-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Wed, 15 May 2024 12:51:52 +0200
Organization: : : :
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<%Iz_N.1044$7zZ.697@fx04.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<qr654c3s622t$.rx2xfmvxcp7l.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<v21imh$ojq$2$Cav@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<v220n7$ojq$5$Cav@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
logging-data="1902001"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
Cancel-Lock: sha1:q7rW9h5G6cS/e9Zys9r7Q4J6qUQ=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595089 pl.misc.elektronika:791733
[ ukryj nagłówki ]Cavallino napisał:
>> A to przepraszam. Insajderska opinia w tej formie jest jeszcze
>> bardziej cenna dla potencjalnych chętnych, by iść w stronę
>> elektrowozów. Mówi ni mniej ni więcej tyle, że możliwości
>> ładowania w publicznych miejscach są niedostateczne
> No to źle Ci mówi. Problemem wcale nie są możliwości ładowania.
> Tylko wygoda i cena.
Aha. Czyli że w ogólności można i nie ma problemu. Tyle że będzie
drogo i niewygodnie. W zasadzie to są pomijalne szczegóły dla kogoś,
kto już podjął decyzję o przesiadce.
> Inaczej: ładując tylko "na mieście" jeździsz w podobnej cenie,
> co przy ice.
Ale czy tak będzie zawsze? Porównywalne są ceny płacone przez
klienta końcowego, jednak na tym analogia się kończy. W cenie
paliw płynnych podatki to więcej niż połowa. Lejąc benzynę do
baku wiem, że finansuję nauczycieli, leczenie, budowę dróg itd.
Prąd jest drogi sam w sobie -- kasa idzie na przetwarzanie
jednej formy energii w drugą, co w przypadku transportu jest
zupełnie zbędne. W tej chwili samochody elektryczne w Polsce
to 0,2% pojazdów (nieco ponad 50 tysięcy wobec niecałych 25
milionów wszystkich zarejestrowanych). Gdy proporcje zaczną
się zmieniać, to nie oszukujmy się, akcyźnicy dotrą i do prądu
samochodowego. Budżet musi się utrzymać. Technicznie coś takiego
jest bardzo proste.
> Fakt, że lepiej i czyściej, ale jadąc raz w roku na wakacje do
> przysłowiowej Chorwacji, musisz poświęcić dodatkową godzinę czy
> dwie więcej na ładowanie.
Ja do "przysłowiowej" jeżdżę zwykle częściej niż raz w roku.
Jak te wyjazdy wyglądają -- pisałem niedawno, chyba wczoraj.
Nie, poświęcanie się przy autostradowej ładowarce to dla mnie
zbyt wiele. Gdybym akceptował takie rzeczy, to bym nie spędzał
czasu w Europie, tylko wybrał się na olinkluziw w resorcie na
jednym z ościennych kontynentów.
>> trzeba sobie zorganizować własne gniazdko. Inaczej nie ma
>> to sensu, trzeba jeździć zgazowaną hybrydą.
> Nie trzeba.
> Ale też odpada główny dla mnie powód zakupu bev - opłacalność.
Mnie nawet nie przyszło do głowy zakładanie lpg w samochodzie.
Chba brak we mnie polskich cech narodowych. Ale inni Polacy dla
oszczędności zrobą wszystko. Dlatego tak masowo rzucili się na
zakup elektrycznych samochodów. Nawet gaz jest już passe.
>> Młodzi, wykształceni, z wielkich miast, mieszkający w zabudowie
>> wielorodzinnej są grupą nie do pominięcia
> Ty jesteś młody i z zabudowy wielorodzinnej, że to dla Ciebie
> problem? Bo jakoś nie wydaje mi się.
Mnie zaś nie wydaje się, by problemy innych mnie nie dotyczyły.
Swoje traktuję wyłacznie jako dziwactwo -- mam prawo być inny
i z tego prawa korzystam. Problem dwudziestu milionów ludzi na
pewno jakoś mnie dotknie, nie uniknę tego.
> Po prostu próbujesz nieudolnie hejtować.
No jasne, gdzież mi do mistrzów!
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.24 13:13 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:32 Cavallino
- 15.05.24 13:36 Piotr Gałka
- 15.05.24 13:51 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:58 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 14:18 Cavallino
- 15.05.24 14:59 Budzik
- 15.05.24 15:08 io
- 15.05.24 15:51 io
- 15.05.24 15:55 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 15:56 Cavallino
- 15.05.24 16:01 Cavallino
- 15.05.24 16:08 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 16:52 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 16:53 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=