  • 91. Data: 2009-10-19 07:26:33
    Temat: Re: Dlaczego ATmega128 przekłamuje?
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    He, he. Ale włożyłem kij w mrowisko. Dyskusja na 100 fajerek.
    A tak wracając do początkowego problemu zamazywania flagi, zdaje się że
    znalazłem przyczynę.
    Pewne parametry pamiętane są w tablicy zadeklarowanej
    uchar parametr[8];
    W ferworze poprawek w programie zaczął być używany nowy parametr któremu
    przydzielono komórkę parametr[8];
    O powiększeniu tablicy do 9-ciu elementów niestety się zapomniało. Czyli
    typowe przekroczenie rozmiaru tablicy. Takie banalne.
    W jednej z początkowych operacji feralnej procedury było:
    parametr[8] = cos_tam;
    Jeżeli cos_tam było zerem, to pewnie kasowało feralną flagę, która sobie
    zamieszkała w tym miejscu.
    Czasami cuda i duchy są, ale teraz chyba jeszcze nie. Dziękuję wszystkim za
    chęć pomocy.

  • 92. Data: 2009-10-19 09:45:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Darkac" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W ferworze poprawek w programie zaczął być używany nowy parametr któremu
    > przydzielono komórkę parametr[8];
    > O powiększeniu tablicy do 9-ciu elementów niestety się zapomniało.

    Czyli tak jak pare osob wskazalo.

    > Czasami cuda i duchy są, ale teraz chyba jeszcze nie.

    99,99% cudow to bledy programistow, byc moze ta liczba powinna byc wieksza.

  • 93. Data: 2009-10-19 10:58:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Darkac" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli tak jak pare osob wskazalo.

    > 99,99% cudow to bledy programistow, byc moze ta liczba powinna byc
    > wieksza.

    Jakby programista był chodzącym datascheetem to wartość ta znacznie by
    spadła.

    A zresztą... prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem :) A
    jak się to ma do majkrosoftu?

    Marek

  • 94. Data: 2009-10-19 12:05:53
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 12:58:22 +0200, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > A zresztą... prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem
    > :) A jak się to ma do majkrosoftu?

    Ten przywilej (wieszania się razem z programem) przerzucono na
    użytkowników. Nie czytałeś EULA? ;o)))

    --
    DJ

  • 95. Data: 2009-10-19 14:11:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jakby programista był chodzącym datascheetem to wartość ta znacznie by
    > spadła.

    Dataszit dataszitem, tu bardziej chodzi o zapetlenie sie w mysleniu - jak
    cos nie kopnie czlowieka w głowe to nie ruszy z miejsca. Najtrudniejsza
    sytuacje maja goscie podatni na (auto)sugestie "to pewnie blad kompilatora,
    albo procesora" itp.