eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 16 May 2024 09:39:43 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cek5$s52$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1dgou$14l$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1dn5m$6kp$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1dvod$gto$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1genq$och$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1gn99$vbb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1i9m6$850$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1isu0$q0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1j9ct$udh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1ksi5$eet$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1l2ab$gok$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1q3rc$6iq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1t54t$d3f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1vkdk$389$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1vubq$a5j$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v20m0t$137$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v226nm$aoh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <eAb1O.2$bREe.1@fx08.ams1>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Te mikro-usb nie były za solidne. Zależało pewnie sporo jak się traktuje
    > urządzenie. Mój syn załatwił takie w którymś Redmi w pół roku. Mi w
    > podobnych redmi zaczynały się "luzować" po jakiś 1.5. Mikro są krótkie,
    > delikatne i czesto z gównianym wykonaniem. Wkładanie-wyciąganie ze 2x
    > dziennie. Z usb-c takich problemów nie ma. Natomiast ciekawostka (a
    > pewnie i nie) wystepowała przy applowskich lightning, czy jak one się
    > nazywały. Oryginalne potrafiły działać dość długo. Generyki, nawet
    > wydawałoby się, przyzwoite, padały szybko lub były kłopoty od poczatku.

    Ale jak to "generyki" i "oryginalne"? Czy ktoś poza Apple stosuje gniazda
    lightning w swoim sprzęcie? Chyba mie. Mnie chodziło o psucie urządzeń,
    a nie kabelków, które jakoś bardzo drogie nie są (do Apple kiedyś były).

    Czytałem, że złącze micro projektowano po wcześniejszych doświadczeniach
    z mini. W mini łatwo było uszkodzić (odkleić od płytki) gniazdo przy
    jakimś upadku czy szarpnięciu. Z kablem nic się nie działo, wtyczka była
    bardzo mocna. Zrobiono więc odwrotnie. Gniazdo ma być odporne, a wtyczka
    może się złamać, chroniąc przy tym gniazdo w urządzeniu. Ja to potwierdzam,
    zepsute gmiazda mini i złamane wtyczki micro mi się trafiały, odwrotnie
    nigdy. Natomiast z USBC nigdy nie miałem problemów. Stąd było moje pytanie.

    A tak poza tym, są też specjalne przedłużane wtyczki Micro-USB:

    https://www.amazon.com/Proxicast-Premium-Extra-Long-
    Micro-USB/dp/B013CX6XO8

    --
    Jarek