-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Fri, 24 May 2024 18:02:43 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v2qdn2$r0t$7$Shrek@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
<v1cer2$s52$8$Shrek@news.chmurka.net> <v1cgvr$36c$2$Cav@news.chmurka.net>
<v1dqjr$812$2$Shrek@news.chmurka.net> <v1f19g$eg8$1$Cav@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 24 May 2024 16:02:42 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
posting-host="83.142.196.21"; logging-data="27677";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:thOnXsTziM+VRhq5JrLRrf+qXcQ=
sha256:5EOIkIzKAdeDvZKnOwGHo7Afu1nd+/Wuas6Hh0HeHuU=
sha1:7lgpafu6vML8mj8MKcg3QsztgDE=
sha256:DMjO+OgIDePXfBu8ae8C1yn4vsq5A5ACbUmLDo0Og1A=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <v1f19g$eg8$1$Cav@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595273 pl.misc.elektronika:792073
pl.misc.samochody:2721411
[ ukryj nagłówki ]W dniu 08.05.2024 o 07:06, Cavallino pisze:
> Dokładnie tak.
> Oczywiście z autem potrafiącym ładować się na ładowarkach 250 kW+.
> 18 minut na 300 km to w nich standard.
A ile procent elektyków ma takie ładowanie i ile jest takich ładowarek w
Polsce? Ty masz i na takich właśnie ładujesz swój w trasie?
> a godzina co godzinę - na
>> 100km potrzebujesz 20kWh a standardowa ładowarka ma 22kW
>
> Nie bredź.
> Jak nie masz pojęcia o czym mówisz, to po prostu milcz.
Przecież to prosta fizyka. Na 100 km potrzebujesz około 20kWh. Na
naładowanie tego przy 90% sprawności potrzebujesz właśnie 22kWh
ładowarki. Jeśli jedziesz ze średnią 100 na godzinę to drugą godzinę
potrzebujesz na ładowanie.
> HINT: Na trasie nie ładuje się na ładowarkach AC, tylko DC.
> Nawet w Polsce reguła na DC to moc 100-140 kW.
Al ich jest stosunkowo mało a i wychodzi wtedy że co prawda musisz stać
godzinę żeby nałodować swoje 360km ale za to płacisz jak za benzynę:P
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.24 06:09 Cavallino
- 28.05.24 06:39 Cavallino
- 28.05.24 06:45 Cavallino
- 28.05.24 06:37 Cavallino
- 28.05.24 09:54 io
- 28.05.24 12:30 ąćęłńóśźż
- 28.05.24 17:40 Shrek
- 28.05.24 18:22 Jarosław Sokołowski
- 29.05.24 13:07 Mirek Ptak
- 29.05.24 13:47 Cavallino
- 29.05.24 13:58 Mirek Ptak
- 29.05.24 14:29 Cavallino
- 29.05.24 14:58 Mirek Ptak
- 29.05.24 17:34 Jacek Maciejewski
- 29.05.24 19:55 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=