    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: Mon, 17 Jan 2011 02:31:09 +0100

    On 2011-01-17 00:19, Sergiusz Rozanski wrote:
    > A to fakt, przepraszam, nie Ty to pisałeś, sprawdziłem wątek.

    Luz :)

    > Gdzieś tak napisałem?

    Sądziłem, że przymykanie ma dla Ciebie znaczenie głównie w ekspozycji,
    dlatego zadałem takie pytanie.

    > No jest oczywiście, no ale nie zawsze chcemy mieć film 'grubości' 5mm, więc
    > przysłonę trzeba zamknąć i AF przestaje działać.

    Ok, sterowanie GO w zakresie do najciemniejszego z obiektywu powinno być
    możliwe. Bo czemu nie i czym się różni to od normalnie ciemniejszego
    obiektywu? Myślę, że póki co problem jest w silniku do przymykania, pewnie
    alfy nie są do tego przygotowane.
    Zrobiłem właśnie test - ubrałem obiektyw i sprawdziłem jak działa pomiędzy
    wartościami ustawianie przysłony. Mała zmiana powoduje że przysłona się
    otwiera i przymyka do innej wartości. W przypadku amatorskiego korpusu
    mogli nawet specjalnie ograniczyć do maksymalnego otworu, żeby ludzie nie
    myśleli, że aparat im się popsuł nie mogąc sfilmować na f/11 :)

    > No to cofamy się do braku zalety szybkiego fazowego AF podczas filmowania i
    > jazdy szkłem przód tył i próbkowania kontrastu.

    Jeśli używasz "cofamy się" to znaczy, że jednak uznajesz to za krok do
    przodu ;) hihi :)

    A tak serio to IMHO jeśli mają możliwości to niech korzystają z nich, a
    najlepiej współkorzystają.

    > Nowe to dostaną fazowy AF z podniesionym lustrem, a lustro zostanie do tego
    > do czego jest potrzebne - do kadrowania - ale może nie piszmy o przyszłości
    > a o a33 i a55 bo narazie to albo filmujemy z AF na pełnym otworku, albo z
    > kontrastowym AF - więc tak trochę cienko.

    No zobaczymy jak się to rozwinie, koncepcja nie jest zła jeśli lustro się
    będzie mogło podnosić (do zdjęć czemu nie) i jeśli EVF się zrobią tak
    właśnie FullHD. Czułość matryc też rośnie i może za jakiś czas jak
    technologia się rozwinie to będzie super :)

    > A propo opóźnienia, to lag wyświetlacza swoje robi jak już piszemy o chwili
    > naciśnięcia spustu :)

    Tak szybko jak światło to to nie będzie, ale już nie jest tak źle chyba.
    Kompakty jakoś sobie radzą też i mało kto dzisiaj narzeka na ten efekt.
    Może nawet wyjść, że proste, lżejsze i bez składanego do AF lustra lustro
    bedzie sie samo w sobie szybko podnosiło, ewentualnie nie podnosiło jak
    jest teraz dzieki czemu troche z tym lagiem zyskaja na czasie.

    > A pełne lustra to się nie rozwijają? Mało które nie ma teraz LV z histogramami i
    > bajerami, ale zawsze możesz włączyć kadrowanie optyczne lustrem, czego soniak Ci
    > nie da. A lepiej to mieć niż nie - nawet kosztem dyskusyjnego AF we filmach.

    Ale podajesz te fakty wybiórczo :) Tak, LV ma dzisiaj każdy aparat,
    histogram do niego pewnie też, ale poza sony z rozwiazaniami drugiej
    matrycy lub slt nikt nie ma aktualnie tego do pary z fazowym AF.
    Oczywiście trzeba sobie wymierzyć czy ktoś chce wizjer optyczny i jaki.
    Dla tych osób póki co SLT po prostu nie są dobrym wyborem. Ja też do tych
    osób należę.

    > Ale matryce nagrzewają się podczas kadrowania całkiem normalnie jak podczas
    > filmowania i szumią itd - no ale nie każdy o tym wie _przed_ zakupem prawda?

    Podczas kadrowania matryca może nie pracuje na pełen gwizdek. Póki co
    każdy aparat z LV w takim trybie to ma. Na olkach nawet robiono kiedyś
    testy ile tego nagrzewania i nie wyszło tak znów źle.
    Jeszcze raz jednak powtarzam: to nie jest konstrukcja dla każdego. Jak dla
    kogoś to wada to nie musi tego akurat kupować :)

    > Świadomym nabywcom? Wątpię, a samą konstrukcję widzę jako sumę wad luster i
    > evili.

    Bo to jest konstrukcja optymalizowana w kierunku wspomnianej wyżej zalety.
    Jeśli jej nie uznajesz, to pewnie nie jest to aparat dla Ciebie. To więc
    bardzo proste. Fajnie, że ktoś eksperymentuje i dokłada różne opcje.
    Kiedyś myślałem o kamerze, dzisiaj jak już to takie coś właśnie bym
    kupował, ale jedynie myśląc dalej o filmach, a nie zdjęciach. Jak ktoś
    może mieć tylko jeden aparat i chce też filmy to może akurat wybierze.

    > Inni też się w tym czasie nauczą :)

    Niech się uczą, bo era cyfrowa niesie z sobą wiele fajnych pomysłów, które
    analogowo były niewykonalne. Dzięki takim konstrukcjom mamy dzisiaj fajny
    wybór.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564