-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Tue, 7 May 2024 20:49:38 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v1dt4d$cbi$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<v1bp85$dpq$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<f...@h...invalid>
<v1dj6c$3nj$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<3...@h...invalid>
NNTP-Posting-Host: 176.97.52.216
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 7 May 2024 18:49:49 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="12658";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:JAN38Cn92nIlYKBBS0x4ll5z7gU=
sha256:5wreG8+GuscK/BxR4p/SRLj1fvP2FL5XEx0N40O3EQs=
sha1:5EUMvCCHKBF/pIXZqNGEBtj/bXc=
sha256:eYdh3by8guz4Bz8HmK9vSDT6twedbKfxOtIfbMDyGtQ=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <3...@h...invalid>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594946 pl.misc.elektronika:791251
pl.misc.samochody:2720904
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.05.2024 o 18:47, Arnold Ziffel pisze:
> In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>
>>> - niski zasięg (szczególnie zimą)
>>
>> Pomyśl, że dyskutujesz z użytkownikiem elektryka o pojemności aku równej
>> 1/10 typowego elektryka, który w ogóle nie został przygotowany do jazdy
>> zimą. Jeśli ja nie mam problemu z zimą to gdzie on jest?
>
> Jaki masz zasięg zimą? I co to znaczy "przygotowany do jazdy zimą"? Jak
> się przygotowuje elektryka do jazdy zimą? Mojego ICE (przynajmniej jeśli
> chodzi o silnik) nie przygotowuję na zimę.
Nie widziałeś nigdy ICE bez dachu?
I jak taki 'ICE bez dachu' nie wyposażą w dach to nadaje się do jazdy
zimą czy nie nadaje?
Z 'elektrykiem bez dachu' byłoby inaczej?
>
>>> - nie mam gdzie go ładować (nie mam garażu z prądem)
>>
>> Gniazdko pod chmurką sobie zrób jak koniecznie nie chcesz mieć tego
>> garażu.
>
> Jakbym miał dom, to bym miał i gniazdko pod chmurką, i garaż, i
> możliwości. > Nie mam. Mieszkam w bloku. A nawet jak ja będę miał dom (bo
> chcę kupić), to nic nie zmienia, bo miliony osób mieszkają i będą mieszkać
> w blokach, parkując samochody tam, gdzie akurat jest miejsce
No i smrodzą tam, gdzie akurat da się :-) Ale czy to jedyna opcja?
> (albo, tak
> jak ja, na płatnym parkingu 700 metrów od domu,
Nie mają tam budki z gniazdkiem?
> bo mam pod domem strefę
> płatnego parkowania, a samochodu ciężarowego, jakim jest bus, nie da się
> na taką strefę zarejestrować).
No ale może mają budkę :-)
>
>>> - ładowanie na stacji trwa za długo
>>
>> To jak wyżej.
>
> No i jak wyżej nie mam gniazdka i muszę ładować na stacji.
Mają budkę na tym parkingu czy nie mają?
> Jak pojadę
> gdzieś dalej, to też mi gniazdko pod domem nie wystarczy i będę musiał
> ładować na stacji.
Po to są stacje. Duże moce, szybkie ładowanie. A pod domem wystarczy
gniazdko.
>
>>> - baterie mają ograniczoną żywotność
>>
>> No i czemu Ty masz z tym większy problem od użytkowników elektryków?
>
> Przypominam że dyskutujemy o tym zdaniu:
>
> "Do moich potrzeb EV się niestety nie nadaje."
I co, dla Ciebie baterie zmniejszyły żywotność?
>
> Ja nie mam żadnego problemu z tym, że *ktoś* będzie miał jakieś wydatki.
> Jego wydatki, jego sprawa.
Zapłacisz podatek od używania smroda?
>
>> Powiem Ci jak się robi taki postój :-)
>>
>> Wsiadasz do pociągu i przez całą drogę masz postój :-) Bilet kosztuje
>> 35zł zamiast paliwa za 350zł, czyli 1/10 i jeszcze eksploatacji tego
>> samochodu, ...j wie ile. I jak to się ma do twojego 'nieposiadania
>> nadmiaru pieniędzy'?
>
> Tak, że nie zawsze da się jechać pociągiem. Czasem się coś wiezie,
No to elektryk :-)
> a
> czasem po prostu chce się mieć swój samochód pod ręką, żeby nie musieć
> wzywać taksówki na każdy dojazd do sklepu.
Podkreślmy, swój :-)
> Sam wybieram, czy jadę
> pociągiem czy samochodem.
No i sam wybierasz czy smrodzisz.
> No i póki co nie mam problemu z tym, że muszę
> tankować (bo tankowanie trwa 3 minuty).
Ładowanie elektryka też 'trwa 3 minuty'. Z tym, że tak jak smroda, nie
jest to ładowanie do pełna. Do pełna trzeba jednak dłużej.
>
>> Baju baju. Hamulce elektryków są zupełnie normalne, czyli zwykłe ciepło
>> z tarcia. Odzyskiwanie w elektrykach jest głównie dlatego, że prosto je
>> zrealizować. Nie ma istotne znaczenia. Tak, jak 'cut off'a' w
>> spalinówkach. Można sobie nie używać hamulca jak się obserwuje drogę.
>
> Ale chyba jakaś rekuperacja przy zwalnianiu jest?
>
> Ciężko nie używać hamulca, jak ci się nagle zapala żółte. Albo pociśniesz,
> żeby przejechać, albo hamujesz. Nie ma innej opcji.
No i wtedy rekuperacja nie wystarcza do zahamowania pojazdu :-)
Musisz jednak obserwować drogę :-)
>
> A jakby były liczniki, to by sobie można z daleka widzieć, że za 10 sekund
> będzie już żółte, zdjąć nogę z gazu i spokojnie sobie wytracić prędkość.
Tak robię bez liczników. :-)
>
>> Podobnie bez znaczenia :-) Od dawna spalinówki mają systemy
>> 'start-stop', czyli dokładnie tak samo wyłączają silnik jak elektryk.
>
> Niby mają. Moja nie ma. I znów, jakby mi na tyle zależało, to bym dopłacił
> i by miała.
No właśnie, masz to w d..e.
>
>>> Nigdzie nie mówię, że ICE mają same zalety, a BEV same wady. To byłby taki
>>> sam fanatyzm, jak ten prezentowany przez fanatyków BEV, ignorujących
>>> zalety ICE.
>>
>> No to mi powiedz, czemu ja ogarniam odzyskiwanie, cut-off i hamulce
>> lepiej od Ciebie :-)
>
> Bo się tym bardziej interesujesz. Ja się nie zagłębiałem w BEV. Jak będę
> rozważał zakup (nie rozważam), to się zagłębię.
W innym miejscu piszesz, że nie zmienisz zdania.
>
>>> W obecnej rzeczywistości jest to mniejsze zło.
>>
>> Ale co mnie to. Czy ja Ci kupiłem smroda byś mi smrodził. Sam sobie
>> kupiłeś to sam sobie smrodź.
>
> To maskę sobie kup :)
Ty mi kup :-)
>
>>> Jak ty uważasz inaczej, to jeździj sobie elektrykiem.
>>
>> Uważam, że jesteś dyletantem :-)
>
> I mimo tego nadal nie umiesz przekonać dyletanta do BEV.
Mnie raczej chodzi o zmianę punktu widzenia.
>
>> A to wcale nie wiadomo dla kogo jest ok a dla kogo nie jest bo by trzeba
>> trochę dokładniej przyglądnąć się.
>
> No już podałem (nie pamiętam czy w tej odnodze wątku) powody, dla których
> nie chcę BEV.
"Nie chcę BEV bo to nie jest ICE".
>
>>> i żadne manpulacje, wjazdy na sumienie ani inne erystyczne zagrywki
>>> tego nie zmienią.
>>
>> Masz niewątpliwie jakiś problem mentalny :-)
>
> Pewnie jak każdy tutaj. Ale akurat nie w tym temacie.
>
Nie zauważyłeś, że podnoszone przez Ciebie kwestie mogą jednak wyglądać
inaczej?
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.24 21:02 Shrek
- 07.05.24 21:04 Shrek
- 07.05.24 21:15 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:17 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:23 io
- 07.05.24 21:28 io
- 07.05.24 21:29 io
- 07.05.24 21:33 io
- 07.05.24 21:34 io
- 07.05.24 21:38 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:40 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:41 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:54 Arnold Ziffel
- 07.05.24 21:57 Arnold Ziffel
- 07.05.24 22:06 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=