  • 371. Data: 2024-05-28 06:45:04
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-05-2024 o 18:49, Shrek pisze:

    > Poważnie - 100 metrowe mieszkanie na mokotowie w kamiennicy kosztuje
    > jakieś dwa miliony.

    I kupują je ludzie potrzebujący na codzień własnego samochodu, nie
    mający gdzie go sensownie parkować?
    No jak to nazwać, jeśli brakiem logiki?

    > Ale zapominasz, że jeszcze muszą mieć gniazdko i fotowoltaikę:P

    Dlaczego musisz?
    Żeby ładować z gniazdka nie musisz mieć nic więcej niż gniazdko.

    > No właśnie oni wybierają spalinkę

    Raczej metro w opisanych warunkach.

    > i to ty masz z tym problem

    Żadnego.

    Myślisz, że jak będziesz kłamał wiele razy, to choć trochę zmnienisz
    kłamstwo w prawdę?

    HINT: Gdybym ja miał z nimi problem, to bym zaczynał wątki o złych ice.
    A nie robię tego.

    Na razie jest odwrotnie - to mający problem ze swoimi wyborami hejterzy,
    zaczynają wątki o bev.
    Podświadomie wiedzą, że coś jest na rzeczy, więc pewnie starają się w
    ten sposób przekonać swoją podświadomość, że jest inaczej.....

  • 372. Data: 2024-05-28 09:54:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Służę pomocą statystyczną. Po policzeniu wszystkich 1330 wiadomości
    > wysłanych na trzy grupy (każda zliczana osobno), trójka najbardziej
    > aktywnych autorów wygląda tak:
    >
    > io: 309
    > Cavallino: 209
    > Shrek: 181

    Chciałbyś o tym podyskutować? :-)

  • 373. Data: 2024-05-28 12:30:21
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mnie ciekawi taki temat (jestem obojętny wobec wojny poglądów) jak korozja
    elektryków.
    Skoro płynie prąd i są różne dziwne metale, to powinna być szybsza ;-)
    Np. od odbryzgów wody z solą w zimie.
    No ale trolejbusy są trwalsze od autobusów, już o tramwajach nie mówiąc.
    To może i elektryki będą kilkukrotnie trwalsze?
    Nie będą, bo fabryki by się musiały zamknąć :-((
    Do tego podłączając się do ładowania zostawisz ślad, jak wkładając kartę płatniczą,
    totalna inwigilacja.

    -----

  • 374. Data: 2024-05-28 17:40:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.05.2024 o 06:39, Cavallino pisze:

    > No tak, widać że obrona przed hejtem rozkłada się na mniejszą ilość
    > osób, więc siłą rzeczy postów więcej.

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 375. Data: 2024-05-28 18:22:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Shrek napisał:

    > ;)

    Wniosek nie powiem skąd wyciągnięty. Poza jednym i drugim konikiem,
    bujanym i żelaznym, podobne rzeczy pisali też inni z dalszych miejsc.
    Choć chyba z mniejszym poziomem agresji. Ani przewaga liczebna tej
    czy tamtej strony, ani rozkład głosów -- to nie są rzeczy oczywiste.
    Ale każdy może sobie policzyć, jeśli takiej wiedzy potrzebuje.

    --
    Jarek

  • 376. Data: 2024-05-29 13:07:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 28.05.2024 o 06:09, Cavallino pisze:

    > Czasem jest.
    > Gdy pracownik za to płaci pracodawcy.

    Jedyną dopuszczalną i zgodną z prawem "opłatą" jest płacenie podatku za
    tą korzyść - moim pierwszym ruchem w firmie, która kazała by mi płacić
    coś więcej za używanie samochodu służbowego do prywatnych celów było by
    wypowiedzenie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 377. Data: 2024-05-29 13:47:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-05-2024 o 13:07, Mirek Ptak pisze:

    > Jedyną dopuszczalną i zgodną z prawem "opłatą" jest płacenie podatku za
    > tą korzyść

    W sensie, że pracodawca ma obowiązek fundować pracownikowi dojazdy do pracy?
    Ale tylko takiemu, który dostał samochód służbowy, czy takiemu który
    korzysta z MPK też? ;-)

    >- moim pierwszym ruchem w firmie, która kazała by mi płacić
    > coś więcej za używanie samochodu służbowego do prywatnych celów było by
    > wypowiedzenie.

    Czyli przekreśliłeś całe grono pracodawców którzy chcieliby odliczyć
    100% vat od samochodu osobowego (nie wolno ich pod żadnym pozorem używać
    do celów prywatnych, również tych prywatnych pracowników).

    Zazdroszczę luksusu takiego przebierania w ofertach pracy.

  • 378. Data: 2024-05-29 13:58:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 13:47, Cavallino pisze:

    > W sensie, że pracodawca ma obowiązek fundować pracownikowi dojazdy do
    > pracy?

    Nie ma takiego obowiązku.

> [...]
    > 100% vat od samochodu osobowego (nie wolno ich pod żadnym pozorem używać
    > do celów prywatnych, również tych prywatnych pracowników).

    Nie widzę problemu z odliczeniem 100% od vanów i innych "ciężarówek",
    natomiast po to są służbowe osobówki, żeby z nich pracownik korzystał -
    szczerze nie znam żadnego takiego pracodawcy, który osobówki trzyma na
    placu przed firmą - ale generalnie mało znam :)

    > Zazdroszczę luksusu takiego przebierania w ofertach pracy.

    Nie musiałem i raczej musiał nie będę - ponad 26 lat w jednej firmie.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 379. Data: 2024-05-29 14:29:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-05-2024 o 13:58, Mirek Ptak pisze:

    > Nie ma takiego obowiązku.

    Ale tego oczekujesz?

    > Nie widzę problemu z odliczeniem 100% od vanów i innych "ciężarówek",
    > natomiast po to są służbowe osobówki, żeby z nich pracownik korzystał

    Dla celów prywatnych?
    Zdecydowanie coś Ci się myli, one nie po to są.

    > szczerze nie znam żadnego takiego pracodawcy, który osobówki trzyma na
    > placu przed firmą - ale generalnie mało znam :)

    A ja znam, pracownikowi nie wolno zrobić nawet 1 km nie po drodze do
    klienta, kontrolowane jest to gps-em w aucie.
    Owszem, pod chatą może zaparkować, ale tylko wtedy gdy ma po drodze.
    W przeciwnym przypadku, do pracy jedzie i wraca własnym autem.

    I to nawet nie tyle wymogi pracodawcy, co również wynajmującego.

    > Nie musiałem i raczej musiał nie będę - ponad 26 lat w jednej firmie.

    Dlatego nie wiesz jak wyglądają realia.

  • 380. Data: 2024-05-29 14:58:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 14:29, Cavallino pisze:

    > Ale tego oczekujesz?

    To chyba oczywiste.

    > Dla celów prywatnych?
    > Zdecydowanie coś Ci się myli, one nie po to są.

    Że nie po to to jest oczywiste, ale również po to - to taki perk.

> [...]
    > Owszem, pod chatą może zaparkować, ale tylko wtedy gdy ma po drodze.
    > W przeciwnym przypadku, do pracy jedzie i wraca własnym autem.

    Horror a nie praca - nieakceptowalne dla mnie, ale rozumiem ludzi na to
    się decydujących.

    > I to nawet nie tyle wymogi pracodawcy, co również wynajmującego.

    > Dlatego nie wiesz jak wyglądają realia.

    Mam sporo znajomych ze szkoły i z uczelni i *żaden* i *żadna* nie ma
    takich nieakceptowalnych warunków używania samochodu służbowego.
    Dodatkowo ciągle widzę będąc na wyjazdach zaparkowane w turystycznych
    miejscowościach przez parę dni pod rząd oklejeńce - ostatnio w czeskiej
    Pradze w weekend :)

    Pozdrawiam - Mirek