eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <diA_N.899$f8X1.741@fx09.ams1> <v1f2jo$eg9$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 10 May 2024 04:21:08 GMT

    On 2024-05-08, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > To niech nie kwitną, w czym problem?
    > Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
    > jeszcze czasem robią.

    Masz tę przewagę nad oponentami, ze jesteś praktykujący więc zasadniczo
    powinieneś wiedzieć jak to rzeczywiście wygląda. Z drugiej strony Twoja
    indywidualna sytuacja, gdzie mieszkasz, gdzie pracujesz, dokąd jeździsz,
    ile jeżdzisz, nie musi być uniwersalna. Ja nawet podchodzę trochę
    sceptycznie do tych kolejek, bo to zawsze działa na zasadzie, że widzisz
    je tylko wtedy jeśli są i to się utrwala w pamięci. Chwalić braku
    kolejek nikt nie będzie :)

    > Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.

    Problem własnie w tym upieraniu.

    > Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
    > obce.
    > Taka forma ksenofobii.

    Nadal mi trudno uwierzyć, ale może jestem inny. Zresztą zobacz, Jarek
    Sokołowski wydaje się byc entuzjastą (co do technologii) i mocnym
    oponentem co do produktu. Zresztą nikt w tym wątku z oponentów chyba nie
    twierdzi, że samochód elektryczny to coś złego, a że ta technologia
    jeszcze nie jest wystarczająco dojrzała/dostępna.

    > Nie robi się czegoś takiego z reguły.
    > Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.

    Tyle to by spokojnie wystarczyło i w sumie to co mogę wyguglac w sumie
    jakby to potwierdza:
    https://www.caranddriver.com/research/a31875141/elec
    tric-car-battery-life/
    A crowdsourced study by Tesla owners in the Netherlands--using data from
    around the world--showed that Model S owners were seeing an average
    degradation of around 5 percent in 50,000 miles of driving. The
    degradation curve also begins shallowing out, indicating a loss of
    around 10 percent capacity or less after 150,000 or even 200,000 miles.

    Ale w Holandii to klimat łagodny, a jakby to wyglądało przy bardziej
    kontynentalnym z regularnymi zimami do -40C .. -20C?

    --
    Marcin