eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski › Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
  • Data: 2010-10-22 00:14:17
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany
    > pasa z lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.

    Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.

    Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet
    w pelni zrozumiec aktualnego zapisu

    4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
    durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet
    ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
    der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
    ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
    Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
    Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
    (Reißverschlußverfahren).

    Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.

    Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)

    > Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury.
    > Konkretnie odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie
    > jest przejawem braku kultury.
    > Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą
    > najbardziej w porządku jeżeli zmienią pas szybciej.

    No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok,
    lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies
    przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.

    Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja
    swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
    Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak
    powinien jechac.
    A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do
    uchwalenia.

    J.