eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!fdc2.netnews.com!news-out.n
    etnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
    lned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <60b0fd9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s94kkg$omb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6klthaz5jjl4.d7oi027z6rak$.dlg@40tude.net>
    <s94sds$spf$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 1 Jun 2021 12:07:49 +0200
    Message-ID: <c39qo40x0lw4.1w0dw3wje6hhs$.dlg@40tude.net>
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.133.79
    X-Trace: 1622542069 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 83.30.133.79:57840
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2598
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694368
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 1 Jun 2021 10:51:10 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 01-06-2021 o 10:43, J.F pisze:
    >> On Tue, 1 Jun 2021 08:38:09 +0200, Cavallino wrote:
    >>> Otwarto pierwszą stację tankowania wodoru w Polsce.
    >>> https://elektrowoz.pl/ladowarki/pierwsza-stacja-tank
    owania-wodoru-w-polsce-na-lubinowej-4-w-warszawie-po
    lsat-dzis-wielkie-otwarcie-tylko-u-nas/

    >> A o zainteresowaniu bedzie stanowila cena tych ogniw paliwowych.
    > Wydajność.
    > Z podlinków do tego artykułu wynika coś takiego:
    >
    > "ZE PAK chwali się, że pierwszy elektrolizer będzie miał moc 2,5 MW, po
    > dokupieniu drugiego zapotrzebowanie na moc wzrośnie do 5 MW. Daje to 120
    > MWh energii zużywanej w ciągu doby do wytworzenia 2 ton wodoru, czyli
    > dokładnie 60 kWh energii na każdy kilogram wyprodukowanego gazu.
    > Kilogram wodoru pozwala na przejechanie samochodem z ogniwami paliwowymi
    > około 100 kilometrów, tymczasem 60 kWh w samochodzie elektrycznym
    > wystarczy na pokonanie około 250-300 kilometrów."

    p.S.
    https://nelhydrogen.com/product/atmospheric-alkaline
    -electrolyser-a-series/

    "power consumption as low as 3.8 kWh/Nm3 of hydrogen gas produced"

    Nm3 wodoru to ~0.09kg, czyli mamy tu ~42kWh/kg.

    Co ciekawe - to juz blisko 90% sprawnosci.

    Jest jeszcze mozliwosc, ze ten elektrolizer PAK daje od razu wysokie
    cisnienie.
    Albo - ze beda uzywac normalnych elektrolizerow elektrowni, gdzie
    nigdy na sprawnosc nie patrzono, bo w elekrowni prad za darmo :-)

    No i w efekcie to nasze czyste auto wodorowe, bedzie na wegiel
    brunatny, ze sprawnoscia jednocyfrowa? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: