eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Wed, 15 May 2024 13:36:26 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cek5$s52$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1dgou$14l$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1dn5m$6kp$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1dvod$gto$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1genq$och$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1gn99$vbb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1i9m6$850$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1isu0$q0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1j9ct$udh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1ksi5$eet$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1l2ab$gok$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1q3rc$6iq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1t54t$d3f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v1vkdk$389$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v1vubq$a5j$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v20m0t$137$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    W dniu 2024-05-14 o 23:44, io pisze:
    >> Pierwsze słyszę.
    >
    > Np http://niusy.pl/@allegro.pl/atv

    Słysząc o magnetycznych myślałem, że to jakaś mocno przylegająca do
    telefonu wtyczka z kawałkiem płaskiego magnetycznie przyczepiającego się
    do tyłu obudowy kabelka i jakimś złączem tam.

    Takie, kiedyś widziałem, ale nie zajarzyłem wtedy, że to chodzi o to,
    aby ta końcówka była wiecznie w telefonie.

    > Ale po co ma być na innym

    Tylko ze względu na to, że tu jest (jak na mój gust) za dużo, za
    drobnych pinów.

    > jak to umożliwia ładowanie? I to jakieś
    > ekstremalnie szybkie.
    Ekstremalnie szybkie dało by się też zrobić na zwykłym, 2 pinowym gniazdku.

    > Czyli wystarczy transponder,

    Znów zmierzasz w kierunku, jakbyśmy mieli to projektować, a ja tylko
    napisałem jakie po prostu jest.

    > Nie wiem w ogóle po co nad tym zastanawiać
    > się. Taki chcą to taki mają. Przecież to nie jest twój innowacyjny
    > algorytm tylko standard, który implementuje się dla zgodności.

    Kwestia krypto, to była tylko druga, mniej istotna uwaga.
    Głównym powodem zastanawiania się jest to, że nie podoba mi się, że ktoś
    robi standard, który powoduje 40..400 razy większe zużycie energii na
    nadawanie na RS485 niż faktycznie potrzeba. A w systemie, gdzie można by
    nie pilnować, czy wszystkie urządzenia są cały czas aktywne to mogą być
    setki tysięcy razy.
    Teraz weź pod uwagę ile tysięcy scalaków RS485 się sprzedaje każdego
    miesiąca i pewnie przeciętnie każde 3..5 lądują na jednej szynie RS485
    która po uruchomieniu wieczyście pobiera 100... 100000 razy więcej prądu
    niż powinna.

    Według mnie jak ktoś robi standard, do którego potem mają się wszyscy
    dopasowywać to powinien brać takie rzeczy pod uwagę.

    Mógłbym to zrozumieć, gdyby to w jakimś stopniu poprawiało
    funkcjonalność systemu, ale nie poprawia tylko pogarsza - dla mnie takie
    działanie jest zupełnie pozbawione sensu.

    A rozwiązania krypto to znacznie mniejszy pikuś.
    Skopiowali prawie 1:1 do szyny połączonej na stałe rozwiązanie stosowane
    przy komunikacji z kartą zbliżeniową, która to komunikacja trwa
    sekundę/dwie i się kończy. Można by się zastanowić nad trochę innymi
    wymaganiami tych połączeń.
    P.G.