  • 1. Data: 2009-10-13 08:56:04
    Temat: jak dziala pomiar TRUE RMS
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    trochę guglałem ale na hasło True RMS wyskakują tysiące nieprzydatnych
    odnośników, prośba do Was o podrzucenie jakichś linków w których byłoby
    opisane jak to jest realizowane i jak radzi sobie z napięciami
    odkształconymi np. poprzez napędy tyrystorowe itp.,
    dziękuję z góry,
    brat

  • 2. Data: 2009-10-13 09:41:52
    Temat: Re: jak dziala pomiar TRUE RMS
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    bratPit[pr] pisze:
> [...]
    > opisane jak to jest realizowane i jak radzi sobie z napięciami
    > odkształconymi np. poprzez napędy tyrystorowe itp.,

    przejrzyj karty katalogowe i noty aplikacyjne układów scalonych które to
    robią. Na przykład Analog Devices AD737, AD636 i im podobne:
    http://www.analog.com/en/other-products/rms-to-dc-co
    nverters/products/index.html
    http://www.analog.com/static/imported-files/design_h
    andbooks/17505283758302176206322RMStoDC_Cover-Sectio
    n-I.pdf
    http://www.analog.com/static/imported-files/design_h
    andbooks/29774651258304697320265RMStoDC_Section-II.p
    df
    http://www.analog.com/static/imported-files/design_h
    andbooks/405029458307440275176Section_III.pdf

    --
    Pozdr.
    Michal

  • 3. Data: 2009-10-13 15:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał
> [...]
    > linków w których byłoby opisane jak to jest realizowane i jak
    > radzi sobie z napięciami odkształconymi np. poprzez napędy

    Jezeli naprawde jest TrueRMS, to ma sobie radzic dobrze :-)

    Watpliwosci mozna miec jedynie do pasma czestotliwosci, impedancji
    zastepczej itp.

    A jak w rzeczywistosci - zalezy od realizacji.

    J.

  • 4. Data: 2009-10-13 21:48:16
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <hb1fbc$lho$1@inews.gazeta.pl> bratPit[pr] napisalu:

> [...]
    > odnośników, prośba do Was o podrzucenie jakichś linków w których byłoby
    > opisane jak to jest realizowane i jak radzi sobie z napięciami

    Ciekawy ze względu na zasadę działania jest LT1088 (www.linear.com),
    z przetwarzaniem termicznym (choć to już obsolete). Obecnie mają wersje
    sigma-delta (LTC1966 i in.).

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal