  • 361. Data: 2024-05-27 07:51:38
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-05-2024 o 21:11, Shrek pisze:

    > No i ma - spalinkę. Ty masz problem że większości spalinki odpowiadaja
    > nie ja.

    Nie mam żadnego.
    Mówię tylko (zapytany) z jakiego powodu tak jest, a Wy udowadniacie moje
    słowa każdym swoim postem z prezentacją własnej niewiedzy w temacie.

    > Kilkanaście...

    W Poznaniu.
    A pozostaje jeszcze reszta kraju.

    > Czyli to nie problem, bo wystarczy... ale jednak nie wystarczy...

    Wystarczy.
    0,5 h więcej to nie jest powód, żebym koniecznie musiał zmienić auto.
    Zwłaszcza że w trasy przekraczające konieczność jednego doładowania
    jeżdżę raz w roku zazwyczaj.

    > Konkretnie 320km?

    W najprostszej linii do zwyczajowego celu mam 300, ale jeźdżę trochę
    dalej ekspresówką.

    > A zdecydowana większość ładowarek to AC:P

    Dla innych celów stoją.
    Też są potrzebne.
    Właśnie dla takich, którzy nie mają gniazdka w domu.

    > No widzisz - a ja nic nie muszę planować

    Ja też nie muszę.
    Robi to za mnie nawigacja.

    > Cieszę się twoim szczęściem. A ja mam inne potrzeby więc dalczego mnie
    > nazywasz hejterem tylko dlatego, że do moich (tak jak znakomitej
    > większości mieszkańców miast) elektyki się po prosu nie sprawdzają

    Bo:
    1. nie masz o tym pojęcia,
    2. mylisz widzimisie z potrzebami
    3. trujesz o tym o chwilę na grupach

    To ostatnie to hejt.

    > bo
    > nie ma możliwości ich szybkiego, taniego i wygodnego naładowania?

    Ale że wszystko naraz?
    No to ice też się nie sprawdzą.

    > Niektórzy mieszkają w miastach:P

    To tak jak ja.
    A że wyprowadziłem się ze slumsów?
    Też kiedyś zapracujesz, do tego czasu, zwiększ ilość czasu w pracy, a
    zmniejsz na grupach i od razu będziesz miał lepiej....

  • 362. Data: 2024-05-27 08:01:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-05-2024 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Uff, no toz cały czas ci mowie ze probujesz wyciagac ogolne wnioski

    Nie - to Ty mylisz ogólne, z tym że "dla wszystkich".

    > Czyli wspolnota powinna dorobic odpowiednie przyłącze?

    Od dorabiania przyłącza jest ZE.

    > Załózmy ze skrzykniemy sie w 10 sąsiadów.

    Tych 9 to Ci po co?
    Składasz wniosek, robisz ekspertyzę, zamawiasz przyłącze i po temacie.
    Względnie robisz samo gniazdko na istniejącym przyłączu, jeśli posesja
    ma rezerwę mocy.

  • 363. Data: 2024-05-27 08:05:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-05-2024 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ty pisałes o ładowaniu za darmo.

    Gdzieś kiedyś, czy że wszędzie i na zawsze, tak jak się to Tobie wydawało?

    > Nie majac darmowego ładowania, to czy elektryk jest az tak bardzo
    > tanszy?

    Z własnego prądu jest.

    > Moje doblo robi 100km za 26zł.

    A mój Soul z mojego prądu za 10.
    Jeszcze jakieś pytania?

    > Czyli zeby miec tanio trzeba wynajac garaz.

    Nie.
    Dowolna rzecz z tej listy, a nie wszystko naraz.

    > Ładowania w pracy?
    > Kto zapewnia takie udogodnienia i jak to sie rozlicza?

    Kierowcom busa pewnie nikt.
    A rozlicza się jak się chce.
    Czasem jest za friko.

    > Czas to tez pieniadz.

    Niektórzy zdążą zarobić w 8h wystarczająco, nie muszą sprzedawać każdej
    pozostałej godziny życia.

  • 364. Data: 2024-05-27 17:05:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 07:43:35 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > A do domu jeździ się autami prywatnymi, zgodnie z prawem zresztą.

    A od kiedy jazda samochodami firmowymi do domu jest niezgodne z
    prawem?

    --
    Marek

  • 365. Data: 2024-05-27 17:25:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 07:51, Cavallino pisze:

    > Nie mam żadnego.

    To dlaczego nazywasz ich głupkami i hejterami?

    > W Poznaniu.
    > A pozostaje jeszcze reszta kraju.

    Przyznasz że to trochę mało w porównaniu ze stacjami - zwlaszcza że na
    stacji ładujesz w kilka minut łącznie z płaceniem a płacenie dałoby się
    jeszcze udoskonalić jakby było trzeba?

    > Wystarczy.
    > 0,5 h więcej to nie jest powód, żebym koniecznie musiał zmienić auto.

    To kilkanaście minut czy jednak trzy razy dłużej? Nie zmieniaj. NIe
    oczekuj też po prostu że ktoś powinien zmienić, bo tobie odpowiada - to
    jemu ma odpowiadać.

    > W najprostszej linii do zwyczajowego celu mam 300, ale jeźdżę trochę
    > dalej ekspresówką.

    Ale już nie lubisz zapierdalać? ;)

    > Dla innych celów stoją.
    > Też są potrzebne.

    W sumie do czego, skoro DC lepsze?

    > Właśnie dla takich, którzy nie mają gniazdka w domu.

    Czemu? Mogą ładować na DC - szybciej i lepiej.

    > Ja też nie muszę.
    > Robi to za mnie nawigacja.

    A ja jadęgdzie chce, jak się LPG skończy to mam jeszcze PB na dwa razy
    tyle co ty. Lepie - no lepiej.

    > Bo:
    > 1. nie masz o tym pojęcia,

    Aha.

    > 2. mylisz widzimisie z potrzebami

    No tak - ty wiesz lepiej jakie są moje potrzeby:P

    > 3. trujesz o tym o chwilę na grupach

    To ty dzwonisz:P

    > To ostatnie to hejt.

    Wow - inne zdanie niż ty na grupach _dyskusyjnych_ to hejt:P

    > Ale że wszystko naraz?
    > No to ice też się nie sprawdzą.

    Jak nie jak tak? 10 litrów LPG na 100 to nie jest jakieś niesamowite
    osiągnięcie - niecałe 30 PLN. taniej niż w ładowarce, szybciej inż w
    ładowarce, wygodniej jak w ładowarce, dodatkowo masz 500+ km rezerwy.
    Bije elektryka pod każdym wzgędem:P

    > To tak jak ja.
    > A że wyprowadziłem się ze slumsów?

    Ale wiesz, że te slamsy są zykle droższe od domku poza miastem?

    > Też kiedyś zapracujesz, do tego czasu, zwiększ ilość czasu w pracy

    Mógłbym bez problemu wyprowadzić się do domku, Tylko po co - żeby dłużej
    do pracy i szkoły jeżdzić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 366. Data: 2024-05-27 18:36:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Shrek napisał:

    > To ty dzwonisz:P

    Służę pomocą statystyczną. Po policzeniu wszystkich 1330 wiadomości
    wysłanych na trzy grupy (każda zliczana osobno), trójka najbardziej
    aktywnych autorów wygląda tak:

    io: 309
    Cavallino: 209
    Shrek: 181

    --
    Jarek

  • 367. Data: 2024-05-27 18:49:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2024 o 07:09, Cavallino pisze:

    > Poważnie są tacy, którzy kupują mieszkania za kilka milionów, nie
    > zabezpieczając nawet miejsca w hali garażowej?

    Poważnie - 100 metrowe mieszkanie na mokotowie w kamiennicy kosztuje
    jakieś dwa miliony.

    Ale zapominasz, że jeszcze muszą mieć gniazdko i fotowoltaikę:P

    > No właśnie - to ich decyzja, ich problem, ich wybory.

    No właśnie oni wybierają spalinkę i to ty masz z tym problem nie oni.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 368. Data: 2024-05-28 06:09:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-05-2024 o 17:05, Marek pisze:

    > A od kiedy jazda samochodami firmowymi do domu jest niezgodne z prawem?

    Czasem jest.
    Gdy pracownik za to płaci pracodawcy.

  • 369. Data: 2024-05-28 06:37:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-05-2024 o 17:25, Shrek pisze:

    > To dlaczego nazywasz ich głupkami

    To ni9e moje słowa.

    >i hejterami?

    Było milion razy.
    Nigdy tak ich nie nazwałem.
    Hejter to ktoś kto hejtuje, czyli truje o swoich złych wyborach (chociaż
    jemu się wydaje że dobrych).
    Taki ktoś jak Ty.

    > Przyznasz że to trochę mało w porównaniu ze stacjami

    Zawsze jest małlo.
    Ale na dziś wystarczy.

    Sądząc po ich obłożeniu, wystarczy aż nadto.
    Zwłaszcza że bev potrzebujących superszybkich ładowarek jest jeszcze mniej.
    Większości wystarczą zwyklejsze - 100-120 kW

    >- zwlaszcza że na
    > stacji ładujesz w kilka minut łącznie z płaceniem

    Nieprawda.
    Tak pierdzielą tylko typy, którzy nigdy nie jechali samochodem w dłuższą
    trasę w wakacje.

    > To kilkanaście minut czy jednak trzy razy dłużej?

    Kilkanaście minut, jak ktoś MUSI minimalizować czas ładowania.
    Wtedy dobierając samochód dla swoich potrzeb musi też kupić taki z
    maksymalnue wysoką mocą ładowania.
    Czyli z instalacją 800V na dziś.

    >Nie zmieniaj.

    Nie zapominaj o co pytasz.
    No chyba że Cię dziwi, że na różne pytania dostajesz różne odpowiedzi.
    Ale to problem dla lekarza, a nie dla mnie.

    > NIe
    > oczekuj też po prostu że ktoś powinien zmienić, bo tobie odpowiada - to
    > jemu ma odpowiadać.

    Nie oczekuję, wręcz przeciwnie, im mniej tym dla mnie lepiej.

    Ja po prostu wiem, że strach przed zmianą nie jest obiektywnie uzasadniony.
    Choćby na swoim przykładzie.
    Też się kiedyś bałem.
    Teraz się z tego śmieję.

    > Ale już nie lubisz zapierdalać? ;)

    Wyleczyłem się 10 lat temu, gdy zacząłem kupować crossovery.
    A konkretniej wyleczyło mnie 8 l/100 km na h w dieslu przy 120 i 1 l
    więcej za każde +10.

    > W sumie do czego, skoro DC lepsze?

    Bo są tańsze, zarówno w zakupie, jak i w koszcie ładowania.
    Więc przydają się (w dużej ilości) dla ludzi którym się nie spieszy.
    Np. gdy mają je niedaleko domu, kina, sklepu itd.

    Taki ekwiwalent gniazdka w domu.

    > Czemu? Mogą ładować na DC - szybciej i lepiej.

    Drożej, więc siłą rzeczy może być ich mniej.
    Taka stacja ładowania jest kilkadziesiąt razy droższa, więc musi stać w
    miejscu z dużym ruchem, żeby miała jakiekolwiek szanse się zwrócić.
    Do tego wymaga przyłącza o dużej mocy - nie wszędzie są warunki.

    No i dla samochodu zdrowsze jest ładowanie wolne.

    > A ja jadęgdzie chce

    Ja też.

    >, jak się LPG skończy to mam jeszcze PB

    Naprawdę myślisz, że bev jest moim pierwszym samochodem, czy po co
    sadzisz te truizmy?
    Miałem ze 20 ice, a chyba nawet więcej, wiem jak się je tankuje.

    Wiem też, że w bev zazwyczaj w ogóle nie muszę tego robić na trasie.
    A jak potrzeba, to jest gdzie i wiem to dużo wcześniej niż prąd się
    skończy, a nawet jak zapomnę to mi samochód o tym przypomni już gry
    zaczynam trasę.

    >Lepie - no lepiej.

    Nie bardzo.
    Prędzej inaczej.
    Przed jazdą w domu nie zatankujesz, a mi się samochód naładuje gdy będę
    spał.

    Reszta - bez znaczenia, skoro mam zasięg minimum dwa razy większy niż
    czas w którym mam ochotę jechać bez przerw.

    > No tak - ty wiesz lepiej jakie są moje potrzeby:P

    Tak - realnie jestem w stanie ocenić to co wypisujesz.
    Wypisujesz swoje widzimisie, ani jednej potrzeby.

    I tak - słusznie nie chcesz bev, to rozwiązanie dla tych którzy są
    gotowi coś zmienić w swoim życiu.
    Bev to rekompensuje z dużym naddatkiem, ale to jest warunek.

    > To ty dzwonisz:P

    Nie ja zacząłem temat i hejt w nim.

    > Wow - inne zdanie niż ty na grupach _dyskusyjnych_ to hejt:P

    Nie.
    Hejtowanie ev na grupach to hejt.

    > Jak nie jak tak?

    No nie.
    Nigdy nie będzie tanio.

    W bev może być.

    > 10 litrów LPG na 100 to nie jest jakieś niesamowite
    > osiągnięcie - niecałe 30 PLN.

    Czyli drogo.
    Tak z minimum 3 razy drożej niż prąd wywieziony z domu.

    >taniej niż w ładowarce

    Niekoniecznie.
    I bez szans, żeby było taniej, a już szczególnie za friko.

    >, szybciej inż w
    > ładowarce, wygodniej jak w ładowarce, dodatkowo masz 500+ km rezerwy.
    > Bije elektryka pod każdym wzgędem:P

    No właśnie nie pod każdym.
    Głównie pd tymi wymyślonymi prze hejtera, z których i tak się nie
    korzysta zazwyczaj.

    > Ale wiesz, że te slamsy są zykle droższe od domku poza miastem?

    Nie są.
    Co najwyżej ich cena za metr.
    Poza tym mój nie jest "poza".
    Co najwyżej "poza centrum".

    > Mógłbym bez problemu wyprowadzić się do domku, Tylko po co - żeby dłużej
    > do pracy i szkoły jeżdzić?

    Żebyś nie miał problemów które opisujesz.
    Wielu znasz ludzi, którzy wracają do slumsów, gdy już liznęli lepszego
    życia?

    I pamiętaj, ze odpowiadasz komuś, kto ponad 30 lat w bloku przemieszkał,
    więc w przeciwieństwie do Ciebie ma porównanie (tak jak z bev vs ice)

  • 370. Data: 2024-05-28 06:39:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Służę pomocą statystyczną. Po policzeniu wszystkich 1330 wiadomości
    > wysłanych na trzy grupy (każda zliczana osobno), trójka najbardziej
> [...]

    No tak, widać że obrona przed hejtem rozkłada się na mniejszą ilość
    osób, więc siłą rzeczy postów więcej.
    Ale napisać 101 postów z hejtem, to już niezły wyczyn.

    A ponoć czas taki cenny, a tu taki nadmiar?
    Ile to kW dałoby się w tym samym czasie do baterii wrzucić, pisząc przy
    okazji o czymś pożytecznym.... ;-)