eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-07 22:06:19
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Więc się pytam 'z czym macie problem?'.

    No to mówię -- my z niczym :)

    > 3 min?

    Oczywiście. Nie mierzyłem dokładnie. Może 2 minuty, może 4. Jak chcesz, to
    specjalnie dla ciebie przy następnym tankowaniu zmierzę.

    > Nie.

    No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.

    > Chciałeś porównanie zima-lato a nie mój-twój.

    No, ja mam zimą i latem podobny. Nie wiem czy co do kilometra. Pewnie nie.
    Ale ten sam rząd wielkości. 50 a 70 to jednak spora procentowa różnica.

    > No i właśnie tak jest. Ale przecież są 'elektryki mające 10x większy
    > aku'.

    Jeśli istnieje BEV, który ma zasięg rzędu 500 km zimą, podczas jazdy z
    ogrzewaniem, i trzyma ten zasięg przez np. 15 lat eksploatacji, to dobrze.
    Znaczy, że problem zasięgu odpada. Pozostałe zostają.

    > Za 11-letni złom dałeś tyle co za nówkę baterię? :-)

    No widzisz -- a to jest w pełni sprawny samochód. Nie ma w nim dosłownie
    jednej rzeczy, którą chciałbym zmienić.

    Oczywiście w końcu zacznie się psuć. I jak osiągnie ten wiek, w którym
    naprawy przestaną się opłacać, to go zmienię. O ile nic się nie zmieni, to
    na ten sam model, tylko młodszy.

    > To przecież stary kupiłeś a nie nowy.

    No tak. 4 lata temu. I jeździ. I pewnie jeszcze trochę pojeździ.

    > Ale co Ty teraz liczysz? Masz pojazd do jazd lokalnych z 10x mniejszą
    > baterią niż pojazdy na trasy.

    Do jazd lokalnych mam rower, a nawet dwa (jeden do bardziej lokalnych,
    drugi do mniej lokalnych).

    A co liczę -- trwałość. Mój stary samochód ma najechane 300 kkm i jest
    sprawny. Elektryk z 300 kkm, bez wymiany baterii, będzie sprawny?

    > Niech jednak wprowadzą ten podatek od smrodzenia by się opłacało.

    Przecież już jest. Paliwo jest drogie.

    > Powtarzanie uprzedzeń.

    No to naładuję w te trzy minuty do pełna czy nie?

    Nawet niech będzie łatwiej. W pięć minut. Od podpięcia ładowarki do
    naładowania do pełna. Nie liczymy szukania ładowarki, nie liczymy
    płacenia. Sam proces ładowania, tak jak sam proces tankowania od włożenia
    pistoletu do odbicia. Naładuję?

    --
    Mówi zięć do teściowej:
    - Gdzie mama jedzie?