    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Date: Wed, 13 Jul 2011 22:19:39 -0400

    On 07/13/2011 09:48 PM, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To ja mam zdecydowanie szerszy zakres tolerowanych temperatur.

    Tolerować to toleruję większy zakres. Ale taki mi najczęściej odpowiada.

    > Wyznaczenie stu stopni, to jeszcze może być OK -- uznanie temperatury
    > ludzkiego ciała za wzorzec, to jest jakiś pomysł. A to, że Fahrenheitowi
    > trafiła się gorąca kobita, można uznać za wypadek przy pracy w czasie

    Tylko żeby to nie była normalna temperatura. 100F to prawie 37.8, a to
    już można podciągnąć pod gorączkę (Pani Farenheit miała mieć
    przeziębienie i leżeć rozłożona w łóżku).

    > skalowania pierwszego termometru. Ale żeby za zero przyjąć najniższą
    > temeraturę, jaka trafiła się którejś konkretnej zimy w Gdańsku, to jak
    > z Monthy Pythona. Trudno sobie wyobrazić mniej praktyczny wzorzec.
    > Zwłaszcza, że to jest akurat tyle, ile ma lód posypany solą.

    Jedynym w miarę życiowym założeniem skali Farenheita jest to, że różnica
    pomiędzy punktami zamarzania i wrzenia wody to ok. 180 stopni (Pan
    Sierżant z dowcipów o studium wojskowym na politechnice miałby lżejsze
    życie w hameryce), ale reszta jest zupełnie abstrakcyjna. Jeśli wierzyć
    wikipedii, zero zostało skalibrowane jako punkt topnienia roztworu
    chlorku amonu, a 100 jako temperatura ciała ... konia. Tyle jeśli chodzi
    o logikę w skali Farenheita.
    Jak to mawiają niektórzy, tego nie da się zrozumieć, to trzeba pokochać.

    pzdr.
    j.