  • Data: 2009-02-12 18:35:05
    Temat: Re: Dlaczego UPS'y nie chcą startować z baterii?
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote in message
    news:gn1ige$bj5$1@news.onet.pl...
    > Pytanie trochę nieścisłe bo spotkałem się z dwoma typami które startują z
    > baterii. Ale jak porównałem podobne UPS-y o tej samej mocy (powiedzmy 500
    > VA) to wyszło że trzeba nieźle dopłacić za możliwość startu bez zasilania
    > sieci. Dlaczego tak jest. Widziałem kiedyś schemat jakiegoś prostego UPS-a
    > gdzie był generator 50Hz + dwa naprzemiennie pracujące tranzystory +
    > sterownie wypełnieniem w zależności od obciążenia. Oczywiście był też
    > układ
    > ładowania akumulatora. Takie coś 'bez łaski' startuje z baterii. To co
> [...]

    To problem filozoficzny a nie techniczny. UPS ma zabezpieczać podłączone
    urządzenia
    przed nagłym zanikiem zasilania z sieci, pozwalając przetrwać krótkie
    przerwy a w przypadku dłuższych
    pozwolić bezpiecznie pozamykać systemy.

    To nie ma zadania jak generator - zasilanie urządzeń offline.

    Kiedy wszystko jest wyłączone i nie ma zasilania z sieci to UPS nie podaje
    napięcia na wyjściu
    bo po co włączać urządzenia aby zaraz znów wszystko wyłączać, w stanie
    wyłączonym są bezpieczne i
    należy poczekać na powrót sieci.

    Jeszcze od razu powiem że UPS nie powinien sie ponownie włączać po
    pojawieniu się sieci aż nie będzie miał
    podładowanego akumulatora, bo w takim przypadku nie mógłby zabezpieczać
    urządzeń.

    zbyszek