  • 51. Data: 2009-10-15 09:32:08
    Temat: Re: Dlaczego ATmega128 przekłamuje?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Darkac pisze:

    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem o co chodzi z tym dwukropkiem, możesz przybliżyć?

    Ten link Ci już chyba podali:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bit_field

    Masz tam taki przykład:
    struct preferences {
    unsigned int likes_ice_cream : 1;
    unsigned int plays_golf : 1;
    unsigned int watches_tv : 1;
    unsigned int reads_books : 1;
    };

    Już wiesz, czemu nazywam to dwukropkiem??

    Tu masz parę słów po polsku jakby co....
    http://pl.wikibooks.org/wiki/C/Typy_złożone#Pola_bit
    owe

    Pozdrawiam
    Konop

  • 52. Data: 2009-10-15 09:41:33
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zgadzam się że to może być dobry sposób, ale brak mu poważnej zalety
    > (...)
    > A tak na oba kanały podawało się ten sam sygnał, poprawki wnosiło się do
    > jednego kanału i porównywało wpływ na wynik. Jak dobry ruch to powielało
    > się do drugiego kanału i pracowało nad następnym problemem.

    Hmmm, no ale można też obie metody połączyć :).. piszesz to tak, że do
    funkcji przesyłasz wskaźnik na strukturę, funkcja wszystko robi na tej
    strukturze. Potem kopiujesz tą funkcje, nadajesz jej inną nazwę,
    zmieniasz jej treść... wywołujesz oryginalną funkcję dla kanału A (i
    przesyłasz jej strukturę A) a zmienioną dla B. Porównujesz, poprawiasz.
    Jak wszystko będzie OK zostawiasz już tylko jedną funkję ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 53. Data: 2009-10-15 10:19:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to jest proteza na _chwilę_. Program w tym czasie nie musi działać
    > zgodnie z założeniami.

    Skutkiem czego nie musi powodowac poszukiwanego bledu.

    > Sam opis problemu przez Autora wątku, sugeruje radosną twórczość,
    > w takiej też stylistyce działania powinien szukać błędów.

    90% tfurcow softu na uC robi to bardzo radosnie.

  • 54. Data: 2009-10-15 11:28:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Bo ściebie doopa nie pisasz.

    A ile to chłopcze masz latek? Tylko żeby się nie okazało, że ja dłużej
    piszę oprogramowanie, niż Ty oglądasz ten świat. I więcej napisałem
    niż Ty kiedykolwiek przeczytałeś.

    > Ojej to straszne, ze mega nie ma 8. Zwykle malkontectwo.

    Stosowałem "mega", już dziękuję.

    > Kurna co za
    > czlowiek, nastepny ktory stosuje jedynie sluszne rozwiazania, jaroslaw
    > rozsiewa jakiegos wirusa czy co?

    Na tej liście dyskusyjnej, z czerwonymi POpapranymi buraczkami, nie dyskutuję o
    polityce.
    Przez szacunek do innych uczestników.
    K.

  • 55. Data: 2009-10-15 11:44:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello John,

    Thursday, October 15, 2009, 1:28:42 PM, you wrote:

    [...]

    > Na tej liście dyskusyjnej, z czerwonymi POpapranymi buraczkami, nie dyskutuję o
    polityce.
    > Przez szacunek do innych uczestników.

    Twoim zdaniem jedynie słuszny Jarosław to Twój polityczny góró? Nie
    jednemu psu Burek i zupełnie niepotrzebnie wyciągasz tu politykę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2009-10-15 11:57:17
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >

    > Twoim zdaniem jedynie słuszny Jarosław to Twój polityczny góró? Nie
    > jednemu psu Burek i zupełnie niepotrzebnie wyciągasz tu politykę.

    Roman, nie rób za jasnowidza. Bez urazy. To mój interlokutor mógłby się wypowiedzieć.
    Dla mnie kontekst między wierszami jest czytelny. EOT
    K.

  • 57. Data: 2009-10-15 12:06:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello John,

    Thursday, October 15, 2009, 1:57:17 PM, you wrote:

    > Roman, nie rób za jasnowidza. Bez urazy. To mój interlokutor mógłby się
    wypowiedzieć.
    > Dla mnie kontekst między wierszami jest czytelny. EOT

    Kontekst? To, że Tobie się wszystko z jednym wodzem i jedną partią
    kojarzy, to wcale nie znaczy, że wszyscy inni też tak na świat patrzą.
    Kontekst dla mnie też jest całkowicie jasny - jesteśmy na grupie
    pl.misc.elektronika a nie pl.soc.polityka. I wewnątrz tej grupy się
    rozejrzyj. Bo jak ktoś tu napisze "Roman", to też Giertycha będziesz
    węszył?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2009-10-15 12:47:53
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 15.10.2009 11:25, Konop pisze:

    > Z kolejnością się nie zgodzę!! Tworzę jeden plik nagłówkowy i tam
    > umieszczam wszystkie definicje - nie ma problemu ze zmianą kolejności ;D...
    > Jest jedno "za" tą metodą (i z tego względu tego też używałem). Z tego,
    > co gdzieś kiedyś czytałem [potrzebne źródło ;)] to kompilator ma prawo
    > dowolnie rozmieścić pola bitowe w bajcie. Niekoniecznie będą więc one
    > umieszczone w kolejności wpisywania... w momencie, w którym chce się
    > potem taki bajt gdzieś "wyświetlić", to koniecznie trzeba wiedzieć który
    > bit co oznacza, a używając pól bitowych (dwukropka ;)), możemy tego nie
> [...]

    Cos sie zapetliles, to w koncu te pola bitowe sa rozmieszczane dowolnie
    czy nie?
    IMHO kompilator rozmieszcza je w kolejnosci w jakiej sa zdefiniowane - w
    koncu to struktura, a elementy struktury wystepuja w kolejnosci zgodnej
    z definicja.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 59. Data: 2009-10-15 13:27:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A ile to chłopcze masz latek?

    Seś.

    > Tylko żeby się nie okazało, że ja dłużej
    > piszę oprogramowanie, niż Ty oglądasz ten świat. I więcej napisałem
    > niż Ty kiedykolwiek przeczytałeś.

    Taaa misiu, klasyka retoryki usenetowej.

    > Stosowałem "mega", już dziękuję.

    Nie dziwie sie, skoro go uzywales tak malo wiedzac o nim.

  • 60. Data: 2009-10-15 13:34:46
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Popatrz w SLAA263B na pułapki warunkowe.

    Ale jakie konkretnie warunki mozna zapodac oprocz tych, ktore potrafi
    ATMega z JTAG?

    > Typowo jak piszę program naraz używam 4 do 6 pułapek. Jest do 8.

    Zdarzylo mi sie ustawic 4 pulapki, ale juz naprawde nie widze potrzeby,
    zeby ustawiac wiecej. W koncu jak szukam bledu to mam jakies
    podejrzenia, a nie ustawiam pulapek w calym kodzie. Wlasciwie to 1-2 mi
    w zupelnosci wystarczaja. Zeby nie bylo, ze sprzet mi wymusza takie
    zachowania - jak pisze aplikacje na PC to rzadko kiedy mam 2
    breakpointy, jesli mam to tylko dlatego, ze ktoregos zapomnialem skasowac :)