pojazdem znajdującym się na pasie ruchu
    >posiadającym
    >przejazd (zasada suwaka)"

    Oraz "bezposrednio przed zwezeniem".

    >poza tym zamek błyskawiczny zazwyczaj oznacza 1:1 (wyjątek: zamek
    >sygnalizacja świetlną)
    >a reszta to skuteczna praca Polizei walącej mandaty zarówno
    >gamoniom,
    >którzy nie stosują się do znaków jak i ormowcom, którzy biorą się
    >za
    >kierowanie ruchem

    Ale po co tam maja jacys "ormowcy" stac ? Zlikwidowali przyczyny,
    znikneli ormowcy.

    Predzej sie wychowali wzajemnie wypadkami - tam chyba jak u nas z
    autobusami - trzeba umozliwic, ale nie ma obowiazku ustapienia
    pierwszenstwa. Pare nieporozumien, pare obcietych odszkodowan i
    wszyscy sa nauczeni.

    Za to guglajac wczoraj nad przepisem trafilem na ciekawostke -
    dopiero sad najwyzszy musial wyklarowac ze przepis nie dotyczy
    wjezdzania na autostrady. A przeciez wszystko pasuje - sa dwa pasy
    ruchu, jeden zanika itp :-)

    J.

  • 72. Data: 2010-10-22 11:11:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > begin SW3
    > Pisałeś to na trzeźwo? ;)

    Zapewne na trzezwo. Jesli ormowiec-regulator _jedzie_ (chocby
    skokami) rowno z pojazdem na sasiednim pasie - to przeciez nie
    przeszkadza wypelnieniu obu pasow za nim i zbudowaniu zamka. Gorzej
    jak sie zagalapuje w zapedach i bedzie stal i blokowal.

    Wystarczy sie za takim regulatorem ustawic i jechac bez naciskania
    klaksonu. Dajac dobry przyklad i zachecajac innych do zajmowania
    obu pasow. Za tych kilka..nascie minut dojedziecie do zwezenia i
    tam was kulturalnie wpuszcza, no chyba ze kompletne buraki :-)

    No chyba ze podzielasz poglad Cavallino - zamek polega na tym ze on
    pedzi lewym pasem, a reszta holoty kapelusznikow grzecznie stoi na
    prawym, a na koncu jest zobowiazana nowe auto wpuscic bez
    protestow :-)

    J.

  • 73. Data: 2010-10-22 11:16:43
    Temat: Re: Dlaczego nie dzia3a jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>

    > Tak, że przed zwężeniem co trzeci kierowca usiłuje wyprzedzić
    > kogo się
    > da i na koniec ryje się zajeżdżając drogę i psując płynność
    > ruchu?

    Alez skad - obie strony doskonale wiedza jak to powinno wygladac i
    faktycznie jada "na zamek".

    > Dopóki składanie się na jeden pas nie będzie przebiegało płynnie
    > dopóty
    > nie będzie sprawnie działającego zamka. A płynnie da się tylko
    > wtedy,
    > kiedy oba pasy w tym miejscu jadą z tą samą prędkością.

    No i spojrz co wielokrotnie wczesniej pisalem:
    -czesto waskie gardlo lezy za zwezeniem i wtedy plynnosc i tak jest
    bez znaczenia.
    -jesli jednak mamy tylko zwezenie - trzeba sie przymierzac
    wczesniej a nie "tuz".

    Tak czy inaczej - predkosc sie dostosowuje na ostatnim kawalku bez
    wiekszych problemow.

    J.

  • 74. Data: 2010-10-22 11:28:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Alez skad - obie strony doskonale wiedza jak to powinno wygladac i
    > faktycznie jada "na zamek".

    I to jest ta "subtelna" różnica.

> [...]
    > wczesniej a nie "tuz".
    >
    > Tak czy inaczej - predkosc sie dostosowuje na ostatnim kawalku bez

    Tak jak napisałeś w poprzednim zdaniu: wcześniej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 75. Data: 2010-10-22 11:29:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > obu pasow. Za tych kilka..nascie minut dojedziecie do zwezenia i
    > tam was kulturalnie wpuszcza, no chyba ze kompletne buraki :-)

    I o to chodzi :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 76. Data: 2010-10-22 11:41:27
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    BrunoJ wrote:
    > (...)ami. I regularnie
    > barany wylapuja 'dziure' i zmieniaja pas, czesto nawet na srodku
    skrzyzowania,
    > zostawiajac te 150m puste przed soba, a blokujac innych, nierzadko do
    > nastepnej zmiany swiate(...)
    > Zreszta, duskutujemy tutaj o tym od bardzo dawna, a ludki wyraznie
    > niereformowalne sa...

    Wystarczyłby patrol drogówki i po 500 zł od każdego debila, który
    próbuje bawić się w ormowca.
    A nawet - gdyby pyskował - odebranie prawa jazdy i skierowanie na
    egzamin ze znajomości pord.

    Nie trzeba zmieniać prawa - trzeba zmusić policjantów do uczciwej pracy...

    --
    Bydlę

  • 77. Data: 2010-10-22 13:22:18
    Temat: Re: Dlaczego nie dziala jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Bo tam policja nie stoi w krzakach tylko dziala.
    > Juz kilka razy pisalem (poszukaj w archiwum PMS), ze zgloszenie na 112
    > blokowania lewego czy srodkowego pasa ruchu (korek, b. dlugie
    > wyprzedzanie),nic nie daje albo efekt jest krotkotrwaly. Zazwyczaj
    > konczy sie na kilku mandatach o ile na hulajnogach chlopaki zdaza dojechac
    > na miejsce, na A4 jest z tym problem.

    Wiesz, bylem swiadkiem takiej sceny w Hiszpanii: korek przed wjazdem na
    Gibraltar, prawy pas do wjazdu, lewy - do miejscowosci La Linea, w pewnym
    momencie zamiast linii zaczyna sie rozdzielenie wysepka. Wszyscy grzecznie
    stoja w kolejce, a tu nagle tuz przed wysepka wciska sie w kolejke dwoch
    cwaniakow. Natychmiast w ruch poszlo kilka telefonow komorkowych, po 10
    minutach przyjechalo dwoch policjantow na motocyklach, ci blizej stojacy
    wskazali, ktore auta sie wcisnely, policjanci poprosili o zrobienie miejsca,
    zeby cwaniaki mogly wyjechac z kolejki i... wskazali im koniec kolejki
    (ktora oczywiscie przez ten czas urosla). Moge sie zalozyc, ze drugi raz nie
    beda cwaniakowac...
    Ale do tego, poza przyzwoleniem spolecznym na "donoszenie" trzeba miec
    sprawnie dzialajaca policje....

    --
    Axel

  • 78. Data: 2010-10-22 14:58:29
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-10-22 11:11, J.F. pisze:

> [...]
    > pasow. Za tych kilka..nascie minut dojedziecie do zwezenia i tam was
    > kulturalnie wpuszcza, no chyba ze kompletne buraki :-)

    Niestety to nie działa.. jeśli korek jest odpowiednio długi to co jakiś
    czas imć "Regulateur" blokuje zanikający pas tworząc swoisty grzebień.

    Niektórzy ludzie maja po prostu mieszankę genów więziennej strażniczki i
    samobiczującego pątnika. Z jednej strony nikogo nie puszczą a i sami
    wolą się karać stojąc w dłuższym ogonku niż trzeba.

    Nie sądzę aby w Polsce problem dał się rozwiązać. My Polacy tacy po
    prostu jesteśmy. Co dziwne zmieniamy się nie do poznania mijając słupki
    graniczne.

    PZDR
    Shaman

  • 79. Data: 2010-10-22 15:36:50
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-22 11:03, J.F. pisze:
> [...]
    > sad najwyzszy musial wyklarowac ze przepis nie dotyczy wjezdzania na
    > autostrady. A przeciez wszystko pasuje - sa dwa pasy ruchu, jeden zanika

    Tym niemniej dział równiez w takiej sytuacji. Tylko na Sośnicy musiałem
    hamowac na koncu pasa... ;)

    michał

  • 80. Data: 2010-10-22 15:40:19
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-21 22:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    >
    > Widzisz np ze ktos z lewego pasa w polowie korka chce zjechac przed auto
    > z dluga antena, wiec za gruche i
    > "kolego, nie wpuszczaj chama teraz, bo za nim nastepne chamy beda sie
    > wciskac. Na samym koncu go wpuscimy, tacy kulturalni bedziemy, a teraz
    > niech sobie jedzie obok".

    no i juz masz ormowca bez proszenia.... ;) ;)

    pozdr
    Mic