-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.telbank.pl!not-for-mail
From: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Date: Tue, 26 Oct 2010 11:23:40 +0200
Organization: BPTNet - http://www.telbank.pl
Lines: 85
Message-ID: <ia66l8$l1f$1@news.telbank.pl>
References: <4cbf71e5$0$21001$65785112@news.neostrada.pl><o...@s...links
ys> <4cc0b5f8$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<i9rkg5$g11$1@news.onet.pl> <i9s1op$plv$1@news.telbank.pl>
<i9s811$8f4$1@news.onet.pl> <ia3mhb$gg7$1@news.telbank.pl>
<v...@4...com>
NNTP-Posting-Host: nc.kir.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.telbank.pl 1288084968 21551 193.27.6.21 (26 Oct 2010 09:22:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...telbank.pl
NNTP-Posting-Date: 26 Oct 2010 09:22:48 GMT
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <v...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320631
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-25 13:32, J.F. pisze:
> On Mon, 25 Oct 2010 12:36:09 +0200, shaman wrote:
>> W dniu 2010-10-22 16:44, J.F. pisze:
>>> IMO - da sie, tylko Tomasz dobrze rozeznal przyczyny i trzeba od nich
>>> zaczac.
>>> 3) nie walczyc z ormowcami, tylko ich popierac.
>> 4) nie walczyć z cwaniakami tylko pozwalać im dojeżdżać do końca pasa -
>> nic tak szybko nie utworzy zamka
>
> Pozwalac dojechac do konca i nie wpuszczac ?
> Bo inaczej sie mylisz - praktyka dowodzi ze za malo tych cwaniakow,
> albo zjezdzaja w polowie - bo inaczej mielibysmy dawno piekne zamki, a
> nie mamy :-)
Oczywiście pozwalać dojeżdżać do końca i wpuszczać. Powiem więcej -
samemu nauczyć się jeździć korzystając z obydwu pasów i samemu dojeżdżać
do końca zanikającym pasem i pozwalać się wpuszczać. Ja tak robię i z
doświadczenia wiem, że nie ma problemów z włączeniem się do ruchu.
>> zamek zaczyna działać po wypełnieniu pasów przy zwężce - przyczyny tego
>> wypełnienia sa mniej ważne - nawet jeśli by to byli cwaniacy.
>
> I znow sie mylisz - zamek dziala wtedy jak na obu pasach jest rowna
> kolejka. Bo inaczej kazdy, nie tylko tirman, sobie mysli "ten ch* mnie
> ominal, to ja go teraz nie wpuszcze".
Nie masz racji. Nie jest konieczne równe wypełnienie pasów do samego
końca. Wystarczy, że zanikający pas będzie się wypełniał w tempie
podtrzymującym ruch "na zamek". To chyba logiczne. Jedynymi psującymi w
takim wypadku są ormowcy - oni właśnie potrafią wygasić zamek w imię
sobie tylko znanych ideałów (czyt: "nie pozwolę ch..owi żeby mnie
wyprzedził").
Mylisz się również twierdząc, że "kazdy, nie tylko tirman, sobie mysli
-ten ch* mnie ominal, to ja go teraz nie wpuszcze-". Takie myślenie jest
przejawem miernoty intelektualnej i w ogóle człowieczej. Na szczęście
wielu kierowców tak nie myśli - bo inaczej miałbym problemy z włączeniem
się do ruchu - a jak już pisałem nie mam takich problemów. Być może w
niespiesznym sposobie jakim mijam samochody na drugim pasie jest coś
takiego, że nie podnoszę innym ciśnienia (choć nie wszystkim). Być może
zaś na Górnym Śląsku więcej jest ludzi rozsądnych, myślących pozytywnie
a mniej jest ludzi zawistnych i głupich (głupich dlatego, bo przecież im
samym nikt nie każe czekać w dłuższym ogonku, też mogą sobie pojechać
drugim pasem skoro jest wolny). Tego nie wiem.
> No chyba zeby tak drogowcy z zaskoczenia nagle zrobili tak ze to nie
> lewy pas zanika, ale prawy. I jeszcze zmieniali codziennie :-)
> Tylko pytanie czy taki Cavallino pozwolil by zmienic pas tirowi.
> Wiem - dolozyc jeszcze ograniczenie do 40 i fotoradar :-)
To czy pasy zapełniają się w wyniku zaskoczenia czy z innej przyczyny
jest zupełnie wtórną sprawą i nie ma żadnego znaczenia dla zadziałania
zamka. Zaskoczenie jest jedynie czynnikiem eliminującym ludzkie przywary
(zazdrość, zawiść, bezinteresowną złośliwość itd) i to by mogło
wskazywać, że oprócz braków w edukacji własnie te ludzkie ułomności
utrudniają tworzenie zamka i awansują ludzi na ormowców. Zresztą to co
napisałeś jest najlepszym dowodem na fakt, że ormowcy niczego nie
poprawiają a jedynie psują - skoro w wyniku obojętnie czego zamek działa
bez nich.
>
>>> No i jeszcze troche nieglupich tirmanow - bo niestety - w tych warunkach
>>> zamek generuje nieplynny ruch :-)
>> Czasem niegłupich czasem głupich. Głupotą jest blokowanie na lewym pasie
>> ruchu przez tira. Zanim taki grubas się ruszy to mogło by przejechać
>> kilka osobówek więcej.
>
> Ale ja akurat o korku w wiekszosci z osobowek pisze. W pewnych
> warunkach jazda na zamek nie moze byc plynna. A wtedy - albo zuzywasz
> sprzeglo przez caly korek podjezdzajac po metrze, albo dwoch madrych
> kierowcow zablokuje oba pasy i poczeka az sie zrobi choc 50m wolnego.
>
> I nie ma znaczenia ze "zanim sie grubas ruszy". Dogonia korek bez
> trudu.
Najlepiej jest nosić samochód na grzbiecie - wtedy nie zużywa się ani
sprzęgła ani ogumienia ani nawet paliwa. Nie wyobrażam sobie jazdy w
aglomeracji z pozostawianiem kilkudziesięciometrowych luk. Co innego
poza miastem - wtedy sam stosuję zasadę, że dojeżdżam na drugim biegu
bez gazu - jeśli światła lub zwężka jest dostatecznie daleko.
PZDR
Shaman
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.10 08:12 Rafal Ciesielski
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=