  • 41. Data: 2024-05-02 22:45:55
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 20:35, io pisze:

    > Nie wiem czy miały, ale są. Ciągle prąd mi wychodzi 1/10 paliwa do
    > spalinówki.

    Na stacji?

    > Miały nie emitować NOX i nie emitują.

    Emitują. Akurat NOx emitują znacząco mniej ale emitują. Z tym że one w
    założeniu CO2 miały nie emitować:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2024-05-02 22:48:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 22:42:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > To jakiś masochizm intelektualny z twojej strony?

    Nie, matole. To głupota z twojej :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2024-05-02 22:49:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 22:26, io pisze:

    > A ja nie znam właściciela elektryka, który wracałby do smroda.

    Ja znam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-05-02 22:50:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, matole. To głupota z twojej :)

    Argument sily:P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-05-02 22:51:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 20:41, io pisze:

    > Ale do elektryków czy w ogóle?

    Któreg konkretnie słowa w "droższy" nie rozumiesz?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2024-05-02 23:28:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 20:34, io pisze:
    > Można ten prąd produkować w dowolny sposób

    Można ale co z tego jak nie ma technologi która na masową skalę
    magazynowałaby prąd.
    Co mi po takim prądzie?

    Technologia akumulatorów dalej siedzie w średniowieczu a nawiedzeni
    aktywiści roztaczają świetlaną przyszłość taniego jeżdżenia.
    Teraz na wzór Tuska się wycofują okrakiem ze swoich bredni.

    "My mówiliśmy że w tej innej osi czasu byłoby tanio. Teraz nikt
    odpowiedzialny nie obieca nie taniej benzyny ani taniego prądu i baterii"

    Załość.pl

    A żeby podkooorwić wyznawców konsensusu i jedynie słusznego zielonego ładu:
    https://www.youtube.com/watch?v=yokey1sPsdA

  • 47. Data: 2024-05-02 23:30:52
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 20:47, io pisze:
    > Crosspost na budowanie i elektronikę jest po to by?

    Dla uczczenia ETS 2

    Nie słyszałeś? ;-)

  • 48. Data: 2024-05-03 08:17:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2024 o 16:10, Shrek pisze:

    > Aha. To dlaczego ludzie kupują droższe i gorsze spalinki?

    Szczerze to nie wiem.
    Ale mogę się domyślać.

    Po części dlatego, że takich potrzebują, codziennie jeżdżąc w trasy po
    1000 km.

    Albo nie mają możliwości taniego ładowania w domu - wtedy koszty są te
    same, więc sama różnica z jakości jazdy, może być za słabym argumentem
    na zmianę, zwłaszcza że w takim przypadku życie z elektrykiem jest
    trudniejsze.

    Inni, bo są takimi samymi szurami jak Ty, nie mają pojęcia o czym
    gadają, policzyć kosztów nie potrafią, więc na wszelki wypadek nie chcą
    zmiany, ot nie bo nie.

    Jeszcze inni po prostu nie kupują nowych lub prawie nowych samochodów,
    więc dla nich po prostu nie ma ofert wśród elektryków, a na sensowne
    używki ich nie stać, bo za młode.

    Kolejni - bo dali się nastraszyć szurom, mocno wspomaganym przez
    turbanów, kacapów i lobby paliwowe, że bev zjadają dzieci na śniadanie i
    odpowiadają za wszelkie plagi egipskie.

    Ale ja się cieszę - jak już pisałem im dłużej bev będą w mniejszości,
    tym dłużej będą się opłacać (przywileje na drogach, zniżki, opłaty,
    dotacje itd).

  • 49. Data: 2024-05-03 08:23:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2024 o 20:44, io pisze:

    > Nie kojarzę, tak pisał jak już były dopłaty i jak prąd zdrożał.

    Mój chyba zdrożał przez 20 lat z 19 groszy do 27.
    Co oznacza że zamiast 8 zł za 100 km przejechane bev, muszę zapłacić
    ponad 10 zł.

    Oczywiście teoretycznie, bo:
    a) ładuję się zazwyczaj za 0 zł na zakupach
    b) mimo przejścia na dogrzewania pompami ciepła nadal mam nadwyżki z
    fotowoltaiki, więc nawet tych 27 groszy nie płacę.

    Faktycznie, lepiej kupić wachę, która zdrożała o 100% i 100 km na niej
    wychodzi 50 zł....

  • 50. Data: 2024-05-03 09:09:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2024 o 08:17, Cavallino pisze:

> [...]
    > same, więc sama różnica z jakości jazdy, może być za słabym argumentem
    > na zmianę, zwłaszcza że w takim przypadku życie z elektrykiem jest

    Czyli są droższe, i gorsze?
    > Ale ja się cieszę - jak już pisałem im dłużej bev będą w mniejszości,
    > tym dłużej będą się opłacać (przywileje na drogach, zniżki, opłaty,
    > dotacje itd).

    Czyli mimo przywilejów, dopłat i zniżek ludzie dalej wolą spalinki.
    Szury, normalnie szury i hejtery! :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!